Αδιευκρίνιστες παραμένουν περίπου 800 υποθέσεις αγνοουμένων

Η τραγωδία των αγνοουμένων είναι μια από τις χαίνουσες πληγές της τουρκικής βαρβαρότητας, είπε ο Φωτίου

Η τραγωδία των αγνοουμένων και των οικογενειών τους είναι μια από τις χαίνουσες πληγές της τουρκικής βαρβαρότητας και ενώ έχουν παρέλθει 47 ολόκληρα χρόνια από τον χρόνο εξαφάνισης τους, περίπου 800 υποθέσεις αγνοουμένων παραμένουν αδιευκρίνιστες, με 800 οικογένειες να βιώνουν καθημερινά το μαρτύριο της αβεβαιότητας της τύχης των αγαπημένων τους προσώπων, είπε ο  Επίτροπος Προεδρίας Φώτης Φωτίου σε εκδήλωση για ανακήρυξη του Υποπτέραρχου ε.α. Νίκου Ήμελλου σε επίτιμο δημότη Έγκωμης.
 
Όπως μεταδίδει το ΓΤΠ, ο κ. Φωτίου πρόσθεσε πως για την τραγική, απαράδεκτη και απάνθρωπη κατάσταση, που προκαλεί πόνο και δυστυχία, ένοχος είναι η κατοχική δύναμη, η οποία ευθύνεται όχι μόνο για τη δημιουργία του προβλήματος αλλά και για τη διαιώνιση του  με τακτικισμούς και προσκόμματα.
 
Αναφερόμενος στον τιμώμενο είπε πως έχει συνδέσει το όνομά του με δύο σύμβολα που βρίσκονται στον ιερό χώρο του Τύμβου της Μακεδονίτισσας, το Μνημείο «Μάνας Αγνοούμενου» και το αεροσκάφος τύπου Νοράτλας, τα οποία συνιστούν υπόμνηση του χρέους που έχουμε απέναντι στους ήρωες που θυσιάστηκαν στο πεδίο της τιμής ή αγνοούνται προασπιζόμενοι την ελευθερία και την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας.
 
Πρόσθεσε πως η ιδέα για την αποστολή και την έκθεση ενός NORATLAS στην Κύπρο γεννήθηκε στη σκέψη του Νίκου Ήμελλου που διετέλεσε χειριστής NORATLAS. Συνεχίζοντας είπε ότι με την πάροδο του χρόνου και τις κοινές ενέργειες και τη συνεργασία των δυο κυβερνήσεων, η ιδέα του κ. Ήμελλου υλοποιήθηκε.
 
Περαιτέρω ανέφερε πως το Μνημείο της Μάνας του Αγνοουμένου στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας, έγινε στη βάση δικής του σχεδιαστικής πρότασης, που μαζί με τον εξ Ελλάδος γλύπτη, Αχιλλέα Βασιλείου, εργάστηκαν για τη δημιουργία του αφιλοκερδώς.
 
Είπε ακόμα ότι το άγαλμα περιβάλλεται από 42 και 1619 ηφαιστειογενείς πέτρες με την κάθε μια να αναγράφει –ιδιοχείρως από τον κ. Ήμελλο - το όνομα των αγνοουμένων των περιόδων 1963-1964 και 1974. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο  ότι το άγαλμα της Μάνας περιστρέφεται αργά, δίνοντας την εντύπωση ότι αναζητά τον αγνοούμενό της και στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, συμπλήρωσε.

ΚΥΠΕ