«Πάγωσε» η αποδέσμευση του κονδυλίου που αφορά στο Σχέδιο απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων και προώθησης ηλεκτρικού οχήματος για το 2020, σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Οικονομικών προς το Υπουργειο Μεταφορών. Την ίδια ώρα όμως, το Υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει πως θα μελετήσει την υιοθέτηση και εφαρμογή νέου Σχεδίου Απόσυρσης για το έτος 2021, το οποίο θα καταρτιστεί μετά από διαβούλευση, επεσήμανε ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος.
Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίστηκε η δέσμευση κονδυλίων με σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 7 Μάϊου 2020 και που αφορούν στις εξελίξεις στην οικονομία από την πανδημία του Κορωνοϊού δεν έχουν εκλείψει, και το υπό αναφορά Σχέδιο ακυρώνεται, ήταν η τοποθέτηση από το Υπουργείο Οικονομικών .
Πιο συγκεκριμένα ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος ζήτησε να ενημερωθεί από το Υπουργείο Οικονομικών για το Σχέδιο απόσυρσης οχημάτων μετά από τις ερωτήσεις των βουλευτών Γιώργου Περδίκη και Χριστάκη Τζιοβάνη, τις οποίες κλήθηκε να απαντήσει στο παρελθόν.
Ειδικότερα ο βουλευτής Γιώργος Περδίκης την 28 Νοεμβρίου 2019, έθεσε την εξής ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφοράς:
«Έχω πληροφορηθεί σχετικά με την εισήγηση της ΠΟΒΕΚ το σχέδιο απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων να μην ισχύει μόνο για την αγορά καινούριων οχημάτων, αλλά να καλύπτει και την εισαγωγή μεταχειρισμένων μικρών υβριδικών οχημάτων euro6 και άνω, ηλικίας κάτω των πέντε ετών.
Παρακαλώ τον αρμόδιο υπουργό να πληροφορήσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων πώς εξετάζει την εισήγηση της ΠΟΒΕΚ και αν υπάρχει πρόθεση να την ενσωματώσει σε ένα μελλοντικό σχέδιο απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.»
>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<
Εν τω μεταξύ, την 10 Δεκεμβρίου 2019, ο βουλευτής Χριστάκη Τζιοβάνη, έθεσε το δικό του ερώτημα προς τον κ. Καρούσο:
«Μελετώντας το σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, το οποίο ανακοινώθηκε πρόσφατα, διαπιστώσαμε κάποιες παραλείψεις.
Αναλογιζόμενοι ποιες κοινωνικές ομάδες έχουν στην κατοχή τους οχήματα 15 χρονών και άνω, συμπερασματικά καταλήγουμε πως αυτά τα οχήματα τα κατέχουν άτομα που προέρχονται από τα μεσαία και χαμηλά κοινωνικά στρώματα.
Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι το ποσό επιχορήγησης είναι πολύ χαμηλό συγκριτικά με το κόστος αγοράς καινούριου οχήματος.
Υπάρχει πρόθεση αύξησης του ποσού επιχορήγησης από €2.000 σε €5.000 και επιπλέον, όσον αφορά τα καινούρια αυθεντικά ηλεκτρικά οχήματα, από €5.000 σε €8.000, ούτως ώστε να υπάρξει ουσιαστική οικονομική στήριξη στις ομάδες που χρειάζονται έμπρακτα τη στήριξη του κράτους; Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, υπάρχει ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν στο σχέδιο οχήματα μεταχειρισμένα νέας τεχνολογίας EURO 6 και οχήματα ηλικίας κάτω των 3 χρονών, αφού έτσι πάλι θα πετύχουμε τη μείωση των ρύπων;»
Αυτούσια η απάντηση Γιάννη Καρούσου:
«Επιθυμώ να αναφερθώ στην πιο πάνω ερώτηση και να σας πληροφορήσω ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, έπειτα από σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο Οικονομικών, ότι δεν προβλέπεται εντός του έτους 2020 η αποδέσμευση του κονδυλίου που αφορά στο Σχέδιο απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων και προώθησης ηλεκτρικού οχήματος, έχει ακυρώσει τη διαδικασία υλοποίησης του σχεδίου απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων και προώθησης ηλεκτρικού οχήματος.
2. Το Υπουργείο θα μελετήσει την υιοθέτηση και εφαρμογή νέου Σχεδίου Απόσυρσης για το έτος 2021, το οποίο θα καταρτιστεί μετά από διαβούλευση.
3. Παραμένω στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.»