Θέλουν να επιτρέπεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων διπλοκάμπινων & βαν από Αγγλία - Ιαπωνία

Θετικός ο Υπ. Μεταφορών για να αρθεί η απαγόρευση που ισχύει εδώ και χρόνια για εισαγωγές μεταχειρισμένων

Εδώ και 13 χρόνια στην Κύπρο απαγορεύεται η εισαγωγή εμπορικών οχημάτων από τρίτες χώρες, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα σε γεωργούς και άλλους επαγγελματίες, όπως ανέφερε στην Brief ο Κ. Οργανωτικός Γραμματέας ΓΣ ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας. Ζήτημα το οποίο όπως πληροφορείται η Brief θα επιλυθεί από το Υπουργείο Μεταφορών. 

Πιο συγκεκριμένα ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, κληθείς να σχολιάσει από την Brief τα προβλήματα τα οποία προκύπτουν από αυτή την απόφαση απεκάλυψε πως το Υπουργείο είναι θετικό για άρση της εν λόγω απαγόρευσης. Όπως συμπλήρωσε ο κ. Βαφεάδης το Υπουργείο θα προωθήσει αλλαγές οι οποίες θα ενσωματωθούν σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό, ώστε το θέμα να επιλυθεί με διατάξεις οι οποίες θα διασφαλίζουν την ίδια ώρα πως η εισαγωγή εμπορικών οχημάτων θα γίνεται με τρόπο που δεν θα επιβαρύνει τον ήδη γερασμένο στόλο τέτοιας κατηγορίας οχημάτων που υπάρχει στην Κύπρο (σ.σ. εισαγωγές μόνο σύγχρονων και λιγότερων ρυπογόνων οχημάτων). Οι σκέψεις είναι να υπάρξει πρόνοια που θα απαγορεύει την εισαγωγή οχημάτων που θα έχουν συμπληρώσει κάποια συγκεκριμένη ηλικία. Ότι δηλαδή ισχύει και με τις εισαγωγές σαλούν οχημάτων από το εξωτερικό. 

Ουσιαστικά, τα προηγούμενα χρόνια απαγορευόταν η εισαγωγή ιαπωνικών εμπορικών οχημάτων,  ενώ μετά το 2021 αυτή η απαγόρευση επεκτάθηκε και από την βρετανική αγορά λόγω του Brexit. 

Μιλώντας στην Brief ο κ. Μουστάκας σημειώνει πως το κράτος με αυτή του την απόφαση πριν από 13 χρόνια έχει πλήξει τον εμπορικό και γεωργοκτηνοτροφικό κόσμο της Κύπρου, αλλά και το περιβάλλον, καθώς οι τιμές των καινούργιων εμπορικών οχημάτων είναι πολύ υψηλότερες από αυτές των saloon, καθιστώντας έτσι την αγορά τους από άτομα μεσαίας και χαμηλής εισοδηματικής τάξης απαγορευτική. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μουστάκας η πλειοψηφία αυτών στρέφεται σε μεταχειρισμένα κυπριακά εμπορικά μεγάλης ηλικίας για τις γεωργικές τους και εμπορικές ασχολίες που έχουν χαμηλότερη τιμή αγοράς, αφού η τιμή ενός καινούργιου διπλοκάμπινου οχήματος μπορεί να ξεπεράσει και τις €60.000. 

Όπως επεξηγεί ο κ. Μουστάκας αυτό έχει ως αποτέλεσμα στην Κύπρο να υπάρχουν γερασμένα και ρυπογόνα εμπορικά μεταχειρισμένα οχήματα. Η άρση μιας τέτοιας απαγόρευσης, είπε, θα δώσει την ευκαιρία να εισαχθούν πιο νέας γενιάς οχήματα από τα υφιστάμενα, τα οποία θα είναι και καλύτερης ποιότητας και λιγότερο ρυπογόνα. 

Ο κ. Μουστάκας απέστειλε σχετική επιστολή προς τον βουλευτή του ΑΚΕΛ, Γιαννάκη Γαβριήλ, εκ μέρους της Παγκύπριας Συντεχνίας Εμπορίας Αυτοκίνητων (ΠΑΣΕΑ), ζητά όπως τροποποιηθεί η νομοθεσία που απαγορεύει την εισαγωγή από τρίτες χώρες μεταχειρισμένων εμπορικών οχημάτων (διπλοκάμπινα, van, μικρά λεωφορεία και μικρά φορτηγά). 

Ζήτημα το οποίο εγγράφηκε τελικά στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών από τους Γιαννάκη Γαβριήλ, Κώστα Κώστα και Βαλεντίνο Φακοντή και θα συζητηθεί σήμερα (25/5). 

Χαράλαμπος Ζάκος

Χαράλαμπος Ζάκος