Παρέμβαση ΠτΔ για τετράμηνα ζήτησαν μαθητές,γονείς,εκπαιδευτικοί

Επέδωσαν υπόμνημα - Η Πορεία διαμαρτυρίας ξεκίνησε από την Λεωφόρο Αθαλάσσας και κατέληξε έξω από το Προεδρικό Μέγαρο.

Το μήνυμα ότι θέλουν ένα σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης και όχι ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο, καθώς και ότι στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας δεν χωράνε και ούτε μπορούν να γίνουν αποδεκτές αποφάσεις που πλήττουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, έστειλαν την Πέμπτη μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, οι οποίοι πραγματοποίησαν το πρωί πορεία διαμαρτυρίας προς το Προεδρικό και επέδωσαν υπόμνημα προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη ζητώντας του να παρέμβει για το ζήτημα των εξετάσεων τετραμήνων.
 
Η Πορεία διαμαρτυρίας, η οποία διοργανώθηκε από την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και την ΠΣΕΜ, με τη στήριξη της ΟΕΛΜΕΚ, ξεκίνησε από την Λεωφόρο Αθαλάσσας και κατέληξε έξω από το Προεδρικό Μέγαρο.
 
Οι μαθητές κρατούσαν πανό που έγραφαν, μεταξύ άλλων, «Η εκπαίδευση δεν είναι βιομηχανία εξετάσεων. Θέλουμε ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο», «3 χρόνια Λύκειο, 156 Διαγωνίσματα, 90 εξετάσεις. Μέρες για μάθημα;;», «Όχι στις εξετάσεις ανά-τετράμηνο» και «Πόσες φορές πρέπει να έρτουμε για να το καταλάβετε: Όχι στις εξετάσεις» .
 
Φώναξαν, μεταξύ άλλων, συνθήματα όπως «Πάρε τις πίσω Υπουργέ» και «Η νέα γενιά δεν σκύβει το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλι».
 
Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ Γρηγόρης Γρηγορίου, σε ομιλία του έξω από το Προεδρικό είπε ότι «για μια ακόμη φορά, ως μαθητικό κίνημα δεν μπορούμε να μην διαμαρτυρηθούμε για τον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση».
 
«Εδώ και 4 χρόνια αγωνιζόμαστε ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο και εδώ και 4 χρόνια περιφρονούν τους μαθητές. Συνεχίζουν να ζουν στον κόσμο τους. Συνεχίζουν να αγνοούν την πραγματική εικόνα εντός των σχολείων», ανέφερε.

Ως ΠΣΕΜ, πρόσθεσε, «ξεκαθαρίζουμε ότι δεν θέλουμε να επιστρέψουμε στο προηγούμενο σύστημα. Ζητήσαμε ένα ανθρωποκεντρικό και δημοκρατικό σχολείο που στόχο θα έχει την ολόπλευρη μόρφωση και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και όχι τη βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών».
 
Σήμερα, συνέχισε ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, βρίσκονται ξανά στο δρόμο αντί στα σχολεία τους, όχι γιατί ήρθαν ως εδώ περίπατο, αλλά, όπως είπε, «για να αντιληφθούν αυτοί που παίρνουν πραγματικά τις αποφάσεις για το μέλλον μας, σε ποια κατάσταση βρισκόμαστε σήμερα».
 
«Στον αγώνα για άμεση κατάργηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο δεν είμαστε μόνοι μας. Το απαιτούν και οι γονείς μας αλλά και οι καθηγητές μας. Μάλιστα, όλοι μας, δεν μένουμε μέχρι εδώ, αλλά προτείνουμε να ανοίξει ένας πραγματικά δημοκρατικός διάλογος, όπου θα ακουστούν οι απόψεις όλων μας, για να συνδιαμορφώσουμε ένα σύστημα αξιολόγησης που θα εξυπηρετεί το μαθητή και τις ανάγκες του», σημείωσε.
 
 Πρόσθεσε ότι μόνος υπέρμαχος των εξετάσεων τετραμήνων «παρέμεινε εμμονικά ο Υπουργός Παιδείας και το Υπουργείο του».
 
 Ανέφερε, επίσης, ότι στέλνουν το μήνυμα πως οι μαθητές είναι ενωμένοι και απαιτούν τα δίκαια αιτήματα τους δυναμικά.
 
 «Όλες και όλοι μαζί, για να χτίσουμε το σχολείο που μας αξίζει. Απαιτούμε άμεση κατάργηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο», πρόσθεσε.
 
Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Χαράλαμπος Διονυσίου, στη δική του ομιλία είπε ότι η απόφαση για τη σημερινή πορεία λήφθηκε αφού εξαντλήθηκαν όλες οι προσπάθειες τους προς την αρμόδια αρχή να ακούσει τις φωνές και τις ανησυχίες τους και να προχωρήσει στα μέτρα εκείνα που θα σταματούσαν τη θυματοποίηση των παιδιών τους από τις στρεβλώσεις και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας του Α΄ τετραμήνου.
 
«Η σημερινή πορεία διαμαρτυρίας προέκυψε από την ανάγκη να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από ένα σύστημα αξιολόγησης που ενώ θεωρούσαμε ότι θα τα βοηθήσει, τελικά τα έχει εξοντώσει και τα έχει οδηγήσει στην απαξίωση του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δημιούργησε αφόρητη πίεση στους εκπαιδευτικούς και υπερβολικό άγχος στα παιδιά αν θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν», σημείωσε.
 
Ο κ. Διονυσίου διευκρίνισε, παράλληλα, ότι δεν ζητούν τα παιδιά τους να μην αξιολογούνται, δεν ζητούν τα παιδιά τους να ανταμείβονται με βαθμούς χωρίς να κοπιάσουν, όμως ζητούν να έχουν ένα σύστημα αξιολόγησης δίκαιο, αντικειμενικό και ανθρώπινο.
 
«Ένα σύστημα αξιολόγησης που να μπορεί να εφαρμοστεί πετυχημένα στο δημόσιο σχολείο και να μην είναι εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της λειτουργίας των σχολείων και της ευημερίας των παιδιών μας», είπε.

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας «θα ακούσει την φωνή αγωνίας των γονιών, των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που βρισκόμαστε σήμερα εδώ, εκπροσωπώντας όλους τους μαθητές και τους γονείς των δημόσιων σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και θα πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα οδηγήσουν στον τερματισμό της αδικίας και της θυματοποίησης των παιδιών από την εφαρμογή του Α΄ τετραμήνου».
              
Σημείωσε, παράλληλα, ότι είναι σίγουροι ότι θα δώσει οδηγίες για έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για επίλυση όλων των προβλημάτων και για να καταλήξουν σε εκείνες τις ρυθμίσεις που θα δώσουν ένα σύστημα αξιολόγησης που δικαιούνται και αξίζουν τα παιδιά τους.
 
Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, σε χαιρετισμό του ανέφερε ότι η όποια αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, θα πρέπει να είναι προϊόν διαβούλευσης με τους θεσμοθετουμένους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και επιστημονικής τεκμηρίωσης, και όχι μονομερών ή ετσιθελικών αποφάσεων που στο τέλος της ημέρας θα πλήττονται οι μαθητές, οι μαθήτριες, το Δημόσιο Σχολείο.
 
«Επίκεντρο της σημερινής κοινής διαμαρτυρίας μας είναι ο προβληματικός θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων.  Ένας θεσμός με πληθώρα αρνητικών χαρακτηριστικών σε βάρος των μαθητών, σε βάρος των εκπαιδευτικών και της Εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Ένας θεσμός που δε μπορεί πλέον να συνεχίσει να υφίσταται», πρόσθεσε. 

Σύμφωνα με τον κ. Χατζησάββα, «οι όποιες προσπάθειες καταβάλλονται από το ΥΠΠΑΝ για ωραιοποίηση των εξετάσεων τετραμήνων, που έχουν μετατραπεί σε Παγκύπριες Εξετάσεις συγκριτικής αξιολόγησης, δεν πείθουν ούτε τους εκπαιδευτικούς, ούτε τους μαθητές, αλλά ούτε και τους γονείς».
 
Είπε, επίσης, ότι τα βιώματα των διδασκόντων καθηγητών αλλά και των μαθητών στο Λύκειο, από τις εξετάσεις τετραμήνων, τόσο επί της διαδικασίας όσο και επί της ουσίας, «μας δίνουν το δικαίωμα να φωνάξουμε ότι ο υφιστάμενος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών δεν μπορεί να συνεχιστεί».
 
«Καλούμε, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να αφουγκραστεί τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες όλων μας και να παρέμβει ώστε να αρχίσει άμεσα ο ζητούμενος διάλογος, με στόχο από την νέα σχολική χρονιά την εφαρμογή ενός νέου σχεδίου αξιολόγησης πιο ωφέλιμου και πιο ανθρώπινου για τους μαθητές μας», σημείωσε.
 
Επίδοση υπομνήματος προς Πρόεδρο Δημοκρατίας
--------------

Ακολούθως, επιδόθηκε Υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το οποίο παρέλαβε ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Ανδρέας Ιωσήφ.
 
Στο Υπόμνημα, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι είναι πλέον πασιφανή τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούνται από την εφαρμογή των ενδιάμεσων Εξετάσεων Τετραμήνων (συρρίκνωση ωφέλιμου διδακτικού χρόνου, προαγωγή της μηχανιστικής διεκπεραίωσης της διδακτέας/εξεταστέας  ύλης, δημιουργία ενός εξαιρετικά  πιεστικού σχολικού προγράμματος που έχει αρνητικό αντίκτυπο για τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς, την ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως τους/τις μαθητές/-τριες κ.ά.), καθώς επίσης και τα σημαντικά λάθη που έγιναν στη διαδικασία διεξαγωγής τους από το ΥΠΠΑΝ (Πλαίσια Μάθησης, Εξεταστέα Ύλη, Εξεταστικά Δοκίμια κ.ά.).
 
«Επίσης, είναι πλήρως τεκμηριωμένο το γεγονός ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί εξαρχής από το ΥΠΠΑΝ για την εφαρμογή των Εξετάσεων Τετραμήνων (π.χ. «διαμορφωτική αξιολόγηση», «βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων», «μείωση της παραπαιδείας», «αποφόρτιση της ύλης», «μείωση του άγχους και της πίεσης για τους/τις μαθητές/μαθήτριες», «αύξηση προσωπικού ελεύθερου χρόνου μαθητών/μαθητριών», «ώθηση στην αξιοποίηση των νέων ανατροφοδοτικών μορφών συνεχούς και δημιουργικής αξιολόγησης», «καταξίωση του σχολικού χρόνου στη συνείδηση των μαθητών/-τριών», «μετατροπή του σχολείου σε κοινότητα μάθησης και δημιουργία») δεν έχουν επιτευχθεί», σημειώνεται.
 
«Τα πιο πάνω δεδομένα, τα οποία αναγνωρίζονται πλέον από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς εκτός από το ΥΠΠΑΝ, θυματοποίησαν τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών/τριών, επηρεάζοντας αρνητικά όχι μόνο την εκπαίδευσή τους αλλά και την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία», προστίθεται.

«Η συγκεκριμένη γενιά μαθητών/τριών ήταν ούτως ή άλλως ευάλωτη, αφού έχει επηρεαστεί αισθητά από τις συνέπειες που επέφερε η διετής πανδημία σε ολόκληρη την κοινωνία αλλά και στην εκπαίδευση», αναφέρεται.

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί καλούν τον Πρόεδρο Αναστασιάδη «να αφουγκραστείτε τις ανησυχίες και να λάβετε υπόψη τις θέσεις και τους προβληματισμούς μας και άμεσα να προβείτε σε εκείνες τις ενδεδειγμένες ενέργειες, ούτως ώστε να σταματήσει η θυματοποίηση των παιδιών μας και η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος».
 
Παραλαμβάνοντας το Υπόμνημα, ο κ. Ιωσήφ διαβεβαίωσε ότι το υπόμνημα θα διαβιβαστεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας.
 
«Επίσης, να σας διαβεβαιώσω ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ενημερώνεται για όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο της παιδείας. Στόχος της Κυβέρνησης είναι ο εκσυγχρονισμός και η μεταρρύθμιση της παιδείας για το καλό των παιδιών μας. Θα πρέπει, επίσης, να πω ότι στόχος όλων των προσπαθειών είναι να υπάρχει ένα σωστό σχολείο, έτσι ώστε να μπορείτε και εσείς, τα παιδιά μας, να έχετε ένα καλύτερο μέλλον», πρόσθεσε.
 
Σημείωσε ότι σίγουρα υπάρχουν κάποιες δυσκολίες, οι οποίες προέκυψαν λόγω του κορωνοϊού.
 
«Όλα αυτά τα θέματα παρακολουθούνται από τους αρμόδιους λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας και στόχος είναι να γίνει το καλύτερο για την παιδεία του τόπου και για τα παιδιά μας», κατέληξε.

(ΚΥΠΕ

 
27646