Οι 22 αναπομπές του ΠτΔ, η Λίστα Γιωρκάτζη, η αύξηση προστίμων για τροχαίες παραβάσεις, αλλαγές στον Φόρο και πολιτογραφήσεις καθώς και άλλα σημαντικά νομοθετήματα σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, τελευταία πριν τις διακοπές Αυγούστου
Του Σωτήρη Νικηφόρου
Ένα σωρό νομοθετήματα οδηγούνται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, τελευταία πριν τις διακοπές του Αυγούστου με τροποποιήσεις και αλλαγές σε αρκετούς τομείς. Συνολικά θα τεθούν προς ψήφιση ενώπιον των μελών του Κοινοβουλίου, 86 συνολικά νομοθετήματα με κάποια από αυτά να θεωρούνται δεδομένο ότι θα εγκριθούν ενώ κάποια άλλα όχι.
Ανάμεσα σε αυτά και οι 22 αναπομπές του ΠτΔ συμπεριλαμβανομένης και της Απόφασης για δημοσιοποίηση της Λίστα Γιωρκάτζη.
Θυμίζουμε ότι Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποφάσισε την αναπομπή της απόφασης που έλαβε η Βουλή για δημοσιοποίηση της λίστας Γιωρκάτζη, ύστερα από νομική συμβουλή από τον Γενικό Εισαγγελέα.
Όπως δήλωσε την Τετάρτη ο Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παναγιώτης Σεντώνας.με βάση τη νομική γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα φαίνεται να προκύπτουν δύο ζητήματα.
Το πρώτο ζήτημα, όπως είπε, είναι κατά πόσο η συγκεκριμένη απόφαση της Βουλής εμπίπτει στις πρόνοιες του συγκεκριμένου άρθρου του Συντάγματος, βάσει το οποίου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πρέπει να υπογράψει αποφάσεις της Βουλής. Συγκεκριμένα στη γνωμάτευση αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη απόφαη δεν αποτελεί απόφαση που δίνεται να εκδοθεί δυνάμει του άρθρου 52 του Συντάγματος, καθώς αποτελεί έκφραση πολιτικής βούλησης η λήψη της οποία δεν προβλέπεται από καμιά συνταγματική διάταξη. Συνεπώς δεν θα έπρεπε καν να είχε αποσταλεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για υπογραφή.
Παράλληλα όπως είπε ο κ. Σεντώνας εγείρεται επίσης θέμα, αφού ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης εκείνη τη μέρα ήταν και προεδρεύων της Δημοκρατίας και ο Γενικός Εισαγγελέας επισημαίνει και το ζήτημα της διάκρισης των εξουσιών.
Ως εκ τούτου, πρόσθεσε, οι αποφάσεις της Βουλής που λήφθηκαν εκείνη τη μέρα στο σύνολό τους αναπέμπονται, αφού φαίνεται να είναι αντίθετη με τα άρθρα του Συντάγματος.
Η Βουλή καλείται να αποφασίσει κατά πόσο θα κάνει αποδεχτές τις αναπομπές του Προέδρου ή όχι οπόταν σε μια τέτοια περίπτωση θα κληθεί το Ανώτατο Δικαστήριο να αποφασίσει επί της Αρχής ώστε να μην ξανασυμβεί στο μέλλον. Δηλαδή κατά πόσο ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί ή όχι να προεδρεύει της Συνεδρίας της Ολομέλειας ενόσω προεδρεύει και της Κυπριακής Δημοκρατίας, αφού επί τούτου οι απόψεις μεταξύ του νυν και των πρώην Γενικών Εισαγγελέων της Δημοκρατίας είναι αντίθετες.
Τα 22 θέματα που ανέπεμψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι τα εξής:
1. Ο περί Προδιαγραφών Εμπορίας του Κρέατος των Πουλερικών Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 2. Ο περί Προδιαγραφών Εμπορίας των Αυγών προς Επώαση και των Νεοσσών Πουλερικών Ορνιθώνος Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 3. Ο Κυρωτικός του Τροποποιητικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για την Προστασία του Ατόμου από την Αυτοματοποιημένη Επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του 1981 Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 4. Ο περί της Διακυβερνητικής Συμφωνίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Κράτους του Ισραήλ, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ιταλικής Δημοκρατίας αναφορικά με σύστημα αγωγών για τη μεταφορά Φυσικού Αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο στις Ευρωπαϊκές Αγορές (Κυρωτικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 5. Ο περί Εκλογής (Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Δημοκρατίας) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 6. Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 7. Ο περί Φορολογίας Ακινήτου Ιδιοκτησίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 8. Ο περί Φορολογίας των Κληρονομιών (Τροποποιητικός) (Αρ.2) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 9. Ο περί Αξιών και Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 10. Ο περί Ίδρυσης Εθνικού Ταμείου Αλληλεγγύης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 11. Ο περί Ρυθμίσεως Ορισμένων Θεμάτων σε σχέση με τις Περιουσίες των Αγνοουμένων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 12. Ο περί της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Γεωργίας για Συνεργασία στον Τομέα της Φροντίδας Υγείας (Κυρωτικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 13. Ο περί Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών (Ελευθέρωση στο Περιβάλλον) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 14. Ο περί Ελέγχου της Ρύπανσης της Ατμόσφαιρας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 15. Ο περί Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 16. Ο περί Ασφάλειας Δικτύων και Συστημάτων Πληροφοριών Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 17. Ο περί Δημόσιας Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 18. Ο περί Φορολογίας Κεφαλαιουχικών Κερδών (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 19. Απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων με την οποία εγκρίθηκαν στις 17 Ιουλίου 2020, οι καταλόγοι θέσεων εισδοχής στη δημόσια υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία Νόμου. (Αναπομπή). 20. Απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων για δημοσιοποίηση ή μη της λεγόμενης «Λίστας Γιωρκάτζη» βάσει εισήγησης της Αd Hoc Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη Διερεύνηση Θεμάτων που Αφορούν σε Δάνεια Πολιτικά Εκτεθειμένων Προσώπων. (Αναπομπή). 21. Ο περί Δήμων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή). 22. Ο περί Κοινοτήτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020. (Αναπομπή).
Από τα υπόλοιπα νομοθετήματα αυτά που ξεχωρίζουν είναι:
- Αύξηση εξωδίκων: Τροποποίηση νομοσχεδίων με ρύθμιση αύξηση εξωδίκων/προστίμων για βελτίωση της οδικής ασφάλειας και ειδικότερα τη μείωση των τροχαίων συγκρούσεων που επιφέρουν θανάτους ή/και σοβαρούς τραυματισμούς.
Πιο συγκεκριμένα οι αλλαγές που θα γίνουν:
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, αφού έλαβε υπόψη όλα όσα τέθηκαν ενώπιόν της, ομόφωνα αποφάσισε να τροποποιήσει τα κείμενα των νομοθετημάτων, ούτως ώστε να περιληφθούν σε αυτά μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
- Ο καθορισμός της έναρξης της ισχύος των νομοθετημάτων την 1η Οκτωβρίου 2020.
- Ο διπλασιασμός των ποινών που επιβάλλονται σε περίπτωση επανάληψης διάπραξης του ίδιου αδικήματος εντός τριών ετών από την ημερομηνία διάπραξης του πρώτου αδικήματος από το ίδιο πρόσωπο αναφορικά με τα αδικήματα της οδήγησης χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος ή με μη ελεύθερα χέρια (χρήση κινητού).
- Η επέκταση της προθεσμίας πληρωμής των εξώδικων προστίμων που εκδίδονται για τροχαίες παραβάσεις των οποίων τα ποσά υπερβαίνουν τα €100 από τις 15 ημέρες στις 30 ημέρες, ενώ δίωξη εναντίον προσώπου που δεν έχει εξοφλήσει τέτοιο εξώδικο πρόστιμο να ασκείται μετά τις 45 ημέρες από την έκδοσή του, αντί μετά τις 30 ημέρες.
- Η εξαίρεση από την υποχρέωση χρήσης κράνους σε συγκεκριμένες κατηγορίες δικύκλων και τρικύκλων τα οποία πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφάλειας.
- Η δυνατότητα του δικαστηρίου να αποφασίζει, πέραν των υπόλοιπων ποινών που προβλέπονται, την παραπομπή του καταδικασθέντος για θεραπεία αποτοξίνωσης, σε περίπτωση καταδίκης προσώπου το οποίο εντοπίστηκε να οδηγεί υπό την επήρεια ναρκωτικών, νοουμένου ότι το ίδιο το πρόσωπο το ζητήσει.
- Η δυνατότητα έκδοσης δύο εξώδικων προστίμων, σε περίπτωση που πρόσωπο οδηγεί με ταχύτητα που υπερβαίνει μέχρι 75% τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας και είναι παράλληλα υπό την επήρεια αλκοόλης με ένδειξη μέχρι 70μg/100ml στην εκπνοή, με πρόστιμα ανάλογα με την κατηγορία του κάθε αδικήματος.
- Ο καθορισμός του ποσού που υπολογίζεται για κάθε χιλιόμετρο υπέρβασης του ορίου ταχύτητας σε €1 για παράβαση μέχρι 30% του επιτρεπτού ορίου ταχύτητας, σε €2 για παράβαση από 31% μέχρι 50% του εν λόγω ορίου και €3 για παράβαση από 51% μέχρι 75% του εν λόγω ορίου.
- Ο καθορισμός των εξώδικων προστίμων για το αδίκημα της οδήγησης χωρίς τη χρήση ζώνης και για το αδίκημα της οδήγησης χωρίς ελεύθερα χέρια (χρήση κινητού τηλεφώνου) στα €150 και τον διπλασιασμό του ποσού (€300) αυτού σε περίπτωση επανάληψης των ίδιων αδικημάτων εντός τριών ετών.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου για το αδίκημα της οδήγησης χωρίς τη χρήση κράνους στα €200 και ο διπλασιασμός του ποσού αυτού (€400) σε περίπτωση επανάληψης του ίδιου αδικήματος εντός τριών ετών.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου στα €150 για το αδίκημα του προσπεράσματος, όταν στο οδόστρωμα υπάρχει συνεχής άσπρη γραμμή ή άλλο απαγορευτικό σήμα ή σε στροφή ή σε συμβολή δρόμων ή σε κυρτή γέφυρα ή σε κορυφή ανάβασης ή σε προσέγγιση οχήματος εξ αντιθέτου.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου για το αδίκημα του προσπεράσματος σε διάβαση πεζών στα €200.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου για το αδίκημα της στάθμευσης σε χώρους στάθμευσης για αναπήρους στα €300.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου για το αδίκημα της στάθμευσης σε διπλή κίτρινη γραμμή στα €100.
- Ο καθορισμός του εξώδικου προστίμου για το αδίκημα της οδήγησης λεωφορείου χωρίς πιστοποιητικό καταλληλότητας αυτού στα €300 και της οδήγησης άλλου οχήματος χωρίς πιστοποιητικό καταλληλότητας αυτού στα €150.
- Ο καθορισμός διαφορετικών ποινών σε περίπτωση εγκατάλειψης του τόπου ατυχήματος χωρίς την παροχή βοήθειας, ανάλογα με την περίπτωση.
- Παράβαση φωτεινού σηματοδότη: Η υφιστάμενη ποινή είναι 85 ευρώ και μετατρέπεται σε 300.
- Αλλαγές στον Φόρο
Σειρά σημαντικών αλλαγών στις νομοθεσίες που αφορούν το Τμήμα Φορολογίας, με στόχο την ενίσχυση της φοροεισπρακτικής ικανότητας του κράτους, καθώς και για περιορισμό της φοροδιαφυγής, αναμένεται πως θα επέλθουν από την Παρασκευή (31/7), ημέρα κατά την οποία θα τεθούν ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση δύο νομοσχέδια.
Πρόκειται για τους «περί Βεβαιώσεως και Εισπράξεως Φόρων (Τροποποιητικό) Νόμο του 2019» και «περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικό) (Αρ. 2) Νόμο του 2020», οι οποίοι συζητήθηκαν διεξοδικά στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών.
Με τα δύο νομοσχέδια, μεταξύ άλλων, καθίσταται υποχρεωτική η υποβολή φορολογικής δήλωσης από όλα τα πρόσωπα που λαμβάνουν εισόδημα, ρυθμίζεται η δυνατότητα υποβολής αναθεωρημένης φορολογικής δήλωσης, ενώ θα επιβάλλεται πρόστιμο στην περίπτωση μη υποβολής των απαιτούμενων πληροφοριών για τεκμηρίωση ενδοομιλικών συναλλαγών.
Δείτε περισσότερα για το θέμα ΕΔΩ
- Τα νομοσχέδια και οι κανονισμοί για τις τιμητικές πολιτογραφήσεις
Ο Υπουργός Εσωτερικών κατέθεσε στη Βουλή των Αντιπροσώπων για έγκριση τα ακόλουθα:
I. Νομοσχέδιο με τίτλο «Ο περί Αρχείου Πληθυσμού (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020
II. Οι περί Τιμητικής Πολιτογράφησης για Λόγους Δημοσίου Συμφέροντος και Πολιτογράφησης Αλλοδαπών Επιχειρηματιών ή Επενδυτών Κανονισμοί του 2020
III. Νομοσχέδιο με τίτλο «Ο περί της Ρύθμισης των Επιχειρήσεων Παροχής Διοικητικών Υπηρεσιών και Συναφών Θεμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2020
Αναλυτικότερα τα Δύο νομοσχέδια και η δέσμη κανόνων σκοπό έχουν:
(α) να δοθεί εξουσιοδότηση, όπως εκδίδονται Κανονισμοί, οι οποίοι να καθορίζουν τα πρόσωπα, τα οποία επιτρέπεται να παρέχουν υπηρεσίες πολιτογράφησης, τις υποχρεώσεις τους, καθώς επίσης και τις κυρώσεις που δύνανται να επιβληθούν για παραβίαση των εν λόγω Κανονισμών,
(β) να ρυθμιστεί η χορήγηση πολιτογράφησης και στα μέλη της οικογένειας του αλλοδαπού επιχειρηματία ή επενδυτή, καθώς και πρόνοια ότι τυχόν αποστέρηση της ιδιότητας του πολίτη από τον αλλοδαπό, αποστερεί αυτόματα την εν λόγω ιδιότητα και από τα μέλη της οικογένειας του, και
(γ) να εγκαθιδρυθεί Ανεξάρτητη Επιτροπή για να συμβουλεύει το Υπουργικό Συμβούλιο σε θέματα αποστέρησης της ιδιότητας του πολίτη, και οι προϋποθέσεις για την εν λόγω αποστέρηση
Σημειώνεται πως το Υπουργικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρία του στις 10.6.2020, ενέκρινε και τα τρία ανωτέρω νομοσχέδια.
Τι προβλέπουν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις/κανονισμοί
Για να διασφαλιστεί ότι οι Κανονισμοί που θα διέπουν το σχέδιο της Κυπριακής Δημοκρατίας για παραχώρηση της κυπριακής υπηκοότητας με κατ’ εξαίρεση πολιτογράφηση σε μη Κύπριους επιχειρηματίες/ επενδυτές (Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα), κρίθηκε αναγκαία η εν λόγω τροποποίηση.
Ταυτόχρονα μέσω των κανονισμών θα ρυθμίζουν επίσης θέματα που αφορούν στους παρόχους υπηρεσιών που παρέχουν διοικητικές υπηρεσίες για το Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα περιλαμβανόμενων των υποχρεώσεων των καθώς και τυχόν κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβάσεων.
Επίσης, το νομοσχέδιο στοχεύει στη ρύθμιση των διατάξεων που αφορούν στην αποστέρηση της κυπριακής υπηκοότητας από πρόσωπα που την έλαβαν μέσω του Κυπριακού Επενδυτικού Προγράμματος. Περισσότερα για τις αλλαγές στις πολιτογραφήσεις ΕΔΩ
- Οι κανονισμοί για τις μισθοδοτικές κλίμακες των Αστυνομικών,
Σκοπός των προτεινόμενων κανονισμών είναι η θεραπεία νομικού κωλύματος στην εφαρμογή των προνοιών τόσο του Κανονισμού 22 των περί Αστυνομίας (Γενικών) Κανονισμών όσο και του Κανονισμού 12 των περί Ειδικών Αστυνομικών (Διαδικασία Διορισμού και Όροι Υπηρεσίας) Κανονισμών όπως τροποποιήθηκαν με τους περί Αστυνομίας (Γενικούς) (Τροποποιητικούς) (Αρ. 2) Κανονισμούς του 2019 (ΚΔΠ 249/2019) και τους περί Ειδικών Αστυνομικών (Διαδικασία Διορισμού και Όροι Υπηρεσίας) (Τροποποιητικούς) (Αρ. 2) Κανονισμούς του 2019 (ΚΔΠ 250/2019), αντίστοιχα, το οποίο διαπιστώθηκε σε σχετική γνωμάτευση του τέως Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας αναφορικά με τη ρυθμιζόμενη στους εν λόγω κανονισμούς μισθοδοτική ανέλιξη των αστυνομικών, πυροσβεστών και ειδικών αστυνομικών.
Ειδικότερα, με τους πρώτους κανονισμούς, οι οποίοι εκδίδονται δυνάμει των άρθρων 13 και 17 του περί Αστυνομίας Νόμου, προτείνεται η τροποποίηση των περί Αστυνομίας (Γενικών) Κανονισμών, ώστε τα κριτήρια μισθολογικής ανέλιξης των αστυνομικών και πυροσβεστών οι οποίοι διορίστηκαν μετά την 25η Ιουλίου 2002 στις συνδυασμένες μισθοδοτικές κλίμακες Α3-Α5-Α7(ii) να ρυθμιστούν εκ νέου κατά τρόπο που τα πρόσωπα αυτά να ανελίσσονται στις κλίμακες Α5 και Α7 της εν λόγω θέσης, ανάλογα με την ημερομηνία διορισμού και με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.
Με τους δεύτερους προτεινόμενους κανονισμούς, οι οποίοι εκδίδονται δυνάμει των άρθρων 13 και 39(2) του περί Αστυνομίας Νόμου, προτείνεται η τροποποίηση των περί Ειδικών Αστυνομικών (Διαδικασία Διορισμού και Όροι Υπηρεσίας) Κανονισμών, ώστε η μισθολογική ανέλιξη των ειδικών αστυνομικών που διορίστηκαν έως τις 11 Ιουλίου 2002 στις συνδυασμένες μισθοδοτικές κλίμακες Α1-Α3-Α5, καθώς και αυτών που διορίστηκαν μετά τις 11 Ιουλίου 2002 στις συνδυασμένες μισθοδοτικές κλίμακες Α1-Α2-Α5 να ρυθμιστεί εκ νέου και κατά τρόπο που τα πρόσωπα αυτά να ανελίσσονται στις κλίμακες Α2 ή Α3 ανάλογα με την περίπτωση και στην κλίμακα Α5 αναλόγως της ημερομηνίας διορισμού τους και με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.
- Το νομοσχέδιο για την κατάργηση της άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους.
Σκοπός του νομοσχεδίου, όπως αυτό αρχικά κατατέθηκε στη Βουλή, είναι η τροποποίηση του περί Ταχύπλοων Σκαφών Νόμου, ώστε όχι μόνο οι προσωρινοί επισκέπτες της Δημοκρατίας, αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι αυτής που δεν είναι εφοδιασμένοι με άδεια χειριστή ή με άδεια ή με πιστοποιητικό που βεβαιώνει την ικανότητά τους να μπορούν για χρονικό διάστημα μέχρι την 1η Μάϊου 2021 να ενοικιάζουν και να χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη κατηγορίας Β΄, νοουμένου ότι τηρούνται συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις. Η χρονική αυτή περίοδος σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα μπορεί να παραταθεί με διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο και αναγκαίο.
- Αλλαγές στους κανονισμούς λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων
Οι πρόνοιες των κανονισμών μεταξύ άλλων προβλέπουν τα ακόλουθα:
- Η λήξη των μαθημάτων για το Α΄ τετράμηνο θα γίνεται την πέμπτη εργάσιμη ημέρα μετά το τέλος των διακοπών των Χριστουγέννων και όχι στο τέλος του πρώτου δεκαπενθημέρου του Δεκεμβρίου, που ισχύει σήμερα.
- Το Α΄ τετράμηνο θα λήγει το τρίτο δεκαήμερο Ιανουαρίου αντί το πρώτο δεκαπενθήμερο αυτού.
- Το Β΄ τετράμηνο θα αρχίζει από την επόμενη ημέρα της λήξης των εξετάσεων Α΄ τετραμήνου μέχρι τη λήξη των εξετάσεων προαγωγής και απόλυσης του Β΄ τετραμήνου.
- Για τα εξεταζόμενα μαθήματα ο βαθμός κάθε τετραμήνου θα καθορίζεται σε αναλογία 60% από την αξιολόγηση για την ενεργό συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα, που αποτελεί τη συντρέχουσα αξιολόγηση, και σε αναλογία 40% από την ενιαία γραπτή αξιολόγηση στο τέλος του τετραμήνου.
- Για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα ο βαθμός κάθε τετραμήνου θα καθορίζεται με βάση την ίδια πιο πάνω αναλογία ποσοστών, αλλά το 40% θα αφορά γραπτή προειδοποιημένη άσκηση διάρκειας 45 λεπτών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου.
- Η αξιολόγηση για την ενεργό συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα γίνεται στη βάση διαδικασίας συνεχούς ελέγχου που περιλαμβάνει διάφορες εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης.
- Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός του ΟΚΥπΥ (Με το αίτημα του κατεπείγοντως)
Με βάση τη σχετική ανακοίνωση της Προεδρίας ο Προϋπολογισμός αφορά στην παραχώρηση 53 νέων θέσεων διοικητικού, γραμματειακού, λογιστικού και άλλου προσωπικού για ενίσχυση της Κεντρικής Διεύθυνσης του Οργανισμού και των νοσηλευτηρίων.