ΥΠΠΑΝ: Διορισμός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών Δημοτικής

Δεν ευσταθούν καταγγελίες ότι οι πολιτικές του οδηγούν εκπαιδευτικούς σε ανεργία, αναφέρει το ΥΠΠΑΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη αναφέρει ότι οι ισχυρισμοί στην ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης πως οι πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, οδηγούν στην ανεργία δεκάδες εκπαιδευτικούς με υπηρεσία στη Δημοτική Εκπαίδευση, δεν ευσταθούν.
 
Στην ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρεται σχετικά ότι ο αριθμός των παιδιών που θα φοιτήσουν στα δημοτικά σχολεία τη σχολική χρονιά 2021 – 2022 είναι μειωμένος κατά περίπου 1.500 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό και αντίστοιχα μειώνεται ο συνολικός αριθμός των τμημάτων κατά περίπου 65.
 
Προστίθεται ότι αναγνωρίζοντας το ενδεχόμενο να υπάρξουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, το ΥΠΠΑΝ κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια με την προώθηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πολιτικών, που έχουν ως αποτέλεσμα τον διορισμό πολύ μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών Δημοτικής.

Ενδεικτικά, συνεχίζει η ανακοίνωση, ως εκπαιδευτικές πολιτικές που εφαρμόζει την αύξηση των σχολείων που συμμετέχουν στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε.+ από 52 σε 92 με ταυτόχρονη αύξηση του χρόνου που δίνεται στους Τοπικούς Συντονιστές και Διευθυντές των σχολείων, επέκταση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος σε 4 τάξεις του Δημοτικού, ενίσχυση μικρών σχολείων της υπαίθρου και συμπλεγμάτων, μετατροπή του Δημοτικού Αγίου Αντωνίου σε Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο, στήριξη σχολείων του ιστορικού κέντρου της Λευκωσίας με μείωση του μέγιστου αριθμού παιδιών ανά τμήμα από 25 σε 20 παιδιά, πιλοτική εφαρμογή του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.
 
Παρατίθεται επίσης η μείωση του διδακτικού χρόνου όλων των διευθυντών/-τριών των δημοτικών σχολείων, το πρόγραμμα στήριξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, το πρόγραμμα στήριξης παιδιών με ρίσκο λειτουργικού αλφαβητισμού.
 
Αναφέρεται ακόμα ότι αποδεικνύει ότι οι ισχυρισμοί στην εν λόγω ανακοίνωση δεν ευσταθούν το γεγονός ότι ο μέσος όρος μαθητών/-τριών ανά εκπαιδευτικό μειώνεται  από 9,2 τη σχολική χρονιά 2020 – 2021 σε 8,7 τη σχολική χρονιά 2021 – 2022.
 
Επισημάνεται παράλληλα ότι τη σχολική χρονιά 2021 - 2022 η Δημοτική Εκπαίδευση παρουσιάζει αυξημένες ανάγκες 60 περίπου θέσεων σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2020 – 2021.

«Η όποια συζήτηση θα πρέπει να γίνει σχετικά με τον τρόπο που κατανέμονται οι θέσεις που προσφέρονται στους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων, αφού αλλαγές προκύπτουν από την κατανομή και όχι από μείωση», καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας.

ΚΥΠΕ