Απόλυτη στήριξη στη δημόσια παιδεία εξέφρασε ο ΠτΔ

Ο ΠτΔ σε δημόσια διαβούλευση με παιδιά μέλη της Παιδοβουλής

Απόλυτη στήριξη στη δημόσια παιδεία εξέφρασε την Τρίτη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, τονίζοντας ότι στόχος της Κυβέρνησης του είναι η μεταρρύθμιση της δημόσιας παιδείας ώστε αυτοί να παράγει αποφοίτους Λυκείων με κριτική σκέψη, ολοκληρωμένες προσωπικότητες που να έλκουν από την παιδεία που είχαν τα προσόντα να ανταγωνιστούν ισάξια σε πανεπιστήμια και να πετύχουν στη ζωή τους.
 

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης προέβη στη δήλωση στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης με παιδιά που είχε στο Προεδρικό στην παρουσία των παιδοβουλευτών, της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Δέσπως Μιχαηλίδου, του Επιτρόπου Εθελοντισμού Γιάννη Γιαννάκη, των Υπουργών, Εργασίας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ζέτας Αιμιλιανίδου, Παιδείας, Πολιισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομου Προδρόμου και Υγείας Κωνσταντίνου Ιωάννου.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 
 
Απαντώντας σε ερωτήσεις των παιδιών για τις εξετάσεις τετραμήνων, αφού διευκρίνισε ότι ο ίδιος και η Κυβέρνηση ακούνε τη φωνή και τις θέσεις των παιδιών, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ του «ακούω και υπακούω».
 
Αναφορικά με την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στη δημόσια εκπαίδευση και τις εξετάσεις τετραμήνων για την αξιολόγηση των μαθητών, σχολιάζοντας παρατήρηση ότι οι μαθητές νιώθουν ως πειραματόζωα σε πείραμα καταδικασμένο να αποτύχει, είπε ότι η Κύπρος είναι η πρώτη χώρα μεταξύ των κρατών της ΕΕ σε δαπάνες για την παιδεία και η τελευταία σε μαθησιακά αποτελέσματα.
 
Οι εξετάσεις τετραμήνων και η δρομολογηθείσα  μεταρρύθμιση στη δημόσια παιδεία έχουν στόχο την μάθηση, όχι μέσα από την παπαγαλία, ανέφερε. Πρόσθεσε πως το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή στοχεύει στην αξιολόγηση όχι μιας μονάδας αποστήθισης αλλά της συνολικής προσωπικότητας και της κριτικής σκέψης. Η εξέταση θα αποτελεί το 40% της αξιολόγησης και το άλλο 60% θα διαμορφώνεται από τη συμμετοχή στην τάξη, ανέφερε.
 
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξέφρασε ανησυχία για την τάση μαθητών και γονέων προς το ιδιωτικό σχολείο. Ανέφερε πως υπάρχουν παιδιά και γονείς που «βάζουν μέσο» προκειμένου το παιδί να εξασφαλίσει θέση σε ιδιωτικό σχολείο και ουδόλως απασχολεί η συχνότητα των εξετάσεων.
 
Ο κ. Αναστασιάδης είπε πως σε συνομιλία που είχε με τον καθηγητή Μπαμπινιώτη, τον οποίο ενημέρωσε για το θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο, αυτός έμεινε ενθουσιασμένος.
 
Ο νέος Υπουργός Παιδείας, αφού διατύπωσε ικανοποίηση για το γεγονός ότι η πρώτη δημόσια παρουσία του, αφού ανάλαβε καθήκοντα είναι η δημόσια διαβούλευση με τα παιδιά, απαντώντας στις ερωτήσεις για τις εξετάσεις τετραμήνων που αρχίζουν σε μερικές ημέρες είπε πως οι προσπάθειες μεταρρύθμισης της δημόσιας παιδείας δεν γίνονται για χάρη του Προέδρου της Δημοκρατίας ή της Κυβέρνησής του, αλλά για το καλό και το συμφέρον των μαθητών.

Προσθέτοντας ότι η  διδακτέα ύλη δεν έχει αυξηθεί, αλλά έχει μειωθεί, είπε πως ο αντικειμενικός σκοπός της αξιολόγησης του μαθητή και του δημοσίου σχολείου είναι όπως οι νέοι τελειώνοντας το λύκειο είναι εφοδιασμένοι με αυτά που χρειάζονται ώστε να πετύχουν στις σπουδές τους. Αυτά που ζητούν τα Πανεπιστήμια αποτελούν επίσης αντικειμενικό κριτήριο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου.
 
Συνεχίζοντας ο κ. Προδρόμου ανέφερε πως επειδή φέτος είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής των εξετάσεων τετραμήνων είναι κατανοητό κάποιοι να μην είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, προσθέτοντας ότι ο θεσμός των τετραμήνων θα αξιολογηθεί με έρευνα που θα διενεργήσει το παιδαγωγικό ινστιτούτο και αν τα αποτελέσματα της έρευνας καταλήξουν ότι επιβάλλονται αλλαγές αυτές θα γίνουν.
 
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού,  ο Υπουργός Παιδείας είπε πως αυτή εντάσσεται στη δεύτερη φάση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο σε αυτή να συμμετέχουν και οι μαθητές. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πρέπει να γίνεται με βάση τα αποτελέσματα, συμπλήρωσε.  Πρέπει να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος οι μαθητές να προκρίνουν τους καθηγητές με τους όποιους περνούν πιο καλά και κάνουν το λιγότερο μάθημα,
 
Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού απαντώντας στην ανησυχία που εκφράστηκε από τα παιδιά για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο είπε πως αυτό που πρέπει να απασχολεί δεν είναι ο βαθμός στις εξετάσεις, αλλά η αντιμετώπιση της παθογένειας του εκπαιδευτικού συστήματος.
 
Απαντώντας σε ερωτήσεις για τους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους, ο Υπουργός Παιδείας είπε πως έγιναν προσλήψεις, αναμένεται αποπαγοποίηση και άλλων θέσεων και ότι με τις θέσεις που περιλήφθηκαν στον προϋπολογισμό του 2020 θα αναλογεί ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος σε 2.700 μαθητές.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<
 
Σε ό,τι αφορά τους συνοδούς παιδιών, ο Υπουργός Παιδείας τονίζοντας ότι στόχος του Υπουργείου είναι όλα τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 1.200 συνοδοί.
 
Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε πως πρόσφατα το Υπουργικό αποφάσισε την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στα σχολεία και προς τούτου υπεγράφη συμφωνία με την ΑΗΚ.

(ΚΥΠΕ)

 
4775
Thumbnail

Άμεση και έντονη είναι η αντίδραση της ελληνικής πλευράς στα όσα σημείωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών της Τουρκίας, Χαμί Ακσόι, αναφορικά με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τα όσα αυτός είχε δηλώσει στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου που διοργάνωσε η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος για τη συμπλήρωση 100 ετών από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

ad1mobile

>>>Διαβάστε επίσης - ΥΠΕΞ Τουρκίας: Ψευδής και συκοφαντικοί οι ισχυρισμοί Μητσοτάκη<<<

Με την τοποθέτησή του ο Ακσόι, επέκρινε τον Έλληνα πρωθυπουργό για τους «αβάσιμους, ψευδείς, συκοφαντικούς και εχθρικούς χαρακτηρισμούς», όπως είπε, «σε βάρος της ιστορίας μας».

«Η ύβρις είναι η επιλογή εκείνου που δεν μπορεί να αποδεχθεί την Ιστορία του. Εκείνου που δεν έχει επιχειρήματα και προτιμά να προκαλεί και να απειλεί. Εκείνου που αρνείται πεισματικά να σεβαστεί του κανόνες που ισχύουν έναντι όλων και που αξιώνει, αυθαιρέτως, ειδική μεταχείριση», ήταν το σχόλιο που έκανε ο εκπρόσωπος Τύπου του ελληνικού ΥΠΕΞ.

«Η διαρκής προσπάθεια της Τουρκίας να διαστρεβλώσει ιστορικά γεγονότα προκαλεί θλίψη και την εκθέτει», τόνισε και προσέθεσε: «Όπως και η χρήση, από πλευράς της, ανοίκειων εκφράσεων. Δεν θα την ακολουθήσουμε».

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

ad2mobile

Ο κ. Αλέξανδρος Γεννηματάς καλεί την Τουρκία «να αποστεί από περαιτέρω προκλήσεις και να εργαστεί προς την κατεύθυνση του διαλόγου και του σεβασμού του διεθνούς δικαίου».

«Ας αντιληφθεί ότι η καλή γειτονία, η ασφάλεια και η σταθερότητα, καθώς και η ευημερία της ευρύτερης περιοχής μας, θα ωφελήσουν και την ίδια».

article 1