Ranking: Οι 10 κορυφαίες χώρες για ταξίδια και τουρισμό το 2019

Οι υποδομές αποτελούν ένα σημαντικό μέτρο της ταξιδιωτικής ανταγωνιστικότητας μιας χώρας

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΑΝΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ


Η Ισπανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι πέντε πρώτες χώρες με τις περισσότερες δυνατότητες ταξιδιού στον κόσμο. 

Υπάρχει μικρή αλλαγή από την τελευταία έκδοση που κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια, με μόνο μία χώρα να αλλάζει τη θέση της: Το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έπεσε στην έκτη θέση, πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τι κάνει λοιπόν αυτούς τους προορισμούς τόσο ελκυστικούς για τους επισκέπτες; 

Στην περίπτωση της Ισπανίας, η οποία έχει διεκδικήσει την πρώτη θέση στον δείκτη από το 2015, η δημοτικότητά της ενισχύεται από μια παγκόσμια κατάταξη σε φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους - από τις ζωηρές πόλεις της έως τις ηλιόλουστες παραλίες, και ένα ποικιλόμορφο πολιτιστικό πρόγραμμα που εκτείνεται από τα μεσαιωνικά φεστιβάλ έως τη σύγχρονη τέχνη.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Οι υποδομές αποτελούν ένα ακόμη σημαντικό μέτρο της ταξιδιωτικής ανταγωνιστικότητας μιας χώρας, και με αυτά τα κριτήρια η Ισπανία αποδίδει υψηλά ποσοστά, έχοντας δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ την τελευταία δεκαετία για την βελτίωση των δρόμων, των σιδηροδρόμων και των αερολιμένων.

Αύξηση του τουρισμού

Σύμφωνα με την τελευταία κατάταξη ταξιδιών και τουρισμού του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία συμβάλλει κατά 5% στο συνολικό ΑΕΠ της Ισπανίας, αριθμός ο οποίος φαίνεται ότι θα αυξηθεί την επόμενη δεκαετία καθώς η παγκόσμια μεσαία τάξη -ιδίως σε περιοχές όπως η Ασία- θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Στην πραγματικότητα, τα ταξίδια και ο τουρισμός ως παγκόσμια βιομηχανία έχουν ανθίσει από την τελευταία έκθεση το 2017, και η συμβολή της στο παγκόσμιο ΑΕΠ (σήμερα στο 10%) αναμένεται να αυξηθεί έως και κατά 50% την επόμενη δεκαετία. Ταυτόχρονα, ένα από τα μεγάλα ευρήματα της φετινής έκθεσης ήταν ότι η ανάπτυξη των φιλικών προς τον τουρισμό υποδομών -δρόμων, λιμένων, αερολιμένων και ξενοδοχείων, για παράδειγμα- έχει μειωθεί μόνο στο 1,4%.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

"Καθώς η διεθνής σύνδεση συνεχίζει να αυξάνεται, βλέπουμε ότι η ανταγωνιστικότητα των ταξιδιών και του τουρισμού συνεχίζει να αυξάνεται", αναφέρει ο Κριστόφ Γουλφ, Επικεφαλής Κινητικότητας, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. "Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει μεγάλα οφέλη σε πολλές οικονομίες, ωστόσο πρέπει να διαχειριστεί σωστά τόσο τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσο και τις επιχειρήσεις για ένα βιώσιμο μέλλον".

Συγκλονισμένοι από την επιτυχία τους

Το πρόβλημα είναι ότι όπου πηγαίνει μεγάλος αριθμός τουριστών, οι δυσκολίες ακολουθούν σύντομα. Πάρτε το σκηνικό στην Ταϊλάνδη που διαδόθηκε από την ταινία The Beach, η οποία έχει πλέον αναγκαστεί να κλείσει επ' αόριστον μετά από εκτεταμένη οικολογική καταστροφή σε κοράλλια, θαλασσινό νερό και φυτική ζωή. Ή η Βενετία, η οποία σχεδιάζει να επαναδρομολογήσει κρουαζιερόπλοια σε άλλα λιμάνια για να αποφύγει τις ζημιές από τον υπερπληθυσμό.

Στη Βαρκελώνη, η ετήσια εισροή επισκεπτών - 32 εκατομμύρια έναντι των 1,2 εκατομμυρίων κατοίκων της πόλης- έχει προκαλέσει ένα κύμα αντιτουριστικού συναισθήματος μεταξύ των ντόπιων. Ο ανταγωνισμός για τα καταλύματα έχει αυξήσει τις τιμές των ακινήτων και τα πλήθη έχουν κατακλύσει τις παράκτιες περιοχές της πόλης, σε ορισμένες περιπτώσεις επιταχύνοντας τη διάβρωση των ακτών.

Για αυτούς τους προορισμούς και αλλού, η εκμάθηση του τρόπου διαχείρισης της ροής των ανθρώπων είναι το κλειδί. Η έκθεση προτείνει διάφορους τρόπους για να γίνει αυτό, όπως η ενθάρρυνση των επισκεπτών να έρχονται σε ώρες αιχμής, η διαβούλευση με τους κατοίκους σχετικά με τις αποφάσεις πολιτικής που σχετίζονται με τον τουρισμό και η χρέωση στους επισκέπτες για είσοδο, όπως έχει αρχίσει να συμβαίνει στη Βενετία. Από την άλλη πλευρά του κόσμου, η Νέα Ζηλανδία και το νησί του Παλάου έκαναν ακόμη την τολμηρή κίνηση να ζητήσουν από τους νέους αφιχθέντες να υπογράψουν μια οικο-δέσμευση προκειμένου να διαφυλάξουν τα οικοσυστήματα που έχουν αγκαλιάσει.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Ωστόσο, μία από τις σημαντικότερες στρατηγικές που περιγράφονται στην τελευταία έκθεση της Επιτροπής Ταξιδιών και Τουρισμού αφορά τις υποδομές. Ο ασφαλέστερος τρόπος για μια χώρα να επωφεληθεί από την τουριστική της βιομηχανία, εξηγεί, είναι να επενδύσει σε υποδομές που θα διατηρούν τις ανάγκες των ντόπιων κατοίκων καθώς και των επισκεπτών κατά νου.

10. Ελβετία



Η Ελβετία καταλαμβάνει την 10η θέση.

Η Ελβετία είναι γνωστή για τα βουνά της και πιο συγκεκριμένα για τις γραφικές Άλπεις, τα ρολόγια, τη σοκολάτα, το τυρί και την πολιτική ουδετερότητα.

Η χώρα διαθέτει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, ένα από αυτά είναι και το γεγονός ότι διαθέτει τρεις εθνικές γλώσσες. Ανάλογα με την περιοχή της Ελβετίας που έχετε επιλέξει να επισκεφτείτε μπορεί να συναντήσετε, γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά. 

Στην αρένα του ανταγωνισμού για την προσέλκυση τουριστών, η Ελβετική τουριστική βιομηχανία γίνεται δημιουργική και υποστηρίζει τάσεις, όπως για παράδειγμα την ποδηλασία. Η Ελβετία γίνεται πλέον ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για ορεινή ποδηλασία παγκοσμίως, όχι μόνο για το χειμώνα αλλά και για την καλοκαιρινή περίοδο.

9. ΚαναδάςΟ Καναδάς έρχεται στην θέση νούμερο 9.

Ο Καναδάς έχει μεγάλη εγχώρια και ξένη τουριστική βιομηχανία. Ο απίστευτος γεωγραφικός πλούτος του Καναδά αποτελεί σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον. Μεγάλο μέρος του τουρισμού της χώρας επικεντρώνεται στις ακόλουθες (πιο πολυσύχναστες) περιοχές: Τορόντο, Μόντρεαλ, Βανκούβερ/Γουίσλερ, Καταρράκτες Νιαγάρα, Νήσος Βανκούβερ, Νήσος Κάλγκαρι/Καναδέζοι Ροκί, Κοιλάδα Οκάναγκαν της Βρετανικής Κολούμπια και η περιοχή της εθνικής πρωτεύουσας Οτάβα. Οι μεγάλες πόλεις είναι γνωστές για τον πολιτισμό τους, την ποικιλομορφία τους, καθώς και για τα πολλά εθνικά πάρκα και τις ιστορικές τοποθεσίες τους.

8. Ιταλία
Η Ιταλία έρχεται στην θέση νούμερο 8.

Ο κόσμος επισκέπτεται κυρίως την Ιταλία για τον πλούσιο πολιτισμό, την κουζίνα, την ιστορία, τη μόδα και την τέχνη της, τις όμορφες ακτές και παραλίες της, τα βουνά της και τα ανεκτίμητα αρχαία μνημεία της. Η Ιταλία περιλαμβάνει επίσης περισσότερους χώρους παγκόσμιας κληρονομιάς από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο.

Ο τουρισμός είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους και πιο επικερδείς βιομηχανικούς τομείς της Ιταλίας.

7. Αυστραλία

Η Αυστραλία έρχεται στην θέση νούμερο 7.

Ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό παράγοντα της αυστραλιανής οικονομίας και αποτελείται από εγχώριες και διεθνείς συνιστώσες.

Δημοφιλείς προορισμοί της Αυστραλίας περιλαμβάνουν τις παράκτιες πόλεις όπως, Σίδνεϋ, Μπρίσμπεϊν και Μελβούρνη, καθώς επίσης άλλους προορισμούς υψηλού προφίλ, όπως το περιφερειακό Κουίνσλαντ, η Χρυσή Ακτή και ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος, ο μεγαλύτερος υφάλος του κόσμου.

Η Uluru και η αυστραλιανή πλευρά είναι άλλες δημοφιλείς περιοχές, όπως και η άγρια φύση της Τασμανίας. Η μοναδική άγρια πανίδα της Αυστραλίας αποτελεί επίσης ένα ακόμα σημαντικό σημείο ενδιαφέροντος για τον τουρισμό της χώρας.

6. Ηνωμένο Βασίλειο



Το Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται στη θέση νούμερο 6.

Η μακρά ιστορία της Αγγλίας και η διάχυτη κουλτούρα, την καθιστούν (και ιδιαίτερα το Λονδίνο) δημοφιλή τουριστικό προορισμό. Πολλά τουριστικά σημεία έχουν παρακολουθήσει σπουδαία γεγονότα της ιστορίας που έχουν διαμορφώσει την Αγγλία και τον μεγαλύτερο κόσμο. Πολλά από τα τουριστικά αξιοθέατα της Αγγλίας έχουν εμπνεύσει επίσης έργα ποιητών, μυθιστοριογράφων, λαϊκών συγγραφέων και καλλιτεχνών για χιλιάδες χρόνια.

Η πόλη του Μάντσεστερ, διάσημη για την ύπαρξη της πρώτης βιομηχανικής πόλης, και το Λίβερπουλ, ο περίφημος τόπος γέννησης των Beatles, είναι επίσης δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί που δείχνουν την πιο σύγχρονη πλευρά στην Αγγλία.

Οι κύριοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας είναι το Λονδίνο, το Εδιμβούργο, η Οξφόρδη, το Κέιμπριτζ, η Υόρκη και το Καντέρμπερι

5. Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής 
Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έρχονται στη θέση νούμερο 5.

Ο τουρισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ένας μεγάλος κλάδος που εξυπηρετεί εκατομμύρια διεθνείς και εγχώριους τουρίστες κάθε χρόνο. Οι ξένοι επισκέπτονται τις Η.Π.Α. για να δουν φυσικά θαύματα, πόλεις, ιστορικά μνημεία και χώρους διασκέδασης. Οι Αμερικανοί αναζητούν παρόμοια αξιοθέατα, καθώς και χώρους αναψυχής και διακοπών

4. Ιαπωνία

Η Ιαπωνία έρχεται στη θέση νούμερο 4.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Η Ιαπωνία διαθέτει 21 περιοχές παγκόσμιας κληρονομιάς, όπως το Κάστρο Himeji, ιστορικά μνημεία του αρχαίου Κιότο και της Νάρας. Οι δημοφιλείς ξενιτεμένες τοποθεσίες περιλαμβάνουν το Τόκιο και τη Χιροσίμα, το Όρος Fuji, χιονοδρομικά κέντρα όπως το Niseko στο Hokkaido, την Οκινάουα, την οδήγηση του shinkansen και την αξιοποίηση του ξενοδοχείου της Ιαπωνίας και του δικτύου hotspring

3. Γερμανία

Η Γερμανία έρχεται στη θέση νούμερο 3.

Περισσότερο από το 30% των Γερμανών περνούν τις διακοπές τους στη χώρα τους. Σύμφωνα με έρευνες, οι τρεις μεγαλύτεροι λόγοι για τους τουρίστες που έρχονται στη Γερμανία είναι ο γερμανικός πολιτισμός, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η ύπαιθρος, καθώς και οι γερμανικές πόλεις.

2. Γαλλία


Η Γαλλία έρχεται στη θέση νούμερο 2.

Η Γαλλία έχει 37 τοποθεσίες εγγεγραμμένες στη λίστα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και διαθέτει πόλεις ή ιστοτόπους υψηλού πολιτιστικού ενδιαφέροντος (το Παρίσι είναι το πρώτο, αλλά και η κοιλάδα του Λίγηρα, η Τουλούζη, το Στρασβούργο, το Μπορντό, η Λυών κ.α.), παραλίες και παραθαλάσσια θέρετρα, χιονοδρομικά κέντρα , και αγροτικές περιοχές που πολλοί απολαμβάνουν για την ομορφιά και την ηρεμία τους (πράσινος τουρισμός).

Τα μικρά και γραφικά γαλλικά χωριά ποιοτικής κληρονομιάς (όπως το Collonges-la-Rouge, το Locronan ή το Montsoreau) προωθούνται μέσω της ένωσης Les Plus Beaux Villages de France (κυριολεκτικά "Τα ωραιότερα χωριά της Γαλλίας"). Η ετικέτα "Remarkable Gardens" είναι ένας κατάλογος των πάνω από διακόσιων κήπων που ταξινόμησε το γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού. Αυτή η ετικέτα προορίζεται για την προστασία και την προώθηση αξιόλογων κήπων και πάρκων.

1. Ισπανία

Η Ισπανία έρχεται στη θέση νούμερο 1.

Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα στην οικονομία της Ισπανίας. Συγκεκριμένα, ο τουρισμός είναι ο τρίτος πιο σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην εθνική οικονομική ζωή μετά τους βιομηχανικούς και επιχειρηματικούς/τραπεζικούς τομείς. Από τη δεκαετία του 1960 μέχρι και τη δεκαετία του '70, η χώρα υπήρξε ένας δημοφιλής προορισμός για καλοκαιρινές διακοπές, ιδίως με μεγάλο αριθμό επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Μπενελούξ και τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Άννη Χαραλάμπους