Στα €33,3 εκ. ο προϋπολογισμός της Νομικής Υπηρεσίας για το 2023

Τι περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό

Ο Προϋπολογισμός της Νομικής Υπηρεσίας για το 2023, με στρογγυλοποίηση των ποσών, ανέρχεται σε €33,3 εκ. περίπου, ανέφερε κατά την παρουσίαση του Προϋπολογισμού της Νομικής Υπηρεσίας για το έτος 2023, ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας κ. Γιώργος Σαββίδης ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού.

>>Διαβάστε αυτούσιο τον Προϋπολογισμό της Νομικής Υπηρεσίας<<

Στο ποσό αυτό, περιλαμβάνονται όπως ανέφερε:


•    ο Προϋπολογισμός της Νομικής Υπηρεσίας (Κεντρικά Γραφεία), που ανέρχεται σε €32,2εκ.,

•    ο Προϋπολογισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων κατά της Αστυνομίας, που αντιστοιχεί σε €379 χιλιάδες, και

•    ο Προϋπολογισμός του Γραφείου Επιτρόπου Νομοθεσίας, που είναι €678 χιλιάδες.

•    Με κατανομή του Προϋπολογισμού, οι συνολικές δαπάνες μισθοδοσίας προσωπικού προϋπολογίζονται σε €13,9 εκ.,με το υπόλοιπο ποσό ύψους €19,4 εκ. αναφορά:

Παράλληλα, ο κ. Σαββίδης ανέφερε ότι σε σχέση με τον Προϋπολογισμό του 2022, η αύξηση ύψους €8,9 εκ., που παρατηρείται για το 2023, οφείλεται πρωτίστως στα €6,3 εκ. που προϋπολογίστηκαν για την έναρξη υλοποίησης του εγκριθέντος έργου ανέγερσης ιδιόκτητου κτηρίου της Νομικής Υπηρεσίας, στη Λευκωσία, του πιο μεγαλεπήβολου αναπτυξιακού μας έργου που άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά σε αυξήσεις σε όλες τις ομάδες δαπανών.

>>Διαβάστε επίσης: Στα €388.5 εκ. ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης<<

Διαβάστε αυτούσια την παρουσίαση του κ. Σαββίδη:

«Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση να ενημερώσω την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού για τον Προϋπολογισμό της Νομικής Υπηρεσίας για το 2023. Τούτο θα το πράξω με κάθε σεβασμό στον χρόνο σας, καθότι λεπτομερής ανάλυση του Προϋπολογισμού βρίσκεται στο σημείωμα που αποστείλαμε και έχετε ενώπιον σας, και, βεβαίως, παραμένω και ο ίδιος στη διάθεσή σας για να συζητήσουμε το όποιο συγκεκριμένο ενδιαφέρον ενδεχομένως υπάρχει σε σχέση με τις προϋπολογιζόμενες δαπάνες μας.

Συνοπτικά, ο Προϋπολογισμός της Νομικής Υπηρεσίας για το 2023, με στρογγυλοποίηση των ποσών προς διευκόλυνσή σας, ανέρχεται σε €33,3 εκ. περίπου.

Στο ποσό αυτό, περιλαμβάνονται:

•    ο Προϋπολογισμός της Νομικής Υπηρεσίας (Κεντρικά Γραφεία), που ανέρχεται σε €32,2εκ.,
•    ο Προϋπολογισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων κατά της Αστυνομίας, που αντιστοιχεί σε €379 χιλιάδες, και
•    ο Προϋπολογισμός του Γραφείου Επιτρόπου Νομοθεσίας, που είναι €678 χιλιάδες.
•    Με κατανομή του Προϋπολογισμού, οι συνολικές δαπάνες μισθοδοσίας προσωπικού προϋπολογίζονται σε €13,9 εκ.,με το υπόλοιπο ποσό ύψους €19,4 εκ. αναφορά:

(1) στις Τακτικές και Αναπτυξιακές Δαπάνες, που προϋπολογίζονται σε €14,4 εκ., και

(2) στο Πάγιο Ταμείο, με προϋπολογιζόμενο ποσό €5 εκ.

Σε σχέση με τον Προϋπολογισμό του 2022, η αύξηση ύψους €8,9 εκ., που παρατηρείται για το 2023, οφείλεται πρωτίστως στα €6,3 εκ. που προϋπολογίστηκαν για την έναρξη υλοποίησης του εγκριθέντος έργου ανέγερσης ιδιόκτητου κτηρίου της Νομικής Υπηρεσίας, στη Λευκωσία, του πιο μεγαλεπήβολου αναπτυξιακού μας έργου που άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά.

Το υπόλοιπο ποσό αφορά σε αυξήσεις σε όλες τις ομάδες δαπανών.

Σε σχέση με την υλοποίηση του Προϋπολογισμού, μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2022 αυτή ανήλθε στο 85% του συνολικού προϋπολογισμού. Την αντίστοιχη περίοδο του 2021, το ποσοστό υλοποίησης ήταν 72%. Η δε συνολική υλοποίηση του Προϋπολογισμού μέχρι το τέλος του 2022 προβλέπεται να ανέλθει στο 95%.Το τριετές δημοσιονομικό πλαίσιο της Υπηρεσίας για τα έτη 2023–2025, παρουσιάζεται στον πίνακα της σελίδας 47 του σημειώματος που σας έχει αποσταλεί.

Κυρία Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Τα δύο προηγούμενα έτη, στην ίδια αυτή Επιτροπή, αναφέρθηκα, μεταξύ άλλων, στις προκλήσεις που μαζί με τον Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε αναλαμβάνοντας το πηδάλιο της Νομικής Υπηρεσίας στα τέλη Ιουνίου 2020. Προκλήσεις οι οποίες ελάχιστα σχετίζονταν με τη νομική κατάρτιση, τη νομομάθεια, τις ικανότητες και το υψηλό επίπεδο των νομικών λειτουργών που στελεχώνουν την Υπηρεσία, αλλά εδράζονταν, κατά κανόνα, σε δομικές και οργανωτικές αδυναμίες, σε λειτουργικά προβλήματα, σε ψηφιακό και τεχνολογικό αναλφαβητισμό, σε ελλιπή κτηριακή ασφάλεια και σε στεγαστικής φύσεως θέματα.

Μια αταξία που αντιλαμβάνεστε ότι ήταν αδύνατο να επιτρέψουμε να συνεχίσει. Και τούτο όχι μόνο εξαιτίας των διαφορετικών παραστάσεων και της εμπειρίας που ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας και εγώ έχουμε από τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης των δικηγορικών γραφείων στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και γιατί οι συμπληγάδες δυσλειτουργίας ήταν τέτοιας φύσεως και έκτασης που επηρέαζαν κάθε πτυχή εύρυθμης, άμεσης και τάχιστης ανταπόκρισης της Νομικής Υπηρεσίας στις υποχρεώσεις της. Με άλλα λόγια, η Νομική Υπηρεσία «έπασχε»:

  • από καθυστερήσεις στην ταχύτητα διεκπεραίωσης των εργασιακών υποχρεώσεων της -κάτι που είμαι βέβαιος ότι το έχετε ακούσει πολλές φορές να λέγεται και δυστυχώς ανταποκρίνετο στην πραγματικότητα,
  • από άγνοια του εισερχόμενου όγκου εργασίας εξαιτίας της μη καταγραφής του,
  • από ανύπαρκτη εσωτερική οργάνωση που αναπαρήγαγε χρονίζουσες εκκρεμότητες που ουδείς γνώριζε την ύπαρξή τους,
  • από ανεπαρκή στελέχωση που διεμβόλιζε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας της.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά και ευρισκόμενος ενώπιον της Επιτροπής σας, επιθυμία μου είναι να σάς καταστήσω κοινωνούς για το πώς εμπράκτως, με υποδειγματικό εσωτερικό συντονισμό, εργασία, συνεργασία και εντός τιθέντων χρονοδιαγραμμάτων, εργαστήκαμε ώστε να μετουσιώσουμε πολλές από τις σκέψεις και τα «θα» μάς σε έργα ώριμα, έργα υλοποιημένα και έργα δρομολογημένα, ώστε, ορθολογιστικά και σταδιακά, να επιτύχουμε πλήρη αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμό και εξορθολογισμό. Ένα τρίπτυχο εξαιρετικά σημαντικό για εμάς, διότι δεν διαλαμβάνει μόνο τους πόρους -οικονομικούς και μη- αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της Υπηρεσίας μας και την ευελιξία της εργασιακής δραστηριότητάς μας.

Κατ’ αρχάς, στοχεύσαμε σε πλήρη αποπεράτωση όλων ανεξαιρέτως των νομικών εργασιών που βρισκόταν σε εκκρεμότητα από τα προηγούμενα έτη με καταγραφή και προτεραιοποίηση, για πρώτη φορά στη Νομική Υπηρεσία, όλων των εκκρεμοτήτων της εκτελεστικής εξουσίας. Προς τούτο και εφαρμόστηκε, για πρώτη επίσης φορά, μηχανισμός παρακολούθησης των νομικών εργασιών, με υιοθέτηση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων ανταπόκρισης των νομικών λειτουργών βάσει του επείγοντος και της προτεραιότητας του θέματος, όπως αυτά μας υποδείχτηκαν από τους Υπουργούς.

>>Διαβάστε αυτούσιο τον Προϋπολογισμό της Νομικής Υπηρεσίας<<

Ο μηχανισμός αυτός έφερε αποτελέσματα: Από τις 648 εργασίες που στα τέλη Μαρτίου 2022 μάς δηλώθηκαν ως εκκρεμότητες από τα προηγούμενα έτη -με τις πλείστες εξ αυτών να βρίσκονται σε εκκρεμότητα έως και οχτώ χρόνια- σήμερα έχει ολοκληρωθεί πέραν του 95% του όγκου της εκκρεμούσης εργασίας, με το υπόλοιπο 5% να αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Νοεμβρίου φέτος.

Για να αποφευχθεί δε η επανάληψη της ίδιας κατάστασης αλλά και με σκοπό να βελτιωθεί η ταχύτητα ανταπόκρισής μας στα νέα αιτήματα, άμεσα δημιουργήσαμε Μητρώα καταγραφής εργασίας για εποπτικό έλεγχο, σε πραγματικό χρόνο, των εκκρεμουσών και ολοκληρωμένων νομικών εργασιών ανά Υπουργείο/Υπηρεσία/Τμήμα και ανά Τομέα Δικαίου και νομικό λειτουργό. Πρόσθετα, αναθεωρήσαμε διαδικασίες ώστε επείγοντα θέματα να τυγχάνουν άμεσης ανάθεσης, εισαγάγαμε απλοποιημένες διαδικασίες για απάλειψη της γραφειοκρατίας και εξοικονόμηση εργασιακού χρόνου, έγινε ανακατανομή εργασιών στα Αρχεία, και έκαστος Τομέας Δικαίου ενισχύθηκε με γραμματειακή υποστήριξη για να δημιουργηθεί συντονισμός, έλεγχος και καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού. Ο έλεγχος δε για την πρόοδο των εργασιών γίνεται πλέον ανά δεκαπενθήμερο και η ανατροφοδότηση από τους νομικούς λειτουργούς για τις εκκρεμότητές τους είναι τακτή.

Ταυτοχρόνως, προχωρήσαμε σε αναδιάρθρωση της δομής της Νομικής Υπηρεσίας, με την εισαγωγή ρυθμίσεων ώστε να επιλυθούν χρονίζοντα προβλήματα και να δομηθεί εργασιακή τάξη και εύρυθμη οργάνωση. Ενδεικτικά:

  • Δημιουργήθηκε Γραφείο Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας για καλύτερο συντονισμό, διαχείριση και παρακολούθηση των θεμάτων, καθώς και για επικοινωνία με τους λειτουργούς των ΜΜΕ,
  • ανασυγκροτήθηκε και ενισχύθηκε το Τμήμα Διοίκησης, ενέργεια που οδήγησε σε εξορθολογισμό της καθημερινής λειτουργίας της Υπηρεσίας,
  • μεγάλοι και δαιδαλώδεις Τομείς Δικαίου διαχωρίστηκαν σε Υποτομείς για σκοπούς ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας,
  • ορίστηκαν υπεύθυνοι Υποτομέων για σκοπούς ελέγχου, εποπτείας ομάδας λειτουργών και ταχύτερης διεκπεραίωσης των εργασιών, και
  • νέοι Τομείς Δικαίου δημιουργήθηκαν, με έναν εξ αυτών να είναι ο Τομέας Εσόδων/Εξόδων, ώστε να επιλυθεί το πολύ μεγάλο και σοβαρό, κατ’ εμάς, θέμα των επιδικασμένων δικηγορικών εξόδων υπέρ της Δημοκρατίας, τα οποία για χρόνια παρέμεναν ανείσπρακτα.

Ως προς την καθημερινή διαχείριση της εργασίας, η δημιουργία εξειδίκευσης των νομικών λειτουργών αποτέλεσε τον οδοδείκτη μας: όλες οι υποθέσεις που χαρακτηρίζονται από ομοιότητες ομαδοποιήθηκαν με βάση τη θεματολογία τους, με την εργασία να ανατίθεται πλέον στους νομικούς λειτουργούς στη βάση της θεματολογίας των υποθέσεων, κι όχι, όπως γινόταν προηγουμένως, στη βάση του αριθμού των υποθέσεων που ο κάθε συνάδελφος είχε να χειριστεί. Με την πρακτική της εξειδίκευσης, για να αναφέρω ένα παράδειγμα, προωθήθηκαν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν στην επίλυση δικαστηριακών και εξωδικαστηριακών υποθέσεων, αποφεύχθηκαν χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες και εξοικονομήθηκε χρόνος και χρήμα.

Δεν θα ήταν δε υπερβολή να πω ότι η πρόοδος και η βελτίωση που σημειώθηκε ως αποτέλεσμα των ενεργειών μας στην ανταπόκριση της Υπηρεσίας έναντι των υποχρεώσεων της είναι πλέον τέτοιου εύρους, που αρκετοί Υπουργοί έχουν εγκωμιάσει τη βελτίωση στην ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα που πια εισπράττουν σε σχέση με τον χειρισμό των αιτημάτων τους. Βεβαίως, από τη δική μας πλευρά, επιδιώκουμε ευρύτερα και περαιτέρω θετικά αποτελέσματα έχοντας ως γνώμονα τις ουσιαστικές ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που «τρέχουμε» -πέραν, βεβαίως, αυτών που ήδη έχουμε εισαγάγει για να βοηθήσουν λειτουργικά την Υπηρεσία- με τις δύο μεγαλύτερες εξ αυτών μεταρρυθμίσεις να αφορούν:

  • στο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης υποθέσεων και φακέλων, γνωστό ως e-Law, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τέλος του 2023, ώστε να επιτευχθεί αδιάλειπτη παρακολούθηση της προόδου του παραγόμενου έργου και των εκκρεμοτήτων μας, και
  • στην ψηφιοποίηση όλων των εγγράφων της Νομικής Υπηρεσίας, που ενδεικτικά αριθμούν 60 χιλιάδες φακέλους και 8 εκατομμύρια έγγραφα, η οποία αναμένουμε να ολοκληρωθεί στα μέσα 2023.

Στο δε σοβαρό θέμα της στελέχωσης, το οποίο θεωρούμε ουσιώδες για την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας, από τον Ιούλιο 2020 έως σήμερα, έχουμε προβεί στην πλήρωση 84 κενών μόνιμων θέσεων σε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας (μέσω 15 διαδικασιών πλήρωσης κενών μόνιμων θέσεων), και οι 46 κενές οργανικές θέσεις που τη στιγμή αυτή βρίσκονται σε εκκρεμότητα, προωθούνται για πλήρωση την παρούσα περίοδο. Θέλω εδώ να ευχαριστήσω τόσο την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής και την Πρόεδρο της ειδικά για την άμεση ανταπόκριση σε αιτήσεις/αποπαγοποιήσεις θέσεων, όσο και την Ολομέλεια της Βουλής για την άμεση ψήφιση της τροποποίησης του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου που επιτρέπει τη σύσταση Συμβουλευτικής Επιτροπής για πλήρωση θέσεων Εισαγγελέων.

Πρόσθετα, με δική μας πρωτοβουλία, ακριβώς διότι θεωρούμε ως υποχρέωσή μας να βοηθήσουμε τη Δημοκρατία να ανταποκριθεί στον χειρισμό του αυξημένου όγκου αιτήσεων διεθνούς προστασίας στα Δικαστήρια, καταθέσαμε αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παροχή επείγουσας οικονομικής βοήθειας ώστε να προβούμε σε αγορά υπηρεσιών νομικής και γραμματειακής φύσεως, προκειμένου η αυξανόμενη ροή των υποθέσεων να τύχει ταχύτερης διαχείρισης. Το αίτημα εγκρίθηκε, και φέτος είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται.

Επενδύοντας στη γνώση, το 2022 συστάθηκε ως ξεχωριστός Τομέας της Νομικής Υπηρεσίας η Ακαδημία Νομικής Υπηρεσίας, η εξαγγελία της οποίας γίνεται για πρώτη φορά σήμερα. Η Ακαδημία, που αποτελεί μετεξέλιξη των Πυρήνων Μάθησης που δημιουργήσαμε το 2020, αποσκοπεί στην ανάπτυξη και προώθηση προγραμμάτων βασικής εκπαίδευσης νεοεισερχομένων λειτουργών της Νομικής Υπηρεσίας, στη διά βίου εκπαίδευση των λειτουργών μας, και σε εκπαίδευση λειτουργών του Δημοσίου σε θέματα αρμοδιότητας της Νομικής Υπηρεσίας. Η δημιουργία της Ακαδημίας είναι μια σημαντική καινοτομία που ακράδαντα πιστεύουμε ότι θα συμβάλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της Νομικής Υπηρεσίας του Κράτους, αφού ποτέ προηγουμένως δεν υπήρξε όμοιο θεσμοθετημένο Σώμα υπεύθυνο για την εκπαιδευτική ανάπτυξη των λειτουργών σε νομικής φύσεως θέματα. Παράλληλα, είναι και μια πρωτοβουλία που εκτιμούμε ότι θα βοηθήσει στην πορεία εκσυγχρονισμού του τομέα της Δικαιοσύνης, βασικό πυλώνα του οποίου αποτελεί η Νομική Υπηρεσία. Δραττόμενος της ευκαιρίας, θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφέρω την άμεση συμμετοχή της Νομικής Υπηρεσίας στις διαδικασίες για μεταρρύθμιση των Δικαστηρίων, όπως και τη συχνή υποβολή εισηγήσεων από πλευράς μας για επιτάχυνση στην απονομή της δικαιοσύνης, πολλές από τις οποίες πρέπει να σας πω ότι έχουν γίνει αποδεκτές.

Πρόσθετα, για σκοπούς υποβοήθησης των ανακριτικών Αρχών στο έργο τους για πάταξη της διαφθοράς και επιδιώκοντας να είμαστε όσο πιο μεθοδικοί και αποτελεσματικοί στην ενάσκηση του δικού μας σημαντικού ρόλου για πάταξή της, τον Μάρτιο 2022, μετά από πρωτοβουλία του Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας και δική μου, συστάθηκε υπό την αιγίδα της Νομικής Υπηρεσίας, η Ομάδα Συντονισμού Διερεύνησης Υποθέσεων Διαφθοράς, ως ένας εξειδικευμένος μηχανισμός παροχής καθοδήγησης και συντονισμού ποινικής διερεύνησης σοβαρών υποθέσεων διαφθοράς, καθώς και υποθέσεων που πιθανόν να εμπεριέχουν στοιχεία διαφθοράς. Η Ομάδα πραγματοποίησε ήδη τις πρώτες της συνεδρίες και με βάση αποφάσεις που πάρθηκαν, αριθμός σοβαρών ποινικών υποθέσεων διαφθοράς κατηγοριοποιήθηκε και τυγχάνει χειρισμού από την Ομάδα.

Τελευταίο αλλά όχι ύστατο κεφάλαιο της μεταρρυθμιστικής τροχιάς μας είναι η ικανοποίηση των στεγαστικών αναγκών της Υπηρεσίας μας. Το μεγαλύτερο έργο που προωθείται είναι η ανέγερση του ιδιόκτητου κτηρίου μας στη Λευκωσία, όχι μόνο για να τερματιστεί ο διασκορπισμός των λειτουργών σε ξεχωριστά κτήρια, αλλά και για εξυπηρετηθούν οικονομίες κλίμακας, να διασφαλιστεί η ομαλότερη λειτουργία της Υπηρεσίας και να εξοικονομηθούν, ποικιλοτρόπως, πόροι. Να σας ενημερώσω ότι φέτος επιλέγηκε το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και η έναρξη της κατασκευής του κτηρίου υπολογίζεται στα μέσα του 2023.

Κυρία Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Ευχαριστώντας για τον χρόνο σας και υπογραμμίζοντας τη ζωτικότητα των μεταρρυθμίσεων που εξελικτικά λαμβάνουν χώρα στη Νομική Υπηρεσία, ολοκληρώνω επαναφέροντας το κεφαλαιώδες ζήτημα που αφορά στην αυτονόμηση της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας. Στις 16 Μαρτίου 2022, υποβάλλαμε σχετικό νομοσχέδιο προς την εκτελεστική εξουσία για αυτονόμηση της Νομικής Υπηρεσίας, το οποίο, παρά τις τακτές υπενθυμίσεις μας, η προώθησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο ακόμη εκκρεμεί. Θυμίζω ότι, η προσπάθεια και ο στόχος προς αυτή την κατεύθυνση έχει αρχίσει εδώ και καιρό, με το ζήτημα της αυτονόμησης να κρίνεται ως μείζον ένεκα:

(i)            Της ανάγκης για άμεση συμμόρφωση με τις διατάξεις που εκπηγάζουν από το Άρθρο 112 του Συντάγματος της Δημοκρατίας,

(ii)          Των σχετικών συστάσεων της GRECO για περαιτέρω ενίσχυση του εχέγγυου αμεροληψίας των λειτουργών και ενδυνάμωσης του Κράτους Δικαίου, και

(iii)         της ξεκάθαρης σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Έκθεση για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Κύπρο για το 2022, όπου γίνεται ρητή αναφορά στην ανάγκη «συνέχισης της βελτίωσης της αποτελεσματικής διερεύνησης και εκδίκασης υποθέσεων διαφθοράς υψηλού επιπέδου, μεταξύ άλλων, με την ενίσχυση του Γραφείου του Γενικού Εισαγγελέα και της δημοσιονομικής ανεξαρτησίας του».

Προσδοκώ ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου ενώπιον της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής δεν θα καθυστερήσει περαιτέρω και ότι αυτό, με την υπεύθυνη στάση που χαρακτηρίζει τους βουλευτές μας, θα εγκριθεί τάχιστα από τη Βουλή, όπως άλλωστε από πέρυσι μας υποσχεθήκατε.

Ολοκληρώνοντας, επιτρέψτε μου να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς τον φίλο και συνεργάτη μου Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας κ. Σάββα Αγγελίδη, σε όλους τους νομικούς λειτουργούς, το διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό της Νομικής Υπηρεσίας, καθώς και τους συνεργάτες μου που «συμμερίστηκαν» το όραμά μας και συμπλέουν μαζί μας για την υλοποίησή του. Χωρίς όλοι τους να έβαζαν απίστευτες ώρες εργασίας, απίστευτο ζήλο και αφοσίωση, δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε ούτε ένα μέρος των όσων υλοποιήσαμε και υλοποιούμε.

Σας ευχαριστώ και είμαι στη διάθεσή σας».