Θα αρχίσει επιτέλους ο νέος δρόμος Πάφου - Πόλης το 2020;(ΧΑΡΤΕΣ)

Τι γίνεται με τον νέο δρόμο Πάφου-Πολης - Από που θα αρχίζει που θα τελειώνει η Ά Φάση - Και 2 σήραγγες στο έργο-Χάρτες

Του Σωτήρη Νικηφόρου

Σε αναμονή για άλλη μια φορά βρίσκονται όλοι οι σχετικοί φορείς αλλά και οι κάτοικοι των εμπλεκόμενων περιοχών για το νέο δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς.

Τέλος Σεπτεμβρίου η εξέταση της ένστασης
 
Η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, θα εξετάσει τέλος Σεπτεμβρίου τελικά την ένσταση της 
κοινοπραξίας ΑΒΑΞ Α. Ε. – CYBARCO CONTRACTING LTD εναντίον της απόφασης της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών, η οποία ανέθεσε την κατασκευή του δρόμου στην  εταιρεία INTRAKAT, ελληνικών συμφερόντων, η οποία είχε καταθέσει την καλύτερη προσφορά, ύψους 72,9 εκατ. ευρώ. 
 
Η προσφορά της INTRAKAT ήταν κατά 4 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από την 2η η κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α. Ε. – CYBARCO CONTRACTING LTD που προχώρησε στην ένσταση. 
 
Όλοι πλέον αναμένουν την απόφαση της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών και αν θα... ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για να ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα. Αν πάλι γίνει δεκτή η ένσταση τότε το πιθανότερο σενάριο είναι τα πράγματα να μπλεχτούν ξανά και το έργο να ‘’κολλήσει’’ και πάλι αφού όπως είναι λογικό θα αντιδράσει η άλλη επηρεαζόμενη εταιρεία. 

Ξεκινούν μέσα στο 2020 τα έργα αν απορριφθεί η ένσταση 
 
Αρμόδια πηγή από το Τμήμα Δημοσίων Έργων δηλώνει στην Brief για το θέμα: ‘’Αναμένονται εξελίξεις ανάλογα με την έκβαση της εξέτασης του θέματος στην Αναθεωρητική Αρχή. Εάν απορριφθεί η ένσταση θα προχωρήσουμε να υπογράψουμε συμβόλαια με τον πρώτο προσφοροδότη (ΙΝΤΡΑΚΑΤ). Σε αυτή την περίπτωση μέσα στο 2020 αναμένεται ότι θα αρχίσουν τα κατασκευαστικά έργα, αφού γίνει πρώτα και η τελική λεπτομερής μελέτη του έργου. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή γίνει δεκτή η ένσταση θα δούμε πώς προχωρούμε’’.
 

Τι ακριβώς θα γίνει 

Από Αγία Μαρινούδα μέχρι Στρουμπί η Α’ φάση
 
Ως πρώτη φάση θα κατασκευαστεί δρόμος δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα  μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων.  Θα κατασκευαστεί και τρίτη λωρίδα στις ανωφέρειες, σε μεγάλο μήκος του δρόμου, πάνω από 10 χιλιόμετρα, για να μπορούν να γίνονται προσπεράσματα. 

Σημειώνουμε ότι η Αγία Μαρινούδα όπως θα δείτε και πιο κάτω στον χάρτη είναι 8 περίπου χιλιόμετρα πριν τον κυκλικό κόμβο των Κονιών στην είσοδο της Πάφου, βόρεια του Αεροδρομίου Πάφου.

Από την Αγία Μαρινούδα θα ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και θα καταλήγει μετά το Στρουμπί στον υφιστάμενο δρόμο.
 
Το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε €70 εκ.+ ΦΠΑ. Ο συνολικός  χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι 3,5 χρόνια. Θα χρειαστεί να γίνει και η τελική μελέτη του έργου αφού τώρα έγινε μόνο η προμελέτη του έργου. 

Τι θα περιλαμβάνει η Α’ φάση (15,5 χιλιόμετρα)
 
Όπως προαναφέραμε τη Α’ φάση είναι μήκους 15,5 χιλιομέτρων. Το έργο αρχικά περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Αγίας Μαρινούδας, στη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου.

Επιπλέον θα κατασκευαστεί ένας ανισόπεδος κόμβος στην Τσάδα και ένας τερματικός ανισόπεδος κόμβος μετά το Στρουμπί

Δύο σήραγγες και πέντε κοιλαδογέφυρες

Στο όλο έργο θα ξεχωρίζουν οι δύο σήραγγες που θα κατασκευαστούν στην περιοχή Τσάδας - Καλλέπιας. Η μεγάλη θα είναι 730 μέτρα, και η μικρή 290 μέτρα.  Θα κατασκευαστούν επίσης πέντε κοιλαδογέφυρες. 

Σημειώνουμε ότι οι κάτοικοι Πάφου που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον νέο δρόμο, θα μπορούν να εισέλθουν αρχικά μόνο από την Αγία Μαρινούδα στο σημείο που θα ξεκινά ο δρόμος στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου. Υπάρχει πρόνοια για σύνδεση με τον νέο δρόμο στην Μεσόγη, αλλά δεν θα γίνει αυτό κατά την Α’ φάση.

Δείτε χάρτη της Α’ φάσης που εξασφάλισε η Brief από το Τμήμα Δημοσίων Έργων


Τι γίνεται με την Β’ φάση (Από Στρουμπί μέχρι Πόλη Χρυσοχούς)
 
 Η Β’ φάση, από το Στρουμπί δηλαδή μέχρι την είσοδο της Πόλης Χρυσοχούς, προβλέπει σήμερα, όπως ορίστηκε από το 2003 (!) την κατασκευή δρόμου 4 λωρίδων. Δεν υπάρχει όμως ακόμα πολιτική απόφαση για την Β’ Φάση. Θα πρέπει όμως να γίνουν αναπροσαρμογές στην Β’ φάση. Π,χ, από την στιγμή που στην Α’ φάση μέχρι το Στρουμπί ο δρόμος θα είναι τελικά δύο λωρίδων, τότε αναμένεται ότι θα αλλάξει και η απόφαση για το Β’ Τμήμα και θα γίνουν και εκεί 2 λωρίδες,  αφού δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. 

45 εκατ. Ευρώ το κόστος της Β’ φάσης

Όπως πληροφορείται η Brief, το προκαταρκτικό κόστος της Β’ φάσης ανέρχεται στα 45 εκατ. ευρώ. Είναι αρκετά χαμηλότερο το κόστος από την Α’ φάση αφού εκεί προβλέπονται όπως προαναφέραμε 2 σήραγγες και 5 κοιλαδογέφυρες. 

Θα είναι περίπου μήκος 15 χιλιομέτρων, συνολικά δηλαδή 31 χιλιόμετρα από Αγία Μαρινούδα μέχρι Πόλη Χρυσοχούς. Κατά την Β’ φάση θα κατασκευαστεί η σημείο σύνδεσης στο νέο δρόμο από την Μεσόγη όπως προαναφέραμε. 

Δείτε χάρτη με ολοκληρωμένο το έργο (31 χιλιόμετρα)