Τόσα εισπράττει το κράτος σε κάθε λίτρο βενζίνης που αγοράζεις

Πληρώνεις σήμερα €1,3 για κάθε λίτρο βενζίνης - Πόσα από αυτά πάνε στο κράτος, πόσα σε πρατηριούχους και εταιρείες

Για τα προβλήματα που προκαλούνται στις ελεύθερες περιοχές και τις τεράστιες ζημιές σε έσοδα, λόγω του ότι μερίδα Ε/κ μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για ανεφοδιασμό τους με καύσιμα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην εκπομπή Business Hour by Brief, ο Πρόεδρος της Παγκύπριου Συνδέσμου Πρατηριούχων Πετρελαιοειδών, Στέφανος Στεφάνου

Ο κ. Στεφάνου μεταξύ άλλων σημείωσε πως αυτό το φαινόμενο οφείλεται στις αρκετά πιο φθηνές τιμές καυσίμων στα κατεχόμενα, κάτι που όπως αναφέρει είναι αποτέλεσμα της φορολογίας η οποία επιβάλλεται στην Κυπριακή Δημοκρατία, ζητώντας από το κράτος να γίνονται έλεγχοι στα οδοφράγματα και αν κάποιοι κυκλοφορούν με καύσιμα με τη νομοθεσία της ΕΕ να τιμωρούνται. 

Πόσα πληρώνει σε φορολογία σε κάθε λίτρο ο καταναλωτής 

Σύμφωνα με τον κ. Στεφάνου, στο €1,3 που είναι σήμερα η τιμή της βενζίνης, τα 66 σεντς είναι φόροι προς το κράτος και τα υπόλοιπα είναι οι προμήθειες των πρατηριούχων και των εταιρειών με 15 σεντς και τα άλλα για την αγορά του καυσίμου, σημειώνοντας πως η αγορά του καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 50 σεντς του ευρώ. 

Πιο συγκεκρινένα, το περιθώριο κέρδους του πρατηριούχου αυτό είναι κοντά στα 5 με 5,5 σεντς στο κάθε λίτρο, και τα υπόλοιπα περίπου 10 σεντς είναι για τις εταιρείες.

Ποια η διαφορά με τα καύσιμα των κατεχομένων, πέραν από τη τιμή 

Όπως επεξήγησε ο κ. Στεφάνου, πέραν από την τιμή υπάρχει και διαφορά στο τι μπαίνει στα καύσιμα από τα κατεχόμενα από αυτά στις ελεύθερες περιοχές. 

«Εδώ και ένα χρόνο υπάρχει οδηγία από την ΕΕ ότι τα καύσιμα για μείωση στη ρύπανση του περιβάλλοντος πρέπει να περιέχουν μέχρι και 10% βιοκαύσιμο. Το οποίο από μόνο του είναι πιο ακριβό και πέραν τούτου το κράτος είχε φορολογήσει με 5 σεντ το λίτρο επιβάρυνση για τη χρήση του βιοκαυσίμου. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι για να τηρούμε τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές της ΕΕ οι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας επωμίζονται έξτρα φόρους, τους οποίους αυτοί που πάνε στα κατεχόμενα όχι μόνο δεν τους πληρώνουν αλλά μεταφέρουν και καύσιμα που αυξάνουν την ρύπανση του περιβάλλοντος που οι υπόλοιποι πληρώνουν έξτρα κόστος για να το γλυτώσουμε», είπε.

Χάνει 80 εκατομμύρια ευρώ το κράτος

Ο κ. Στεφάνου αναφέρθηκε παράλληλα και στις οικονομικές επιπτώσεις από αυτό το φαινόμενο σημειώνοντας πως βάσει στατιστικών το κράτος απώλεσε μέχρι και 80 εκατομμύρια ευρώ, από φόρους που θα είσπραττε το κράτος αν αυτά τα καύσιμα πωλούνταν στις ελεύθερες περιοχές, σημειώνοντας παράλληλα πως οι πρατηριούχοι που συνορεύουν με τα οδοφράγματα έχουν απώλειες άνω του 50% τα οποία, αν συνεχιστεί το φαινόμενο, κινδυνεύουν με λουκέτο

Διπλάσιος ο αριθμός πρατηρίων στην Κύπρο 

Αναφορικά με το πόσα πρατήρια πετρελαιοειδών υπάρχουν στην Κύπρο, ο κ. Στεφάνου σημείωσε πως αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται 320, ενώ όμως αναφέρει ταυτόχρονα σύμφωνα με μελέτη από την ΕΕ η Κύπρος θα έπρεπε να είχε 177, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Στεφάνου μεταφράζεται σε οξύ ανταγωνισμό. 

Δείτε αναλυτικά όσα ανέφερε στο Business Hour By Brief ο κ. Στεφάνου: 

*Την εκπομπή Business Hour by Brief φέρνει κοντά σας η RCB