Οι τρεις πράσινες πολιτικές προτάσεις του Γιώργου Περδίκη

Τι αναφέρει ο κ. Περδίκης σχετικά με την πράσινη οικονομία στην Κύπρο και πού βρισκόμαστε σε σχέση με την Ευρώπη

Φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Παρασκήνιο» της Digitaltv βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης (11/11) ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης.

Ο κ. Περδίκης ήταν φιλοξενούμενος του Διευθυντή Ειδήσεων DigitalTree (Offsite & Brief) Παναγιώτη Τσαγγάρη, με τον οποίο συζήτησαν για το Κυπριακό, την πράσινη οικονομία τα εσωκομματικά, αλλά και θέματα επικαιρότητας. 

Πιο συγκεκριμένα επεσήμανε τις τρεις πράσινες πολιτικές προτάσεις του για την Κύπρο, όπως τη Δημιουργία Πράσινου Ταμείου Ανάπτυξης, τη μετατροπή των σχολείων σε οικολογικά και η γοργή στροφή προς τις πράσινες μεταφορές.

Διαβάστε αυτούσια τα όσα ανέφερε στο «Παρασκήνιο» για την Πράσινη οικονομία: 

Eρώτηση: Είστε Οικολόγοι. Τάσσεστε υπέρ της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης;
Γ.Περδίκης: «Κοιτάξετε, πρέπει να υπάρχει περιβαλλοντικό τέλος και αυτό είτε το θέλουν οι οικολόγοι της Κύπρου, είτε δεν το θέλουν, θα μπει γιατί είναι Ευρωπαϊκή πολιτική, γιατί πρέπει να μετακινηθούμε από τα καύσιμα τα ορυκτά, το πετρέλαιο, τη βενζίνη σε πιο οικολογικά καύσιμα και αυτό είναι που κάνει η Ευρώπη ως η πολιτική της πλέον. 
Δηλαδή είτε θα το κάνουμε οργανωμένα και προσέξετε γιατί αυτή η λογική, αυτή η συμπεριφορά στην Κύπρο είναι πάγια και μας έχει οδηγήσει σε μεγάλες καταστροφές.
Υπάρχει ένας προγραμματισμός στην Ευρώπη, νομίζω μέσα στο 2020-2050,  καταργούνται ουσιαστικά τα καύσιμα.
Υπάρχει μια Ευρωπαϊκή προσέγγιση, αν θέλετε, που λέει, κάνω ένα σχεδιασμό και μέχρι το 2050 είμαι έτοιμος να το εφαρμόσω, σταδιακά, σχεδιασμένα, συγκροτημένα και συντονισμένα.  Αυτά γίνονται στην Ευρώπη. 
Στην Κύπρο δεν κάνεις τίποτα, λες «στύλο στύλο άνεση», αφήνεις τα κοντέινερ να φουσκώνουν, τα δάση χωρίς προστασία, αφήνεις την οικονομία χωρίς προστασία και έρχεται μια μέρα «ΜΠΟΥΜ», και τρέχεις να κάνεις διαχείρισης της έκρηξης. Αυτό γίνεται και στην διαχείριση των πρασίνων».


>>>Διαβάστε ακόμη:
Τι γίνεται με τα τέλη στα καύσιμα; Έρχονται αλλαγές

Eρώτηση: Πράσινος φόρος στα καύσιμα;
Γ.Περδίκης: «Εμείς δεν τον λέμε πράσινο φόρο.
Και το είπα και στον Υπουργό σταματήστε να το λέτε φόρο. Είναι ανταποδωτικό τέλος. Δηλαδή πληρώνεις κάτι σήμερα και από αυτό το κάτι, παίρνεις πίσω τα θετικά στοιχεία.  Προς Θεού να μη συμβεί αυτό που συνέβηκε με τις πλαστικές σακούλες. Εγώ, για τη σακούλα τη πλαστική είχα βάλει πρόταση νόμου το 2005 και εφαρμόστηκε πάλι με την ίδια λογική του «άστο για μετά». Ήρθε η Ευρωπαϊκή Ένωση με οδηγία και δια ροπάλου, γιατί κινδυνεύαμε να μας πάρουν και δικαστήριο, και επέβαλε τη φορολογία πάνω στην πλαστική σακούλα. Και τί κάνουμε σε παρακαλώ;
Φορολογούμε τον καταναλωτή, πληρώνει για αυτή την σακούλα και αντί αυτά τα χρήματα να πηγαίνουν σε ένα ταμείο για πράσινες, πράσινες / περιβαλλοντικές δράσεις και να τα «παίρνει πίσω», μέσα από δράσεις για το περιβάλλον, δεντροφυτεύσεις, η κοινωνία και ο πολίτης, τα παίρνουν οι υπεραγορές ή αυτός που τις πουλάει.
Αντιλαμβάνεστε ότι πάντα βρίσκουν τρόπο να τα κάνουν στραβά τα πράγματα».


Eρώτηση: Τωρα αν ονομάζεται φορολογία ή τέλος δεν έχει σημασία...
Γ.Περδίκης: «Έχει σημασία διότι φόρος είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται στον πολίτη και το εισπράττει το κράτος, ενώ τέλος το εισπράττει και το επιστρέφει με άλλη μορφή. Δεν είναι για να πληρώνει τους μισθούς των υπαλλήλων, να πληρώνει τα προνόμια των αξιωματούχων, να πληρώνει τις λιμουζίνες, τους φρουρούς»...

Eρώτηση: Πότε πρέπει να εφαρμοστεί αυτό το τέλος;
Γ.Περδίκης: «Η κυβέρνηση λέει ότι θα ξεκινήσει από φέτος». 

Eρώτηση: Και θα είναι περισσότερο για το πετρέλαιο diesel, το πετρέλαιο κίνησης, λιγότερο για την βενζίνη και καθόλου για το ηλεκτρικό;

Γ.Περδίκης: «Γενικά η λεγόμενη φορολογική μεταρρύθμιση που ετοιμάζει η κυβέρνηση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Πράσινης ατζέντας, οι φορολογίες από το φόρο εισοδήματος, στα έσοδα και τη εργασία, θα μετακινηθούν πλεόν στην κατανάλωση. Όσο περισσότερο καταναλώνεις, είτε αυτό είναι πλαστική σακούλα, είτε χαρτί είτε τενεκεδάκια είτε καύσιμα, θα πληρώνεις περισσότερο τέλος».

Eρώτηση: Θα υπάρχει διαφοροποίηση πετρελαίου κίνησης και βενζίνης;
Γ.Περδίκης: «Δεν μπορώ να πω σε αυτό γιατί δεν είμαι προετοιμασμένος να απαντήσω».

Eρώτηση: Ο λόγος που σας ρωτάω είναι επειδή στην Ευρώπη υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις, όπως για παράδειγμα στο θέμα της στάθμευσης, όπου αν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι δωρεάν, αν είναι βενζινοκίνητο είναι πχ 5 λιρες, ενώ αν έχει πετρελαιοκίνητο πχ 10 λίρες.

Γ.Περδίκης: «Και πολλά άλλα όπως και στην αγορά και στα τέλη κυκλοφορίας.
Κάναμε κάτι για τα τέλη κυκλοφορίας, αλλα΄ένα δειλό βήμα, ούτε καν όπως το περίμενε η κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση έφερε πιο προχωρημένα περιβαλλοντικά μέτρα στα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη εγγραφής και η Βουλή έκανε πίσω, εξυπηρετώντας προφανώς κάποια συμφέροντα». 


Eρώτηση: Πείτε μου για την οικονομία κύριε Περδίκη,  τρεις πράσινες πολιτικές που προτείνατε 
Γ.Περδίκης: «Ήδη για τη μια αναφερθήκαμε.  Στην πράσινη πολιτική στον τομέα των εσόδων, των τελών όπως ονομάζουμε και μέσα από αυτά στην χρηματοδότηση ενός πράσινου ταμείου ανάπτυξης στο οποίο να μαζεύονται εκεί όλες οι φορολογίες και τα τέλη και τα έσοδα που αφορούν το περιβάλλον και να χρηματοδοτούν για τις δράσεις για το περιβάλλον και την οικονομία. Αυτό είναι πρόταση που έχουμε κάνει επανηλειμμένα σε όλες τις κυβερνήσεις θέλοντας μάλιστα παραδείγματα και από άλλες χώρες.
Δυστηχώς ακόμα και τώρα που βρισκόμαστε ενώπιον συγκεκριμένων προδιαγραφών από την ΕΕ, που μας λέει ότι για να σας χρηματοδοτήσουμε για σχέδια ανάκαμψης πρέπει να έχουν τον χαρακτήρα του πράσινου, του οικολογικού.
Ακόμα και τώρα βρίσκουμαι αντίδραση απ΄οτην πλευρά της Κυπριακής Κυβέρνησης και των παραγόντων του υπουργείου οικονομικών που συνεχίζουν να σκέφτονταν όπως έκαναν παλιά. Μια άλλη συγκεκριμένη οικολογική πρόταση η οποία είναι και κοστολογημένη, έχει να κάνει με την μετατροπή όλων των σχολείων της Κύπρου ιδιωτικών και δημοσίων σε πράσινα σχολεία.  Τι σημαίνει αυτό; Να γίνει θερμομόνωση, να γίνει τοποθέτηση φωτοβολταϊκών για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, να γίνει τοπιοτέχνιση και παθητικός σχεδιασμός».


>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Eρώτηση: Είναι κοστολογημένη αυτή η πρόταση; Πόσα θα στοιχίσει αυτό το εγχείρημα;
Γ.Περδίκης: «Θα μας στοιχίσει γύρω στα 800-900 εκατομμύρια ευρώ. Αναμένουμε να μας χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.  
Η άλλη πρόταση είναι στις μεταφορές. Πρέπει να στραφούμε γοργά προς τα οικολογικά λεωφορεία, ίσως και το τραμ και όπως είπατε και εσείς προηγουμένως, να βγάλουμε από την ζωή μας το πετρέλαιο και τη βενζίνη με την χρήση του ηλεκτρισμού στα αυτοκίνητα και έχουμε υποχρεώσεις απέναντι στην ευρωπαϊκή Ένωση με στόχους που δεν έχουμε «πιάσει», στο θέμα των μεταφορών, στον ηλεκτρισμό και ίσως και στο φυσικό αέριο».

Δείτε τη συνέντευξη στο βίντεο: