Στο περίμενε 110 πλοία Ρώσων που εγγράφηκαν στην Κύπρο

Ασκήσεις επί χάρτου από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας – Δηλώσεις Β. Δημητριάδη στην Brief – Αναμένουν τις κυρώσεις

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΖΑΚΟΣ

Ανησυχία επικρατεί στην κυπριακή ναυτιλία και στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας με την κατάσταση που ξεδιπλώνεται σχετικά με τις κυρώσεις που αναμένεται να αποφασιστούν και να επιβληθούν ενάντια σε ρωσικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις που να αφορούν τη ναυτιλία, εντούτοις, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, Βασίλη Δημητριάδη, ο οποίος μίλησε στην Brief, το Υφυπουργείο προχωρά με ασκήσεις επί χάρτου ώστε να είναι προετοιμασμένο στο τι θα αποφασιστεί. 

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό οι ίδιοι αναμένουν όπως παρθούν οι αποφάσεις και έπειτα θα διαφανεί το πόσο μεγάλο θα είναι το πρόβλημα στην κυπριακή ναυτιλία, καθώς ένας σχετικά μεγάλος αριθμός πλοίων που είναι εγγεγραμμένος στο κυπριακό νηολόγιο, είναι ρωσικών συμφερόντων. 

Ειδικότερα, από τα περίπου 1050 ποντοπόρα πλοία του κυπριακού νηολογίου, τα 110 είναι ρωσικών συμφερόντων και δεν αποκλείεται αυτά να διαγραφούν, αναλόγως των τελικών αποφάσεων που τελικά θα παρθούν από την ΕΕ. 

Στο Υφυπουργείο επικρατεί ανησυχία εν αναμονή της διαμόρφωσης αυτών των κυρώσεων, καθώς ο αποκλεισμός αυτών των πλοίων θα προκαλέσει ιδιαίτερα προβλήματα. 

Όπως σημείωσε ο Υφυπουργός μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες κατά πόσον αυτές οι κυρώσεις θα αφορούν μόνο πλοία υπό ρωσική σημαία ή/και πλοία ιδιοκτησίας, ναύλωσης ή και ελέγχου ρωσικών συμφερόντων. Σε περίπτωση, που ισχύει και το δεύτερο σενάριο τότε η Κύπρος θα αντιμετωπίσει προβλήματα, αφού αυτά τα πλοία με τον αποκλεισμό τους θα αναζητήσουν άλλες αγορές. 

Από την πλευρά του το Υφυπουργείο Ναυτιλίας και η Κύπρος γενικότερα, προετοιμάζεται ούτως ώστε σε περίπτωση που αποφασιστούν και επιβληθούν αυτές οι κυρώσεις να ζητήσει και αντισταθμιστικά μέτρα που θα μετριάσουν το πρόβλημα. 

Όπως επεξήγησε ο κ. Δημητριάδης οι κυρώσεις στη ναυτιλία είναι ένα περίπλοκο ζήτημα με προεκτάσεις και επιπτώσεις αρκετών χρόνων, αφού όπως σημείωσε εάν χαθεί ο τουρισμός για μια χρονιά μπορεί να επιστρέψει, ωστόσο, όσα πλοία αποκλειστούν και διαγραφούν θεωρείται απίθανο να επανεγγραφούν στο κυπριακό νηολόγιο. 

Χαράλαμπος Ζάκος