Τι γίνεται με τα τέλη στα καύσιμα; Έρχονται αλλαγές

Τι αναφέρει στην εκπομπή «Παρασκήνιο» ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Γιώργος Περδίκης

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Παρασκήνιο» της DigitalTv βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης (11/11) ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων και Συνεργασίας Πολιτών, Γιώργος Περδίκης.

Ο κ. Περδίκης ήταν φιλοξενούμενος του Διευθυντή Ειδήσεων DigitalTree (Offsite & Brief) Παναγιώτη Τσαγγάρη, με τον οποίο συζήτησαν, μεταξύ άλλων, και το θέμα της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης και της επιβολής σχετικού τέλους στα καύσιμα.

Ειδικότερα και ερωτηθείς εάν τάσσεται υπέρ της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, ο Βουλευτής των Οικολόγων τόνισε πως, «πρέπει να υπάρχει περιβαλλοντικό τέλος και αυτό θα μπει είτε το θέλουν οι Οικολόγοι της Κύπρου είτε όχι». 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

«Θα μπει γιατί είναι ευρωπαϊκή πολιτική. Γιατί πρέπει να μετακινηθούμε από τα ορυκτά καύσιμα, από το πετρέλαιο και την βενζίνη, σε πιο οικολογικά καύσιμα. Κι αυτό είναι κάτι που κάνει η Ευρώπη ως πολιτική της πλέον», εξήγησε προσθέτοντας πως «υπάρχει ένας προγραμματισμός στην Ευρώπη. Νομίζω ότι μέχρι το 2050 ουσιαστικά καταργούνται τα καύσιμα». 

Σύμφωνα με τον κ. Περδίκη, «υπάρχει η λογική, η ευρωπαϊκή αν θέλετε προσέγγιση, κάνω ένα σχεδιασμό και μέχρι το 2050 είμαι έτοιμος να το εφαρμόσω. Σταδιακά, σχεδιασμένα, συγκροτημένα και συντονισμένα. Αυτό το κάνουν στην Ευρώπη. Στην Κύπρο γίνεται αλλιώς. Δεν κάνεις τίποτα, λες ‘που στύλλον στύλλον άνεση’ ως παρακάτω. Αφήνεις τα κοντέινερ να φουσκώνουν, αφήνεις τα δάση χωρίς προστασία, αφήνεις την οικονομία χωρίς προστασία και έρχεται μια καλή μέρα που γίνεται η έκρηξη και τρέχεις να κάνεις διαχείριση της έκρηξης. Αυτό θα συμβεί και στα θέματα των καυσίμων», εκτίμησε. 

Κληθείς να πει εάν πιστεύει πως πρέπει να επιβληθεί πράσινος φόρος στα καύσιμα, ο κ. Περδίκης τόνισε πως, «εμείς δεν τον λέμε έτσι και είπα και στον Υπουργό σταματήσετε να μιλάτε για φορολογία. Είναι τέλος. Είναι ανταποδοτικό τέλος. Δηλαδή, πληρώνεις κάτι σήμερα και από αυτό το κάτι που πληρώνεις παίρνεις πίσω τα θετικά στοιχεία και πρέπει να αναδείξεις αυτά τα θετικά στοιχεία», υποδεικνύοντας, παράλληλα, «προς Θεού να μην συμβεί αυτό που συνέβηκε με την πλαστική σακούλα».

Αναφερόμενος στην συγκεκριμένη περίπτωση είπε πως, «ήρθε η Ευρωπαϊκή Ένωση με Οδηγία και δια ροπάλου, γιατί κινδυνεύαμε να μας πάρουν και Δικαστήριο, και επέβαλε την φορολογία πάνω στην πλαστική σακούλα. Και τι κάνουμε; Φορολογούμε τον καταναλωτή, πληρώνει παίρνοντας μια πλαστική σακούλα και αντί αυτά τα χρήματα να πηγαίνουν σε ένα ταμείο για πράσινες ή περιβαλλοντικές δράσεις και να τα παίρνει πίσω μέσα από δενδροφυτεύσεις, επιχορηγήσεις προγραμμάτων για το περιβάλλον, κ.ά., η κοινωνία και ο πολίτης, τα παίρνουν οι υπεραγορές. Τα παίρνουν, δηλαδή, αυτοί που χρεώνουν την σακούλα. Δηλαδή, αντιλαμβάνεστε ότι πάντα βρίσκουμε τρόπο στην Κύπρο ή βρίσκουν τρόπο να κάνουν στραβά τα πράγματα», επεσήμανε. 

Σε σχόλιο ότι το εάν ονομάζεται τέλος ή φορολογία δεν παίζει ρόλο, ο Βουλευτής των Οικολόγων υπέδειξε πως «έχει σημασία», διότι, όπως εξήγησε, «ο φόρος είναι κάτι που επιβάλλεται στον πολίτη και το εισπράττει το κράτος, ενώ το τέλος το εισπράττει ναι μεν το κράτος αλλά το επιστρέφει με άλλη μορφή. Δεν τα παίρνει για να πληρώνει τους μισθούς των υπαλλήλων ή να πληρώνει τα προνόμια των αξιωματούχων -λιμουζίνες, φρουρούς, κ.ά.», υπογράμμισε. 

Πότε πρέπει να εφαρμοστεί το τέλος
Ερωτηθείς πότε πρέπει να εφαρμοστεί αυτό το τέλος, ανέφερε ότι «η κυβέρνηση λέει ότι πρέπει να ξεκινήσει από φέτος».

Ερωτηθείς, δε, εάν το τέλος θα είναι μεγαλύτερο για το πετρέλαιο κίνησης και λιγότερο για τη βενζίνη και μηδενικό για τα ηλεκτρικά οχήματα, είπε ότι «γενικά, η λεγόμενη φορολογική μεταρρύθμιση που ετοιμάζει η Κυβέρνηση, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Πράσινης Ατζέντας, θα μετακινηθούν οι φορολογίες από τον Φόρο Εισοδήματος, από τον Φόρο στα έσοδα και στην εργασία. Η φιλοσοφία είναι ότι θα μετακινηθούν πλέον στην κατανάλωση και όσο περισσότερο καταναλώνεις, είτε αυτό είναι πλαστική σακούλα, είτε είναι χαρτί, είτε είναι τενεκεδάκια, είτε είναι πλαστικά μπουκάλια, είτε είναι καύσιμα, θα πληρώνεις περισσότερο τέλος, φόρο δηλαδή». 

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Κληθείς να πει εάν θα υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ πετρελαίου κίνησης και βενζίνης, διότι στην Ευρώπη υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις, όπως για παράδειγμα στο θέμα της στάθμευσης όπου στην Αγγλία αν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο η στάθμευση είναι δωρεάν ενώ αν έχεις βενζινοκίνητο πληρώνεις £5 και αν έχεις πετρελαιοκίνητο πληρώνεις £10, ο κ. Περδίκης δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σημειώνοντας πως «υπάρχουν όντως αρκετές διαφοροποιήσεις και στην αγορά και στα τέλη κυκλοφορίας. Βέβαια για τα τέλη κυκλοφορίας κάναμε κάτι, ένα δειλό βήμα, αλλά δεν ήταν ούτε καν όπως το περίμενε η Κυβέρνηση, η οποία έφερε πιο προχωρημένα περιβαλλοντικά μέτρα στην φορολογία των αυτοκινήτων, στα τέλη κυκλοφορίας και στα τέλη εγγραφής και η Βουλή έκανε πίσω εξυπηρετώντας κάποια συμφέροντα», κατέληξε. 

Οι σχετικές αναφορές λίγο πριν το 29ο λεπτό μέχρι και το 34ο λεπτό:

Μάριος Αδάμου