Στόχος η ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοκόλλων και γραμμών βέλτιστης πρακτικής για βιώσιμη αστική διακυβέρνηση

Με στόχο την ανάπτυξη  καινοτόμων πρωτοκόλλων και γραμμών βέλτιστης πρακτικής για βιώσιμη αστική διακυβέρνηση, μέσω τεχνολογίας Επαυξημένης Πραγματικότητας, άρχισε αυτό το μήνα το ερευνητικό έργο SUGAR (Sustainable Urban Governance through Augmented Reality), υπό το συντονισμό του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Harvard των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<
 
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το νέο ερευνητικό έργο με τίτλο “Αειφόρος Αστική Διακυβέρνηση μέσω Επαυξημένης Πραγματικότητας” χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου και συντονίζει ο καθηγητής Παναγιώτης Ζαφείρης, Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Κοινωνικής Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
 
"Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοκόλλων και γραμμών βέλτιστης πρακτικής για βιώσιμη αστική διακυβέρνηση μέσω τεχνολογίας Επαυξημένης Πραγματικότητας", αναφέρεται και προστίθεται ότι στα πλαίσια του έργου θα αναπτυχθεί πρωτότυπο και εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία θα εφαρμοστεί σε ένα πραγματικό έργο στη Κύπρο.
 
Η ερευνητική ομάδα του έργου, που υποστηρίζει ότι η συμμετοχή του κοινού στη διαδικασία αστικού σχεδιασμού είναι απαραίτητη για την επίτευξη οικονομικά και κοινωνικά βιώσιμων αποτελεσμάτων, στοχεύει να ενδυναμώσει τόσο τους πολίτες που αναζητούν τρόπους συμμετοχής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων του σχεδιασμού των γειτονιών τους, όσο και ενδιαφερόμενες αρχές που θα ήθελαν την ενεργή συμμετοχή του κοινού στη διαδικασία αξιολόγησης προτάσεων για ανάπτυξη των πόλεων.

 
5560
Thumbnail

Αναφορικά με χθεσινά δημοσιεύματα των εφημερίδων «Η Καθημερινή» και «Πολίτης» ως προς το θέμα του ελέγχου του Γραφείου της Επιτρόπου Διοικήσεως, η Ελεγκτική Υπηρεσία δίνει σήμερα στη δημοσιότητα γραφικές παραστάσεις με τα λίγα στοιχεία που ήταν δυνατό να εξαχθούν από την ιστοσελίδα του Γραφείου της Επιτρόπου Διοικήσεως. Είναι προφανές ότι η ανάγκη για πλήρη έλεγχο, κατά πόσο η Επίτροπος διαχειρίζεται τους διαθέσιμους πόρους κατά τρόπο οικονομικό, αποτελεσματικό και αποδοτικό, είναι εκ των ων ουκ άνευ. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει παρέμβαση στην ανεξαρτησία της Επιτρόπου. Άλλωστε, η Υπηρεσία μας εξ αρχής δήλωνε ότι δεν θεωρεί ορθό, ούτε προτίθεται να επιχειρήσει οποιοδήποτε έλεγχο επί του περιεχομένου των Εκθέσεων της Επιτρόπου ή επί της προτεραιοποίησης που η ίδια θέτει για την εξέταση των θεμάτων. Η γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας ημερ. 8.1.2020 θέτει το όλο ζήτημα στην ορθή του βάση και ως εκ τούτου αναμένουμε συμμόρφωση της Επιτρόπου με αυτή.

ad1mobile

Τα στοιχεία που δίνουμε στη δημοσιότητα ίσως να εξηγούν και την πρωτοφανή επιμονή της Επιτρόπου Διοικήσεως να μην επιτρέπει κανένα έλεγχο στο Γραφείο της, όπως και το γεγονός ότι δεν έχει δώσει τα σχετικά στοιχεία ούτε και στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ελέγχου, παραπέμποντας μόνο στη μία δημοσιευμένη Έκθεση της και σε αυτές που θα δημοσιευτούν στο μέλλον.

>>> Όλη η σημερινή πολιτική επικαιρότητα <<<

Υπενθυμίζουμε ότι στις 6 Ιουνίου 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI) του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ) εξέδωσε έκθεση για την Κύπρο με την επισήμανση ότι το Γραφείο της Επιτρόπου «δεν έχει διεξάγει οποιεσδήποτε δράσεις που να στοχεύουν στη στήριξη των ευάλωτων ομάδων ή σε επικοινωνιακές δραστηριότητες, και δεν έχει προχωρήσει σε οποιεσδήποτε εκδόσεις ή εκθέσεις, περιλαμβανομένων των ετήσιων εκθέσεων, ή σε συστάσεις για θέματα διακρίσεων από το 2016» και αναφέρει πως «θα παρακολουθεί αυτά τα θέματα στο πλαίσιο του έκτου “κύκλου επιτήρησης που θα διεξάγει».

ad2mobile

Η πιο πάνω αναφορά, καθώς και τα φτωχά αποτελέσματα επιδόσεων που φαίνονται στα γραφήματα, δεικνύουν την ανάγκη ελέγχου τόσο από την Υπηρεσία μας όσο και από την αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή. Υπενθυμίζουμε ότι οι αρμοδιότητες της Επιτρόπου δεν αφορούν μόνο προστασία των πολιτών από διοικητικής φύσεως πράξεις και παραλείψεις της διοίκησης, αλλά επεκτείνονται σε αρμοδιότητες που πηγάζουν από διεθνείς και ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της Δημοκρατίας.

Θεωρούμε, επίσης, ότι θα πρέπει χωρίς άλλη καθυστέρηση να εξεταστούν οι Αρχές της Βενετίας που σήμερα παραβιάζονται από την κυπριακή νομοθεσία και ιδίως αυτές που αφορούν την ανοικτή  διάφανη, αξιοκρατική και αντικειμενική επιλογή του Επιτρόπου μέσα από ανταγωνιστική διαδικασία.

article 1