Τσιρίδου: Προς εκσυγχρονισμό & ισχυροποίηση κυπριακής ναυτιλίας

Συζητήθηκε για 1η φορά η δυνατότητα εγγραφής ναυτιλιακής εταιρείας σε νομική μορφή περιορισμένης ευθύνης, αναφέρει

Στην επιτροπή Μεταφορών συζητήθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της Κύπρου η δυνατότητα εγγραφής ναυτιλιακής εταιρείας σε νομική μορφή περιορισμένης ευθύνης με μοναδικό σκοπό την ιδιοκτησία και εκμετάλλευση κυπριακών πλοίων, αναφέρει στην γραπτή της δήλωση η βουλεύτρια του ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου

>>>  BRIEF PLATINUM - 2ο Τεύχος - Αφιέρωμα UNIC - Πέραν των 100 τίτλων σπουδών - Τα ποσοστά εργοδότησης των αποφοίτων του / Ρεπορτάζ, βίντεο από όλες τις Μαρίνες της Κύπρου / Επιχειρηματικά νέα / Αναλύσεις / Παραοικονομία ΕΔΩ <<<

Η συγκριμένη πρωτοβουλία, όπως αναφέρει είναι μέρος της μακροχρόνιας Εθνικής Στρατηγικής για τη Κυπριακή Ναυτιλία «Sea Change 2030», η οποία δρομολογήθηκε και εφαρμόζεται από την κυβέρνηση και το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με την ισχυρή στήριξη του Δημοκρατικού Συναγερμού.

Παράλληλα, όπως αναφέρει, θα διευκολύνει το καθεστώς λειτουργίας των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών που είναι ιδιοκτήτες κυπριακών πλοίων, κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον κίνητρα.

>>Διαβάστε επίσης: Συζητήθηκε η δημιουργία Ναυτιλιακών Εταιρ. Περιορισμένης Ευθύνης<<

Ο ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την γραπτή δήλωση και η κυβερνόν κυβέρνηση έχουν δεσμευτεί για τον εκσυγχρονισμό και την ισχυροποίηση της κυπριακής ναυτιλίας.

Συμπλήρωσε ότι βλέπουμε ήδη σειρά από δεσμεύσεις να μετατρέπονται πλέον σε έργα, όπως το ότι ζητούν το one stop shop και πράγματι αυτό το νομοσχέδιο είναι η ραχοκοκαλιά της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης όπως και ο ίδιος ο Υφυπουργός μας εξήγησε σήμερα στην Επιτροπή. 

Διαβάστε αυτούσια την γραπτή δήλωση της Τσιρίδου:

«Για πρώτη φορά στην ιστορία της Κύπρου συζητάμε τη δυνατότητα εγγραφής ναυτιλιακής εταιρείας σε νομική μορφή περιορισμένης ευθύνης με μοναδικό σκοπό την ιδιοκτησία και εκμετάλλευση κυπριακών πλοίων. Η συγκριμένη πρωτοβουλία είναι μέρος της μακροχρόνιας Εθνικής Στρατηγικής για τη Κυπριακή Ναυτιλία «Sea Change 2030», η οποία δρομολογήθηκε και εφαρμόζεται από την κυβέρνηση και το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με την ισχυρή στήριξη του Δημοκρατικού Συναγερμού.

Πρόκειται για μια ρηξικέλευθη κίνηση για τα δεδομένα της Κύπρου, κάτι που αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, καθώς και την απλούστευση των διαδικασιών.  Παράλληλα, θα διευκολύνει το καθεστώς λειτουργίας των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών που είναι ιδιοκτήτες κυπριακών πλοίων, κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον κίνητρα.

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός και η παρούσα κυβέρνηση έχουν δεσμευτεί για τον εκσυγχρονισμό και την ισχυροποίηση της κυπριακής ναυτιλίας. Βλέπουμε ήδη σειρά από δεσμεύσεις να μετατρέπονται πλέον σε έργα. Θέλουμε και ζητάμε το one stop shop και πράγματι αυτό το νομοσχέδιο είναι η ραχοκοκαλιά της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης όπως και ο ίδιος ο Υφυπουργός μας εξήγησε σήμερα στην Επιτροπή. Όντως από τα δεδομένα που μας έχει εξηγήσει και το Υφυπουργείο Ναυτιλίας το 67% των εταιρειών με γραμμένα πλοία στην Κύπρο δεν είναι κυπριακές εταιρείες, δεν είναι εγγεγραμμένες ο εδώ και χρειάζεται να δώσουμε πολύ περισσότερα κίνητρα, και με αυτό τον τρόπο νομίζω ότι αυτό θα το καταφέρουμε.


Είναι μια πολυδιάστατη εφαρμογή με πολλαπλά θετικά.  Ως ΔΗΣΥ εκφράζουμε την ικανοποίηση μας για την θετικότατη στάση που εξέφρασαν όλες οι πολιτικές δυνάμεις με στόχο να οδηγηθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση και πριν την έναρξη του Maritime Cyprus τον Οκτώβριο, ώστε να δοθεί στην διεθνή κοινότητα της ναυτιλίας η αναγκαία ενημέρωση για τον εκσυγχρονισμό αυτό που προχωρά η Κύπρος.

Επίσης θα ήθελα σήμερα να εκφράσω και την ικανοποίηση εκ μέρους του ΔΗΣΥ για την υπογραφή της σύμβασης στο Προεδρικό Μέγαρο του έργου του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη -Ευρύχου κόστους σχεδόν 89 εκατομμυρίων.

Ως ΔΗΣΥ εκφράζουμε την ικανοποίησή μας που με τη στήριξη της παράταξης η κυβέρνηση προωθεί έργα ύψους 1.2 δις. Υπό εξέλιξη έργα να θυμίσουμε αποτελούν ο δρόμος Λεμεσού -Σαϊτά, ο δρόμος Πάφου- Πόλης Χρυσοχούς, ο περιμετρικός Λευκωσίας 30/9 θα έχουμε και την προκήρυξη αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας-Παλαιχωριού.
 
Σε σχέση με τα έργα που αφορούν τις ορεινές κοινότητες, θέλουμε να τονίσουμε ότι έργα όπως το σημερινό που υπογράφτηκε, προωθούν την δυναμική αναβάθμιση ζωής των κατοίκων των ορεινών περιοχών, την τόνωση των οικονομικών δραστηριοτήτων, την προσέλκυση επενδύσεων, νέες θέσεις εργασίας, κίνητρα επανόδου στις κοινότητες και βεβαίως φέρνουν την αναγκαιότητα λόγω και του κόστους ζωής και του περιβάλλοντος της υπαίθρου.
 
Η αντίστροφη μέτρηση αναζωογόνησης της υπαίθρου είναι γεγονός και με τις 350 δράσεις εθνικής στρατηγικής ορεινών κοινοτήτων και με τις 195, κόστους πέραν των 350 εκατ., ευρώ να είναι σε πορεία εξέλιξης έχω την εντύπωση ότι όλα αυτά τα οποία εξήγγειλε η Κυβέρνηση γίνονται πραγματικότητα».