Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων

Το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η ομαλοποίηση της κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτου

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ

 

Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η ομαλοποίηση της κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτου, όσον αφορά στις καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων από τα εργοστάσια. Οι δυσκολίες με τις παραδόσεις συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, κάτι που έχει επηρεάσει αισθητά τις εγγραφές νέων οχημάτων, ενώ την ίδια ώρα έχει μειώσει και τα αποθέματα των οχημάτων που έχουν οι εταιρείες εισαγωγής στις εκθέσεις τους. Ωστόσο, παρόλη τη δύσκολη αυτή κατάσταση που βιώνει ανά το παγκόσμιο η αγορά, το ενδιαφέρον για αγορά παραμένει έντονο.

Αναλυτικότερα, μιλώντας στην Brief, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ) Αλέξης Άννινος, ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων από τα εργοστάσια συνεχίζονται, με αποτέλεσμα να καθυστερούν και οι παραδόσεις στους πελάτες των εταιρειών. Όπως είπε χαρακτηριστικά οι καθυστερήσεις στην παράδοση ενός αυτοκινήτου κυμαίνεται από έξι μήνες μέχρι και ένα χρόνο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει το χρόνο. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, σημείωσε ο κ. Άννινος και για το λόγο αυτό και οι πελάτες δείχνουν κατανόηση στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται.

Παράλληλα, ο κ. Άννινος σημείωσε ότι λόγω αυτής της κατάστασης έχει μειωθεί αισθητά και το στοκ σε αυτοκίνητα που διαθέτουν πλέον οι εταιρείες. Όπως είπε συγκεκριμένα, ελάχιστο εώς καθόλου είναι το απόθεμα των αυτοκινήτων που διαθέτουν οι εταιρείες, με αποτέλεσμα εάν ένας πελάτης θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο άμεσα να υπάρχουν δυσκολίες στην εξυπηρέτηση του.

Ο πρόεδρος του ΣΕΜΟ, πρόσθεσε ότι εξαιτίας αυτής της κατάστασης, το 2021 σύμφωνα και με τα στοιχεία της Στατιστικής, υπήρξε αισθητή μείωση στις εγγραφές οχημάτων σε σχέση με το 2019 το οποίο ήταν ένα κανονικό έτος. Ωστόσο, συμπλήρωσε, το ενδιαφέρον από πελάτες υπάρχει, όπως υπάρχουν και οι παραγγελίες, όμως λόγω των καθυστερήσεων, καταγράφονται μειωμένες εγγραφές. Μάλιστα ο κ. Άννινος παρατήρησε μια στροφή στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων τον τελευταίο ένα χρόνο, εξαιτίας, όπως είπε της μεγάλης εγγύησης που δίνουν οι εταιρείες στους αγοραστές καθώς και στην ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ιδιαίτερα στα θέματα κινητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων.

Ο κ. Άννινος κλήθηκε να σχολιάσει και το αποτέλεσμα έρευνας που δείχνει στροφή των Κυπρίων προς υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα. Συγκεκριμένα, το 85% των Κυπρίων δηλώνουν ότι θα επιλέξουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά που θα αγοράσουν όχημα, ενώ μόλις το 15% εξακολουθεί να προτιμά βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δεύτερου μέρους της Έρευνας για το Κλίμα 2021-2022 που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σύμφωνα με τον κ. Άννινο, επειδή υπάρχουν τρία είδη υβριδικών οχημάτων, αυτό που έχει σημασία, είναι ο καταναλωτής να ενημερώνεται σωστά και να έχει ολοκληρωμένη άποψη της αγοράς προτού προχωρήσει στην απόκτηση ενός οχήματος. Πρέπει συμπλήρωσε να είναι βέβαιος ο καταναλωτής ότι το αυτοκίνητο που θα αγοράσει ταιριάζει στις ανάγκες του και θα τον εξυπηρετεί στην καθημερινότητα του.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ