Ενώπιον Επ. Παιδείας την ερχόμενη Τετάρτη οι εξετάσεις τετραμήνων

Κατάθεση νομοσχεδίου με τη μορφή του κατ’ επειγόντως από τον Υπουργό Παιδείας

Ο Υπουργός Παιδείας έχει εξαγγείλει την κατάθεση, εκτάκτως και με τη μορφή του κατ’ επειγόντως, νομοσχεδίου για τις εξετάσεις τετραμήνων, το οποίο αναμένεται να τεθεί ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για συζήτηση την ερχόμενη Τετάρτη.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του στη Βουλή μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού είπε ότι ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων έχει αποτύχει, ενώ ΔΗΚΟ και ΔΗΠΑ στηρίζουν το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, όμως δηλώνουν ότι θα πρέπει να γίνουν διορθώσεις στο θεσμό.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, στις δηλώσεις του είπε ότι για ακόμα μια φορά αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι προϊόν διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών εταίρων: των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών.

«Είναι ακόμα μια αυθαίρετη, μονομερής ενέργεια του Υπουργού Παιδείας, η οποία έχει ήδη περιπλέξει τα πράγματα και δημιουργεί έντονες αντιδράσεις οι οποίες, κατά την άποψη μας, θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν το Υπουργείο Παιδείας ήταν πιο προγραμματισμένο και δεν έμενε για ακόμα μια φορά την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή και εάν το Υπουργείο Παιδείας λειτουργούσε δημοκρατικά και συνθετικά και έκανε τον απαιτούμενο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εταίρους», πρόσθεσε.

Το δεύτερο, συνέχισε ο κ. Χριστοφίδης, «το οποίο θέλω να ξεκαθαρίσω είναι ότι ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν μπορεί να διορθωθεί με φτιασιδώματα».

«Είναι σαν να προσπαθούμε να γιατρέψουμε τον καρκίνο με παυσίπονα. Πρέπει να τολμήσουμε και να πάρουμε σοβαρές και ριζικές αποφάσεις. Είναι ένας θεσμός, ο οποίος έχει αποτύχει, το λένε οι πάντες, οι καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς, έχει εκτοξεύσει την παραπαιδεία, έχει δημιουργήσει τεράστιο άγχος στην συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών και έχει μετατρέψει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα. Και αυτή θα είναι η δική μας θέση και τοποθέτηση», συμπλήρωσε.

Κάλεσε για ακόμη μια φορά και τα άλλα κόμματα να αναλογιστούν το μέγεθος της ευθύνης, να ακούσουν επιτελούς τους εκπαιδευτικούς, τους γονιούς και τους μαθητές και να μην μείνουν στη θέση ότι κάποτε προλάβαμε και πήραμε μια θέση και πρέπει ντε και καλά να διατηρούμε αυτή τη θέση.

«Υπάρχει εξέλιξη, τα γεγονότα βοούν, τα δεδομένα είναι μπροστά μας, πρέπει να βρούμε άλλες προσεγγίσεις πέραν των εξετάσεων των τετραμήνων. Τελειώνοντας θέλω να πω ότι ιδιαίτερα το σύστημα που έχει επιβληθεί στην Γ’ τάξη Λυκείου με τις τρεις καθοριστικές εξετάσεις για τη ζωή των παιδιών μέσα σε πέντε μήνες, είναι ένα σύστημα πραγματικά εξοντωτικό και εντελώς απαράδεκτο», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι «εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ένας διάλογος με τους εκπαιδευτικούς εταίρους για να βρούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο θα στηρίζεται στις σύγχρονες ανάγκες όπως για παράδειγμα η ένταξη των project στα σχολεία, της συνεργατικής μάθησης, της διεπιστημονικής προσέγγισης, του παντρέματος δηλαδή διάφορων μαθημάτων».

«Να υπάρχει και η αναγκαία ευελιξία του εκπαιδευτικού εντός της τάξης και να φύγουμε από αυτό το σύστημα των συνεχών εξετάσεων συν τα διαγωνίσματα συν όλα τα άλλα τα οποία έχουν οι μαθητές», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ και αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Χρύσανθος Σαββίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «εμείς ως κόμμα είμαστε υπέρ των εξετάσεων τετραμήνων».

«Βεβαίως όμως θα πρέπει να γίνουν αρκετές διορθώσεις. Αναμένουμε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, να το δούμε, να το μελετήσουμε και αφού το μελετήσουμε θα έχουμε επίσημη θέση την οποία θα διαβουλευτούμε και με τα υπόλοιπα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας. Δεν συζητάμε για πλήρη κατάργηση, αλλά για διόρθωση. Για παράδειγμα έχουμε πει ότι πρέπει η ύλη να είναι ανάλογη του διδακτέου χρόνου. Αυτό το πράγμα δε βλέπω να συμβαίνει. Θέλουμε να δούμε το νομοσχέδιο για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ- Συνεργασίας, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «εμείς στηρίζουμε το θεσμό των τετραμήνων όμως υποβάλαμε αρκετές εισηγήσεις στον Υπουργό και σε συναντήσεις μαζί του αλλά και στις προηγούμενες συναντήσεις στην Επιτροπή Παιδείας, οι οποίες διορθώνουν, εκσυγχρονίζουν το θεσμό των τετραμήνων και επιλύουν αρκετά προβλήματα, τα οποία αναφύηκαν κατά την εφαρμογή του θεσμού».   

«Αναμένουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου από το Υπουργείο Παιδείας και θα τύχει της ανάλογης εξέτασης για να δώσουμε όλη αυτή τη διευκόλυνση τόσο στους μαθητές αλλά και στους καθηγητές, εκσυγχρονισμού του θεσμού αλλά την ίδια ώρα που να προάγει και την ποιότητα και την αριστεία στην παιδεία μας», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση που περιστρέφονται οι εισηγήσεις τους, ο κ. Τρυφωνίδης είπε ότι περιστρέφονται και γύρω από την διδακτέα ύλη και των χρόνων και το πόσα διαγωνίσματα θα πρέπει να γίνονται.

Σημείωσε ότι μια από τις εισηγήσεις τους είναι ένα διαγώνισμα και η εξέταση.

«Όχι να επαφίεται στον κάθε ένα καθηγητή το πόσα διαγωνίσματα κάνει, από 1 έως 5», κατέληξε.

(ΚΥΠΕ)

 
27351