Ο Υπ. Παιδείας απένειμε 53 διακρίσεις σε σχολεία

Απονεμήθηκαν οι διακρίσεις για την εφαρμογή της CLIL σε σχολεία Δημοτικής και Προδημοτικής

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (25/11) στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, η 2η Τελετή Απονομής Διακρίσεων σε σχολεία Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης για την εφαρμογή της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning).
 
Σε χαιρετισμό του στην τελετή, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας,  Πρόδρομος Προδρόμου, είπε ότι η προσέγγιση CLIL αναφέρεται στη διδασκαλία διπλής εστίασης, δηλαδή πρόκειται για μια μεθοδολογική προσέγγιση μέσα από την οποία συνδυάζεται η διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, αλλάζοντας έτσι τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας.
 
Όπως ανέφερε, η εφαρμογή της προσέγγισης προωθείται εδώ και αρκετά χρόνια από την Ευρώπη και αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και σε πολλές χώρες ανά το παγκόσμιο.
 
«Η υιοθέτηση της προσέγγισης στηρίζεται κυρίως στις δυνατότητές της να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης. Αυτή την περίοδο, ανά το παγκόσμιο, καταβάλλονται συνεχώς προσπάθειες για βελτίωση, αναβάθμιση και γενικά μετεξέλιξη της παρεχόμενης εκπαίδευσης έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του συνεχώς μεταβαλλόμενου σύγχρονου κόσμου μας», πρόσθεσε.
 
Σημείωσε ότι η προσέγγιση CLIL λειτουργεί μέσα στο πλαίσιο αυτών των πραγματικοτήτων καθώς στοχεύει στην ανάπτυξη κομβικών δεξιοτήτων για τον πολίτη του 21ου αιώνα όπως της επικοινωνιακής δεξιότητας στη ξένη γλώσσα, διαπολιτισμικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και μαθησιακών δεξιοτήτων, δεξιότητες που έχουν επισημανθεί από εμπειρογνώμονες ως κρίσιμης σημασίας για την ευημερία του σύγχρονου πολίτη.
 
 «Η προσέγγιση μπορεί να προσφέρει πολλά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μπορεί επίσης να ανταποκριθεί στην πολυπολιτισμικότητα και τη διαφορετικότητα του μαθητικού πληθυσμού, δεδομένου πλέον για όλες τις χώρες της Ευρώπης. Οι  τεχνικές και στρατηγικές μάθησης που εφαρμόζει η προσέγγιση CLIL, προωθούν μια μαθητοκεντρική και υποστηρικτική μαθησιακή διαδικασία ενδυναμώνοντας όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις», συμπλήρωσε.
 
 Ο κ. Προδρόμου ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι η εφαρμογή της προσέγγισης στη Κύπρο ξεκίνησε το 2006 με πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο επιχορήγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συντόνισαν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.
 
«Ακολούθως, αγκαλιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές και ενσωματώθηκε στα Αναλυτικά Προγράμματα Δημοτικής και Προδημοτικής. Αυτή τη στιγμή εφαρμόζουν την προσέγγιση CLIL 60 Δημοτικά Σχολεία και 123 Νηπιαγωγεία. Στην αύξηση των σχολείων και επέκταση της εφαρμογής της προσέγγισης έχει σημαντικό ρόλο το Συντονιστικό Κέντρο CLIL, το οποίο ιδρύθηκε το 2015 και εφαρμόζει πολυεπίπεδες δράσεις για την προώθηση της προσέγγισης», πρόσθεσε.
 
 Ο Υπουργός Παιδείας είπε, επίσης, ότι μια από τις δράσεις του Κέντρου είναι και η απονομή διακρίσεων σε σχολικές μονάδες που τηρούν καλές πρακτικές εφαρμογής της προσέγγισης CLIL. 
 
Σημείωσε ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που απονέμονται διακρίσεις στα σχολεία και ήδη φαίνονται τα αποτελέσματα της δράσης «καθώς φέτος έχουμε 6 χρυσές διακρίσεις σε Δημοτικά Σχολεία και 11 σε Νηπιαγωγεία, ενώ στην πρώτη απονομή υπήρξε μόνο μια χρυσή διάκριση στα Δημοτικά και μία στα Νηπιαγωγεία».
 
 «Είμαστε εδώ για να τιμήσουμε και να επιβραβεύσουμε τα σχολεία, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συνεχή τους προσπάθεια για βελτίωση. Οι σχολικές μονάδες συμμετέχουν εθελοντικά στη διαδικασία και πραγματικά τους αξίζουν συγχαρητήρια για τη συμμετοχή τους. Στόχος μας είναι πάντα η αναβάθμιση της ποιότητας της προσφερόμενης εκπαίδευσης και συγχαίρω θερμά όλες τις σχολικές μονάδες, τις διευθύνσεις τους και τους/τις εκπαιδευτικούς, που προσπαθούν πάντα να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό στους μαθητές και στις μαθήτριές τους», πρόσθεσε.
 
 Ο κ. Προδρόμου είπε ότι η φετινή απονομή διάκρισης έχει επίσης την ιδιαιτερότητα του ότι πραγματοποιείται εν μέσω πανδημίας και προσφέρει μια αναγκαία για όλους ανάσα ελπίδας και θετικότητας «το ότι οι εκπαιδευτικοί μας δεν τα βάζουν κάτω αλλά – έστω και κάτω από τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας – εργάζονται με έμφαση στην ποιότητα της παιδαγωγικής διαδικασίας».
 
 «Σήμερα, λόγω των υγειονομικών μέτρων που εφαρμόζονται δεν μπορούμε να έχουμε μαζί μας όλα τα σχολεία. Έχουμε μαζί μας μόνο τις χρυσές και αργυρές διακρίσεις. Τα συγχαρητήρια μου απευθύνονται σε όλες τις σχολικές μονάδες, είτε εκπροσωπούνται εδώ είτε όχι, και προτρέπω όλους/ες να συνεχίσουν τις προσπάθειες με τον  ίδιο ζήλο και ενθουσιασμό που έχουν δείξει μέχρι σήμερα», συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια, ο κ. Προδρόμου απένειμε τις διακρίσεις.
 
Συγκεκριμένα, απονεμήθηκαν διακρίσεις σε 53 σχολεία ως ακολούθως:
 
Α. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
 
 Χρυσή Διάκριση: Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς Δ’ (ΚΒ), Δημοτικό Σχολείο Αρχαγγέλου, Δημοτικό Σχολείο Ασγάτας, Δημοτικό Σχολείο Κάτω Πολεμιδιών Α΄- Παναγία Ευαγγελίστριας, Δημοτικό Σχολείο Λακατάμειας Δ΄ - Αγίου Νεοφύτου, Δημοτικό Σχολείο Τραχωνίου Β΄.
 
Αργυρή Διάκριση: Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου (ΚΒ), Δημοτικό Σχολείο Αστρομερίτη, Δημοτικό Σχολείο Βορόκληνης, Δημοτικό Σχολείο Δροσιάς (ΚΑ), Δημοτικό Σχολείο «Ιαματική» (Περιφερειακό Ενιαίο Ολοήμερο) , Δημοτικό Σχολείο Κάτω Πολεμιδιών ΙΖ’ – Αγίου Νικολάου, Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού ΚΒ’ – Αγίου Γεωργίου.
 
Χάλκινη Διάκριση: Δημοτικό Σχολείο Αγίου Λαζάρου Β΄,  Δημοτικό Σχολείο Αγίας Νάπας. Αντώνη Τσόκκου, Δημοτικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα, Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς Δ΄ (ΚΑ), Δημοτικό Σχολείο Αθηένου (ΚΒ), Δημοτικό Σχολείο Ανάγειας, Δημοτικό Σχολείο Αποστόλου Βαρνάβα, Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου Δ΄- Αγίου Φανουρίου, Δημοτικό Σχολείο Ασίνου (Περιφερειακό) , Δημοτικό Σχολείο Δαλιού Γ’, Δημοτικό Σχολείο Ελένειον, Δημοτικό Σχολείο Κελλιών, Δημοτικό Σχολείο Λακατάμειας Β΄- Αγίου Μάμα, Δημοτικό Σχολείο Λατσιών Β’ (ΚΑ), Δημοτικό Σχολείο Λατσιών Β’ (ΚΒ), Δημοτικό Σχολείο «Πεύκιος Γεωργιάδης» (Ενιαίο Ολοήμερο) , Δημοτικό Σχολείο Πυργών, Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας Α΄, Δημοτικό Σχολείο Τίμης (Περιφερειακό), Δημοτικό Σχολείο Τρεμιθούσας, Δημοτικό Σχολείο Τσερίου Α΄, Δημοτικό Σχολείο Ψευδά.
 
Β. Νηπιαγωγεία
 
Χρυσή Διάκριση: Νηπιαγωγείο Αγίου Αντωνίου, Νηπιαγωγείο Αγίας Νάπας, Νηπιαγωγείο Αγίου Σπυρίδωνα, Νηπιαγωγείο Αγλαντζιάς Ε΄, Νηπιαγωγείο Αθηένου, Νηπιαγωγείο Ανθούπολης, Νηπιαγωγείο Καϊμακλίου, Νηπιαγωγείο Κισσόνεργας – Γεώργιου Μιχαήλ, Νηπιαγωγείο Λακατάμειας Ε΄- Αγίου Ιωάννη Χρυσόστομου, Νηπιαγωγείο Λατσιών Α΄, Νηπιαγωγείο Μακεδονίτισσας Γ΄- Στυλιανού Λένα.
 
Αργυρή Διάκριση: Νηπιαγωγείο Λακατάμειας Στ΄- Αγίου Στυλιανού, Νηπιαγωγείο Πάφου Η΄- Αναβαργού.
 
Χάλκινη Διάκριση: Νηπιαγωγείο Κοκκινοτριμιθιάς, Νηπιαγωγείο Λακατάμειας Β΄- Αγίου Μάμα, Νηπιαγωγείο Παλαιομετόχου Β΄, Νηπιαγωγείο Πολεμίου, Νηπιαγωγείο Χολετριών.

ΚΥΠΕ

 
27717