Ξενοδόχοι: Μέσω YouTube & Netflix μπορούμε να φέρουμε τουρίστες

Εισήγηση για αλλαγές & στη Γιορτή του Κρασιού / Οι εναλλακτικοί τρόποι προσέλκυσης τουριστών από Διευθυντές Ξενοδοχείων

Τις εισηγήσεις του Συνδέσμου για εναλλακτικούς τρόπους προσέλκυσης τουριστών στην Κύπρο, ανέλυσε στην εκπομπή Business Hour by Brief ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΑΣΥΔΙΞΕ), Χρίστος Αγγελίδης, εκτιμώντας, παράλληλα, πως και η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως εξήγησε, μεταξύ άλλων, ο κ. Αγγελίδης «επειδή το αδύναμο σημείο μας είναι ο Χειμερινός τουρισμός, θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε σε αυτό με νέες προσεγγίσεις και δομές».

Παραδείγματος χάριν, πρόσθεσε, «θα μπορούσαμε την Γιορτή του Κρασιού που κάνουμε στη Λεμεσό τον Σεπτέμβριο να την μετακινήσουμε για τον Νοέμβριο και αντί να είναι για μερικές μέρες, ο μήνας Νοέμβριος να είναι ο μήνας του κρασιού για όλη την Κύπρο». 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

«Μπορεί να διατηρηθεί η βάση στη Λεμεσό, αλλά σε όλη την επικράτεια να εορτάζεται ο μήνας του κυπριακού κρασιού με μικρά ή μεγάλα events, με παρουσιάσεις, με πιο φθηνές αγορές και πωλήσεις κρασιών εντός ξενοδοχείων και εστιατορίων, αλλά και γενικά για μπορεί να καταναλώσει σε μεγάλη γκάμα και με φθηνή τιμή ο επισκέπτης που θα έρθει τον Νοέμβριο στην Κύπρο», εξήγησε υπογραμμίζοντας ότι με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε κι άλλες εκδηλώσεις όπως, το φεστιβάλ μπίρας.

Ερωτηθείς εάν θα μπορούν να γίνουν τέτοιου είδους διοργανώσεις λόγω και της πανδημίας, ο κ. Αγγελίδης τόνισε πως «οι προτάσεις μας λαμβάνουν υπόψην και το στοιχείο της πανδημίας».

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΠΑΣΥΔΙΞΕ θα μπορούσαν να διοργανωθούν με τα κατάλληλα πρωτόκολλα διάφορα events για ατομικά ή δυαδικά αθλήματα. «Δηλαδή, θα μπορούσε αίθουσες, με την σωστή προσέγγιση των πρωτοκόλλων, να φιλοξενήσουν αγώνες, για παράδειγμα, σκάκι, πινγκ-πονγκ, μπιλιάρδο, κ.ά. Είναι τεράστια η γκάμα που μπορεί να σκεφθεί κάποιος», εξήγησε σημειώνοντας πως επιπρόσθετα «θα μπορούσαν να γίνουν διάσημες εκπομπές από το youtube ή το Netflix, με γνωστούς σεφ, οι οποίοι θα μαγειρεύουν σε αρχαιολογικά σημεία ή ομορφιές του τόπου μας».

Ερωτηθείς εάν ο Σύνδεσμος έχει υποβάλει τις προτάσεις του στους αρμοδίους και ποια ήταν η ανταπόκρισή τους ο κ. Αγγελίδης είπε πως «έχουν προωθηθεί οι προτάσεις και απομένει να αγκαλιαστούν». 

Όπως είπε, «με το Υφυπουργείου Τουρισμού συζητούμε συνέχεια. Η αλήθεια είναι πως, προς τιμήν του Υφυπουργού, δείχνει την απαραίτητη προσοχή που πρέπει, αλλά το θέμα είναι ότι οι άνθρωποι τρέχουν και ασχολούνται με τα τρέχοντα φλέγοντα θέματα και είναι για αυτό που έχουμε την ανάγκη ενός παράλληλου μηχανισμού. Μία από τις εισηγήσεις μας είναι και η δημιουργία του Εθνικού Ινστιτούτου Μελετών Τουρισμού, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί ως το παράλληλο μυαλό, συνείδηση και συναίσθηση τόσο του Υφυπουργείου όσο και του Υπουργικού Συμβούλιου και προς όλους τους άλλους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό», συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση από το Υφυπουργείου και τους υπόλοιπους αρμοδίους, ο κ. Αγγελίδης ανέφερε πως μερικές από τις προτάσεις του Συνδέσμου έχουν υιοθετηθεί. «Παραδείγματος χάριν, η πρόταση που κάναμε για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στα ορεινά, το οποίο το έχει εντάξει το Υφυπουργείο στο φετινό του πρόγραμμα, όπως επίσης και το Street Food Festival. Και τα δύο αυτά events έχουν περιληφθεί στον προγραμματισμό και το εάν θα γίνουν θα εξαρτηθεί και από την πορεία της πανδημίας και αν θα το επιτρέψουν οι συνθήκες όπως θα έχουν διαμορφωθεί», υπογράμμισε.

Ενίσχυση εσωτερικού τουρισμού
Σε σχέση με την τρέχουσα χρονιά ο κ. Αγγελίδης τόνισε ότι «με βάση την επιδημιολογική εικόνα αρκετών χωρών θα είναι ακόμη μία δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό και συνεπώς ο εσωτερικός τουρισμός για όλες τις χώρες θα είναι σημαντικό στοιχείο παραγωγής χρήματος ή αν θέλετε εσωτερικής ανακύκλωσης του χρήματος για να δημιουργηθεί εργοδότηση».
 
Βάσει αυτών των δεδομένων, συνέχισε, «νομίζω ότι πρέπει σε αυτή την φάση να δοθούν αρκετά κίνητρα στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό -ξενοδοχεία, εστιατόρια, κ.ά.-, για να λειτουργήσουν με χαμηλότερος κόστος, ούτως ώστε να χαμηλώσουμε το κόστος ζωής στην Κύπρο και το κόστος διαχείρισης των εξόδων μίας επιχείρησης για να μπορέσουν να χαμηλώσουν και οι τιμές σε σημείο που να μπορέσει ανά πάσα στιγμή ο κυπριακός πληθυσμός να κάνει διακοπές». 

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Για παράδειγμα, εξήγησε, «το κράτος δεν θα χάσει κάτι εάν χαμηλώσει την τιμή του ρεύματος στα ξενοδοχεία. Από την στιγμή που θα τους δώσεις το κίνητρο να έχουν χαμηλότερα έξοδα, ίσως κάποιοι που δεν θα άνοιγαν να ανοίξουν τελικά», είπε υπογραμμίζοντας πως «γενικά όλα τα κόστη που έχουν να κάνουν με την λειτουργία ενός ξενοδοχείου, όπως ρεύμα, νερό, πετρέλαιο, τηλέφωνα, τοπικοί φόροι, κ.ά. αν μειωθούν θα είναι ένα κίνητρο». 

Την ίδια ώρα, όμως, επεσήμανε, «θα πρέπει να γίνει και μία συμφωνία κυριών ότι οι επιχειρήσεις που θα κατοχυρώνονται με αυτά τα χαμηλότερα κόστη, θα μετακυλούν την τιμή στον Κύπριο πελάτη», υποδεικνύοντας πως «ο στόχος είναι να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία με χαμηλότερες τιμές που θα αυτό θα προϋποθέτει και χαμηλότερα λειτουργικά κόστη». 

Ολόκληρη η παρέμβαση του Προέδρου του ΠΑΣΥΔΙΞΕ στην εκπομπή Business Hour by Brief στο ακόλουθο βίντεο: