Υπογράφτηκε η σύμβαση για αυτοκινητόδρομο Αστρομερίτη - Ευρύχου

Η κατασκευή του έργου αναμένεται να διαρκέσει 36 μήνες και το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε €88 εκατ.

Υπογράφτηκε η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη – Ευρύχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο την Πέμπτη. Στην τελετή παρευρέθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος και εκπρόσωποι των ορεινών κοινοτήτων.

>>>  BRIEF PLATINUM - 2ο Τεύχος - Αφιέρωμα UNIC - Πέραν των 100 τίτλων σπουδών - Τα ποσοστά εργοδότησης των αποφοίτων του / Ρεπορτάζ, βίντεο από όλες τις Μαρίνες της Κύπρου / Επιχειρηματικά νέα / Αναλύσεις / Παραοικονομία ΕΔΩ <<<

Η κατασκευή του έργου αναμένεται να διαρκέσει 36 μήνες και η υλοποίηση αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα. Το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε €88.627.630 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Θα είναι υπεραστικός αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 11 χιλιομέτρων. Ο δρόμος ξεκινά σε σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου, νοτίως της κοινότητας Αστρομερίτη, μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα Βυζακιάς και τερματίζει στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου. Περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή Κουτραφά, ανισόπεδες διαβάσεις και δύο ισόπεδους κόμβους για τη διασύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Επίσης περιλαμβάνεται μεγάλη κοιλαδογέφυρα στον ποταμό της Ελιάς, στην περιοχή Βυζακιάς.

Στον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, είπε ότι το μεγαλεπίβολο αυτό έργο μπαίνει επίσημα σε τροχιά υλοποίησης. «Ήταν στις προγραμματικές μου δηλώσεις αλλά και το όραμα. Πώς επιτέλους διαμορφώνεται μια Εθνική Στρατηγική για την ανάπτυξη των ορεινών κοινοτήτων». Αναφέρθηκε στο ότι ο θεσμός του Επιτρόπου Ορεινών Περιοχών δημιούργησε τις προϋποθέσεις για «να ευαισθητοποιηθούν οι πάντες αλλά και να υλοποιηθούν τα όσα είχα στις προγραμματικές μου δηλώσεις», ενώ πρόσθεσε ότι η σημαντικότητα διαφαίνεται και από την υλοποίηση μιας σειράς άλλων οδικών κατασκευών που οδηγούν προς τις ορεινές κοινότητες αλλά και πολιτικές για να δοθούν κίνητρα για «να συγκρατήσουμε τους κατοίκους της υπαίθρου στις περιοχές τους».

>>Διαβάστε επίσης: Αυτ/δρομος Αστρομερίτη–Ευρύχου:Έτοιμος με €89 εκ. και σε 36 μήνες<<

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε σε έργα που αφορούσαν πάγιο αίτημα των κατοίκων, συνολικού ύψους €350 εκ. Τα έργα, που είναι υπό εξέλιξη, αφορούν τον δρόμο Λεμεσού – Σαϊτά, τους αυτοκινητόδρομους Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς και τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, ενώ πρόσθεσε ότι στις 30 Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκηρυχθούν προσφορές για τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου.

Όπως είπε, με αυτά τα έργα ενισχύεται η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, η προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών, η τόνωση των υφιστάμενων οικονομικών δραστηριοτήτων, η προσέλκυση επενδύσεων και η αύξηση της απασχόλησης και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, «ώστε, είτε να συγκρατήσουμε τους νέους που σήμερα κατοικούν είτε να τους δώσουμε εκείνα τα κίνητρα ανόδου στις κοινότητές μας».

«Είμαι βέβαιος ότι αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση αναζωογόνησης των ορεινών κοινοτήτων και των κοινοτήτων της υπαίθρου», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το όραμα για να καταστούν οι ορεινές κοινότητες ελκυστικοί τόποι μόνιμης διαβίωσης και επαγγελματικής δραστηριοποίησης καταδεικνύεται και από μια σειρά πολιτικών και σχεδιασμών που συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, αναφέροντας ενδεικτικά τον προγραμματισμό εφαρμογής 350 δράσεων που εμπίπτουν στην Εθνική Στρατηγική Ορεινών Κοινοτήτων, με ορίζοντα υλοποίησης το 2030 και συνολικό προϋπολογισμό πέρα των €525 εκ. Επιπλέον, πέραν των 194 δράσεων, ύψους €367 εκ. έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης.

Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στα στεγαστικά κίνητρα που παρέχονται για μόνιμη διαμονή στις ορεινές περιοχές, σημειώνοντας ότι από το 2019 εγκρίθηκαν συνολικά 780 αιτήσεις, ύψους €28 εκ., ενώ για το 2022, εξαιτίας του μεγάλου ενδιαφέροντος, τα κονδύλια έχουν τριπλασιαστεί και ανέρχονται στα €15 εκ.

Ακόμα, ανέφερε ότι το ποσό που προϋπολογίστηκε για να δαπανηθεί την τριετία 2022-2024 για αναπτυξιακά έργα σε κοινότητες της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών υπερβαίνει τα €370 εκ., αυξημένο κατά €125 εκ. σε σύγκριση με την προηγούμενη τριετία.

Αναμένεται, είπε επίσης, ως το τέλος του 2022, να ολοκληρωθούν δράσεις με οριζόντιο και θεσμικό χαρακτήρα, όπως η συμπερίληψη των ορεινών κοινοτήτων των επαρχιών Λευκωσίας, Πάφου, Λάρνακας και των υπόλοιπων κοινοτήτων της Λεμεσού, στην Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης ορεινών κοινοτήτων. Μίλησε επίσης για τη θέσπιση της αρχής «ορεινότητας» και της πολιτικής ορεινών περιοχών, τη νέα δήλωση πολιτικής Τροόδους, την αναγνώριση της οικοτεχνίας ως κλάδου δευτερογενούς παραγωγής.

Ασκώντας αυτοκριτική, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε στην υπόσχεσή του για κατασκευή τελεφερίκ μεταξύ Αμιάντου και Τροόδους, λέγοντας ότι δεν κατέστη εφικτό να βρεθεί επενδυτής. Εξέφρασε όμως την άποψη ότι με την πολιτική χωροθέτησης του Τροόδους και τη νέα συνδεσιμότητα του οδικού δικτύου, τα επόμενα χρόνια, έστω και υπό άλλη Προεδρεία, θα υλοποιηθεί.

Χαιρετισμό στην τελετή απηύθυνε και ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ο οποίος με τη σειρά του είπε ότι είναι σημαντικό για τους πολίτες οι εξαγγελίες και τα λόγια να μετατρέπονται σε πράξεις. Είπε ότι πρόκειται για ένα πολυαναμενόμενο έργο που ανέμεναν εδώ και δεκαετίες οι τοπικές κοινότητες της ορεινής Λευκωσίας και που θα ολοκληρώσει τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα των ορεινών περιοχών με το αστικό κέντρο, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο της διαδρομής και θα συμβάλει στην υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για τις ορεινές περιοχές.

«Η κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη μπορεί να περηφανεύεται για το γεγονός ότι έχει προωθήσει την κατασκευή όλων των σημαντικών αυτοκινητόδρομων που ενώνουν τις απομακρυσμένες περιοχές με τα αστικά κέντρα», πρόσθεσε.

Απευθυνόμενος στους Προέδρους των Κοινοτικών Συμβουλίων που παρευρέθηκαν, ανέφερε ότι «με σκληρή δουλειά, με μεθοδικότητα αλλά πάνω από όλα με συνεργασία, αντιμετωπίσαμε όλα τα προβλήματα που υπήρχαν». Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έλαβε σημαντικές αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου, όπως την παραμονή τεσσάρων λωρίδων αντί δύο, αλλά και τον χαρακτηρισμό του έργου από το Υπουργικό Συμβούλιο ως έργο «σημαντικού δημοσίου συμφέροντος», για να μπορέσει να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Σημείωσε επίσης ότι ο υφιστάμενος δρόμος θα παραμείνει σε λειτουργία και μετά την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, ενώ συνεχάρηκε και το Τμήμα Δημοσίων Έργων για την αποτελεσματικότητά του, καθώς το Υπουργείο έχει είτε υπό εκτέλεση, είτε υπό προσφορά, έργα που ξεπερνούν το €1,2 δισ. ευρώ

Τις ευχαριστίες των κοινοτήτων προς την κυβέρνηση εξέφρασε εκ μέρους του συμπλέγματος κοινοτήτων Σολέας-Μαραθάσας, Λάμπρος Κουλεντρής. Χαρακτήρισε «ιστορική» τη μέρα και είπε ότι οι κοινότητες ανέμεναν την υλοποίηση αυτού του έργου εδώ και δεκαετίες. Όπως είπε, το έργο θα έχει πολλά οφέλη για τις κοινότητες, όπως οδική ασφάλεια, μείωση του κόστους μετακίνησης και συγκράτηση της τάσης φυγής από τις περιοχές.

Τη σύμβαση υπέγραψε η αναπληρώτρια διευθύντρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Ελένη Κασκίρη και ο αντιπρόσωπος της εταιρείας Cybarco-Pharmakas, Ηρακλής Πασσάδης.

Διαβάστε αυτούσια την ομιλία του ΠτΔ: 

«Αισθάνομαι ιδιαίτερη συγκίνηση και ικανοποίηση διότι παρευρίσκομαι σήμερα στην τελετή υπογραφής του συμβολαίου για την υλοποίηση του ιδιαίτερα σημαντικού αναπτυξιακού έργου κατασκευής του υπεραστικού δρόμου Αστρομερίτη- Ευρύχου, ύψους πέραν των 88 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Η σημερινή μέρα δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ιστορική μέρα για τις περιοχές Τροόδους – Σολέας - Μαραθάσας, αφού το μεγαλεπήβολο αυτό έργο, που αποτελούσε ένα διαχρονικό και απόλυτα δικαιολογημένο αίτημα των Κοινοτικών Αρχών και των κατοίκων των προαναφερθεισών περιοχών, μπαίνει και επίσημα σε τροχιά υλοποίησης.

Φεύγουν τα θα και μπαίνουμε στο τι είναι αυτό που υλοποιώντας το επιτέλους ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των κατοίκων των ορεινών περιοχών. Μια απόφαση που από την αρχή ήταν μέσα στις προγραμματικές μου δηλώσεις, αλλά και τώρα πώς επιτέλους διαμορφώνεται μια εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη των ορεινών κοινοτήτων. Ξεκινήσαμε με τη μεταρρύθμιση της εισαγωγής του Επιτρόπου για τις Ορεινές Κοινότητες, και τον φίλο κ. Παπαδούρη για να συνεχίσουμε με τον αγαπητό μου Κώστα Χαμπιαούρη.

Το αίσθημα που παίρνω από τις κοινότητες είναι πως αυτός ο θεσμός δημιούργησε τις απαραίτητες προϋποθέσεις, έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι πάντες, αλλά και να υλοποιηθούν τα όσα είχα στις προγραμματικές μου δηλώσεις. Η σημαντικότητα διαφαίνεται και από την υλοποίηση μιας σειράς άλλων οδικών αρτηριών που οδηγούν προς διάφορες περιοχές των ορεινών κοινοτήτων, αλλά και πολιτικές που υιοθετήσαμε έτσι ώστε όχι μόνο σε ό,τι αφορά το χρόνο και τη συνδεσιμότητα μεταξύ των ορεινών κοινοτήτων και της υπαίθρου των κοινοτήτων, να δώσουμε και τα αναγκαία κριτήρια είτε για να συγκρατήσουμε τους κατοίκους της υπαίθρου στις περιοχές τους βοηθώντας μέσω της συνδεσιμότητας  της σύνδεσης του χρόνου μετάβασης και προς αλλά και με σωρεία άλλων κινήτρων όπως ήταν τα στεγαστικά δάνεια όπως είναι οι πολιτικές που αφορούν τη δημιουργία των απαραιτήτων προϋποθέσεων τουριστικής ανάπτυξης, βελτίωσης των υποδομών των κοινοτήτων.

Θα κάνω ειδικότερη αναφορά σε έργα οδικού δικτύου που αποτελούσαν αποτελούσαν πάγια και διαχρονικά αιτήματα των κατοίκων της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών, συνολικού ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Αναφέρομαι βεβαίως στα  έργα που είναι υπό εξέλιξη και αφορούν τον δρόμο Λεμεσού – Σαΐτα, τους αυτοκινητόδρομους Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς και τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, ενώ στις 30 του τρέχοντος μήνα αναμένεται να προκηρυχθούν και οι προσφορές για τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου.

Το πλέον σημαντικό, μέσω των υπό αναφορά έργων, είναι ότι ενισχύεται η δυναμική για:

•     Την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

•     Την προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών.

•     Την τόνωση των υφιστάμενων οικονομικών δραστηριοτήτων και προσέλκυση νέων επενδύσεων, με συνακόλουθη αύξηση της απασχόλησης και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ώστε είτε να συγκρατήσουμε τους νέους που σήμερα κατοικούν είτε να τους δώσουμε εκείνα τα κίνητρα επανόδου στις κοινότητές τους.

Λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος της γης, όπως εξελίσσεται μέσα από την πάροδο του χρόνου και το περιβάλλον που δημιουργεί η ύπαιθρος σε σχέση με το θέμα του χρόνου μετάβασης από και προς την ύπαιθρο προς τις αστικές περιοχές είμαι βέβαιος ότι αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για αναζωογόνησης των ορεινών κοινοτήτων και των κοινοτήτων υπαίθρου.

Το όραμα μας για την αναζωογόνηση της υπαίθρου και των ορεινών κοινοτήτων για να καταστούν ελκυστικοί τόποι μόνιμης διαβίωσης και επαγγελματικής δραστηριοποίησης καταδεικνύεται και από μια σειρά πολιτικών και στρατηγικών σχεδιασμών που συμβάλουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ενδεικτικά και μόνο, αναφέρω:

•     Τον προγραμματισμό εφαρμογής 350 δράσεων που εμπίπτουν στην Εθνική Στρατηγική Ορεινών Κοινοτήτων, με ορίζοντα υλοποίησης το 2030 και συνολικό προϋπολογισμό πέραν των 525 εκατομμυρίων ευρώ.

Και είναι με ιδιαίτερη πραγματικά ικανοποίηση που χαιρετίζω το γεγονός πως πέραν των 194 δράσεων, ύψους 367 εκατομμυρίων ευρώ είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης. Είναι γι´ αυτό που η αναφορά του φίλου Υπουργού Μεταφορών και ´Έργων ξεπερνούν το 1.2 δις.

•     Την εφαρμογή ελκυστικών και γενναιόδωρων στεγαστικών σχεδίων για μόνιμη διαβίωση στις κοινότητες της υπαίθρου και των ακριτικών και μειονεκτικών περιοχών.

Σημειώνω ότι από το 2019 μέχρι και σήμερα, εγκρίθηκαν συνολικά 780 αιτήσεις που αντιστοιχούν σε ποσό ύψους 28 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα κονδύλια, ενώ τα κονδύλια χάριν στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχει επιδειχθεί, για το 2022 έχουν τριπλασιαστεί και πλέον ανέρχονται στα 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

•  Την έμπρακτη στήριξη του προγραμματισμού των τοπικών Αρχών για ανάπλαση, ανάπτυξη και αναβάθμιση των κοινοτήτων διαμονής και δραστηριοποίησης τους.

Αρκεί να αναφέρω πως το ποσό που προϋπολογίστηκε για να δαπανηθεί για την τριετία 2022 – 2024 για αναπτυξιακά έργα σε Κοινότητες της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών, υπερβαίνει τα 370 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό, το οποίο είναι αυξημένο κατά 125 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση  με την προηγούμενη τριετία 2019-2021.

•     Την εφαρμογή και υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού, με τις πλείστες των δράσεων να επικεντρώνονται στις ορεινές κοινότητες και περιοχές της υπαίθρου, με στόχο την ανάπτυξη του αγροτουρισμού και των ειδικών μορφών τουρισμού.

•     Την αναθεωρημένη Δήλωση Πολιτικής για την Ύπαιθρο.

•     Τη δημιουργία του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης της περιοχής Τηλλυρίας.

•     Την πολύπλευρη στήριξη των γεωργών και κτηνοτρόφων μας, τόσο μέσω του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και από εθνικούς πόρους.

•     Την παροχή κινήτρων και επιχορηγήσεων για τη δημιουργία και αναβάθμιση παραδοσιακών υποδομών και προϊόντων.

•    Την επιχορήγηση μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων.

• Την οικονομική ενίσχυση για τη νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα, αλλά και την κατάρτιση των νέων, των γυναικών και όσων άλλων είναι σε θέση εργαστούν έτσι ώστε να μπορούν μέσα από τις ειδικές συνθήκες και κίνητρα που δίνουμε να μπορούν να παραμείνουν στην ύπαιθρο.

Την ίδια στιγμή, αναμένεται έως το τέλος του 2022 να ολοκληρωθούν δράσεις με οριζόντιο, αλλά και θεσμικό χαρακτήρα, όπως:

•     Η συμπερίληψη των ορεινών κοινοτήτων των Επαρχιών Λευκωσίας, Πάφου, Λάρνακας και των υπολοίπων της Επαρχίας Λεμεσού στην Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης Ορεινών Κοινοτήτων.

•     Η θέσπιση της αρχής της ορεινότητας και της πολιτικής ορεινών περιοχών.

•     Η νέα Δήλωση Πολιτικής Τροόδους, η οποία αποτελεί τον επιτελικό χωροταξικό σχεδιασμό.

•     Η αναγνώριση της οικοτεχνίας ως κλάδους δευτερογενούς παραγωγής.

•     Ο προσδιορισμός ειδικών όρων και προδιαγραφών ανάπτυξης και λειτουργίας επισκέψιμων - πολυλειτουργικών αγροκτημάτων.

Αισθάνομαι ότι πρέπει να γίνεται και αυτοκριτική. Όταν εξήγγειλα το πρόγραμμα για τις ορεινές περιοχές, μεταξύ άλλων, είχα υποσχεθεί, κάποιοι λέγουν έχω δεσμευτεί, για την κατασκευή του τελεφερίκ μεταξύ Κάτω Αμιάντου και Τροόδους. Οφείλω να απολογηθώ, είναι το μόνο από όσα εξήγγειλα που δεν έγινε κατορθωτό γιατί λόγω των ειδικών ή των ιδιαιτεροτήτων δεν βρέθηκε κατάλληλος επενδυτής και ως εκ τούτου πιστεύω ότι με την πολιτική χωροθέτηση του Τροόδους και με τη νέα συνδεσιμότητα που αναπτύσσουμε μέσα από το οδικό δίκτυο, είμαι βέβαιος, έστω και υπό άλλη προεδρία - δεν έχει σημασία αυτό, σημασία έχει να δούμε να αναπτύσσονται και να παραμένουν ζωντανές οι κοινότητες μας. Με τη σημερινή υπογραφή του συμβολαίου και με την προκήρυξη το τέλος του Σεπτεμβρίου του άλλου σημαντικού οδικού έργου με τις όσες πολιτικές έχω αναφέρει θα το επιτύχουμε. Αυτό θα είναι η μεγαλύτερή μου ικανοποίηση, μεταξύ των άλλων που επιτέλους έγιναν πραγματικότητα είτε λέγονται μεταρρυθμίσεις είτε άλλα, δεν είναι ώρα να αναφερθώ, πιστεύω θα είμαι αντάξιος των προσδοκιών εκείνων που με τίμησαν με την ψήφο τους, αλλά και γενικότερα και των πολιτών που είχαν άλλες επιλογές και μέσα από το δημοκρατικό μας πολίτευμα τις άσκησαν.       

Όπως έχω προαναφέρει, η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τις περιοχές Τροόδους, Σολέας, Μαραθάσας και τους κατοίκους τους, καθώς το παρόν έργο διανοίγει τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής τους.

Για αυτό και για ακόμη μια φορά θα ήθελα να επαινέσω όλους όσοι εργάστηκαν για την επίτευξη της υλοποίησης του έργου της  συμφωνίας και ιδιαίτερα τον Διευθυντή, την Αναπληρώτρια/Διευθύντρια Δημοσίων ´Εργων και το σύνολο του προσωπικού που εργάστηκαν πραγματικά και διέψευσαν όσους θέλουν κατά κανόνα να αποδίδουν στα Δημόσια Εργα μια δυσκινησία ή δυσκολία επιτέλεσης  ή καθυστέρησης επιτέλεσης των καθηκόντων τους.  Απορρίπτω κάτι ανάλογο ζώντας τους αυτή τη δεκαετία μέσα από τα πολλαπλά έργα που έχουμε εξαγγείλει και μέσα από την εργατικότητα που επέδειξαν.

Για άλλη μια φορά και σας συγχαίρω και σας ευχαριστώ. Βεβαίως δεν μπορώ παρά να επαινέσω και τον φίλο Γιάννη Καρούσο, ο οποίος υλοποιώντας τις αποφάσεις του Προέδρου και της Κυβέρνησης υπήρξε ένας εκ των αυστηρότερων παρατηρητών παρακολούθησης υλοποίησης των έργων. Λέω πάντα ότι το ευκολότερο είναι να λαμβάνεις αποφάσεις. Το δυσκολότερο είναι να παρακολουθείς την υλοποίηση των αποφάσεων. Και σε τούτο συνέβαλε, βεβαίως, και ο φίλος μου ο Σταύρος που έχει ήδη αφυπηρετήσει αλλά υπήρξε ένας από τους πιο καλούς, στενούς συνεργάτες και συνειδητούς δημόσιους λειτουργούς.   

Εύχομαι καλή επιτυχία στην κοινοπραξία εταιρειών Cybarco-Pharmakas J.V. Είμαι απολύτως βέβαιος, με την εμπειρία που διαθέτουν, τα έργα που έχουν επιτελέσει μέχρι σήμερα θα επιτύχουν ώστε το έργο να παραδοθεί μέσα στα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί».

ΚΥΠΕ