Who is Who: Γιάννης Λαπατάς – Director του PwC Experience Center

Ποιoς είναι ο Creative Director του Experience Center της PwC Κύπρου, Γιάννης Λαπατάς

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

O κ. Γιάννης Λαπατάς κατέχει περισσότερα από 22 χρόνια εργασιακής εμπειρίας και ποικίλο επαγγελματικό υπόβαθρο που συνδυάζει τις βιομηχανίες της επικοινωνίας και της τεχνολογίας.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1999 ως σχεδιαστής πολυμέσων και γραφιστικών εφαρμογών στην Ελλάδα, και σύντομα εντάχθηκε στο δυναμικό της AΔΕΛ Saatchi&Saatchi, υλοποιώντας επικοινωνιακές ιδέες που του χάρισαν τα πρώτα βραβεία δημιουργικότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Συνεχίζοντας, εργάστηκε για διεθνή και ανεξάρτητα δίκτυα επικοινωνίας όπως αυτά της McCann Athens, 180 Amsterdam και FCB Gnomi Ελλάδος. Το 2008 κέρδισε τον διαγωνισμό Young Lions στην Ελλάδα και την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στον αντίστοιχο διαγωνισμό Διαφήμισης και Δημιουργικότητας, στις Κάννες.

Aπό το 2010 μέχρι και το 2017, αλλάζει επαγγελματική κατεύθυνση και εργάζεται σε εταιρείες στη  Σουηδία και στη Γερμανία οι οποίες ασχολούνται με το Customer Experience (εμπειρία του πελάτη) καθώς και το Innovation & Product Design. Νέες βραβεύσεις και διακρίσεις «σφραγίζουν» την πορεία του, αυτήν τη φορά από τις Κάννες, Epica, German Innovation & Design Αwards, Goldmobilen, Eurobest, Astrid, Clio και Ermis Awards, για καινοτόμες δουλειές στους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, του τουρισμού, της ομορφιάς, της λιανικής πώλησης και των ηλεκτρονικών εμπορικών χώρων, των ασφαλιστικών βιομηχανιών, των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας.

Το διάστημα 2010-2017, συνεργάζεται με μερικούς από τους πιο έγκριτους Chief Creative Officers στον κόσμο, τεχνολόγους, προγραμματιστές, μηχανικούς και σκηνοθέτες ταινιών. Μέσα από αυτές τις  δυνατές συνεργασίες ο Γιάννης εισήλθε σε νέες και διαφορετικές αγορές.
Το 2017 επιστρέφει στην Ελλάδα για λογαριασμό της διαφημιστικής εταιρείας Admine, και έρχεται για δεύτερη φορά σε επαφή με την Κυπριακή αγορά – η αρχική «γνωριμία» με την Κύπρο αφορούσε στη δημιουργία και υλοποίηση της τουριστικής καμπάνιας του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, το 2002.

Το 2018, συν-ιδρύει την MindTheLab, μια MarTech εταιρεία που συνδυάζει το Marketing Strategy & Marketing Technology με το Customer Experience, εξυπηρετώντας πελάτες σε Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Ελλάδα και Κύπρο. 

Tον Οκτώβριο του 2020 αναλαμβάνει Διευθυντής του Experience Center & Experience Consulting της PwC στην Κύπρο, θέση στην οποία τον συναντάμε σήμερα.

Όπως αναφέρει στην Brief, από τη συγκεκριμένη θέση, εστιάζει στον ψηφιακό και βιώσιμο μετασχηματισμό, στην ανάπτυξη μέσω της εμπειρίας, στις πρακτικές σχεδιαστικής σκέψης (πιστοποιημένες από IDEO, Hyper Ιsland, MIT) και στις λύσεις CΧ (Customer Experience) που μπορούν να λειτουργήσουν σε τρία επίπεδα: building brands, solving issues and driving sales.

>>>ΠΙΟ ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΔΩ<<<


ΣΠΟΥΔΕΣ

•    Innovation of Products and Services: MIT's approach to Design Thinking, MIT Management Executive Education, (01/02/2022 – 30/03/2022)
•    MA Interactive Art Director, Hyper Island, Stockholm, (04/08/2010 – 30/07/2011) 
•    Behavioural and Cognitive Psychology in UX, Stockholm Universitet, part of the Hyper Island courses, (01/10/2010 – 30/07/2011) 
•    BA (Hons) Graphic Design, University of Northumbria, Newcastle, (09/1998 – 07/2002)   

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

•    Director of PwC’s Experience Center & Experience Consulting, PwC, Cyprus (10/2020 – σήμερα).
•    CX Creative Director | Co-Founder, MindTheLab.io, (02/2018 – σήμερα).   
•    Experience Creative Director, Admine, Greece  (2017-2020)
•    Head of Customer Experience / Co-Founder, Bethall - The social sports predictions network,
Stockholm (2014-2017) 
•    Creative Director Experience, MRM//McCann Worldwide GmbH, Düsseldorf, (2014-2017).
•    Senior Interactive Art Director, People Interactive, current Valtech, Cologne (2012-2014).
•    Creative Director Innovation / Co-Founder, Webbstory & Vionlabs, Stockholm, (2011-2012).
•    Senior Art Director, FCBGnomi Athens (2008-2010)
•    Senior Art Director / Freelance, 180 Amsterdam, Amsterdam (2008-2008)
•    Art director, McCann Worldgroup, Athens (2006-2008) 
•    Art Director, Saatchi & Saatchi, London, (2002-2006)
•    Graphic Designer, Nikolaou Graphic Arts, Athens (1999-2002)

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ

•    Πρόσφατα αποτέλεσε μέλος της κριτικής επιτροπής Indie Awards 2022, ένας θεσμός που βραβεύει την δημιουργικότητα και καινοτομία των ανεξάρτητων δημιουργικών γραφείων
•    Ομιλητής στο Microsoft Event 2018 στην Αθήνα με θέμα – Digital Transformation in Marketing
•    Διετέλεσε μέλος και κριτής του Art Directors Club, Portfolio Night 13 στο Βερολίνο
•    Ομιλητής στο event της Βehance NRW στο Ντίσελντορφ
•    Ομιλητής στο IAB Forum στο Βουκουρέστι

Βραβεία και Διακρίσεις

•    Carob Awards Digital, 2019 
•    Cannes Lions, Shortlist, Brand Experience and Activation, 2016 
•    Cannes Lions, Bronze Award, Digital & Interactive Design, 2016 
•    German Innovation Award 2016, 
•    German Design Award 2013, 
•    Goldmobilen Sweden “Mobile Innovation Award” 2012, 
•    Young Lions Cyber 2008 in Greece & Country representation in Cannes Young Lions 
•    New York Festival, 2008 
•    Epica Awards, 2006 
•    Astrid Awards, 2006 
•    Eurobest, 2006 
•    The FWA 6 times Finalists, 
•    Over 100 Ermis Awards in Greece from 2002-2020 on categories as Branded Entertainment & 
•    Content, Branding Communication, Creative Use of Influencers (or celebrity or content creators), 
•    Digital Craft For websites and consumer goods, Viral Campaigns, Campaigns & Cross Environment, Integrated Campaigns. 

-Τι σας ξεκουράζει μετά από μια πιεστική ημέρα;

Με χαλαρώνουν οι οικογενειακές στιγμές στο σπίτι, αλλά και η παρέα με αγαπημένους φίλους. Υπάρχει βέβαια και το «σαράκι» της μουσικής, και αν μιλάμε για πλήρη αποφόρτιση, απλά κάθομαι πίσω από τα drums μου. Επειδή όμως η «φασαρία» δεν είναι για όλες τις ώρες, ξεκουράζομαι επίσης σχεδιάζοντας, όχι τοπία ή πορτραίτα, αλλά για το Netflix - άλλοι για ξεκούραση παρακολουθούν ταινίες, ενώ άλλοι σχεδιάζουν λύσεις με στόχο να πετύχουν τη  βέλτιστη εμπειρία για τον χρήστη της πλατφόρμας! Θα έλεγα ότι συχνότερα ανήκω στη 2η ομάδα ανθρώπων! 

-Ποια είναι τα ενδιαφέροντα σας;

Προσπαθώ να ενημερώνομαι για τον επιχειρηματικό και διαφημιστικό χώρο, καθώς και για τον τεχνολογικό τομέα, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους όλα τα πιο πάνω συνδυάζονται.
Επειδή όμως τα παραπάνω σχετίζονται με τα επαγγελματικά μου ενδιαφέροντα, όσον αφορά τα προσωπικά μου, δηλώνω λάτρης της θάλασσας, των θαλάσσιων αθλημάτων, του μπάσκετ και της μουσικής, ενώ μέχρι πριν την πανδημία τα ταξίδια σε διάφορους προορισμούς ήταν συχνά η απόδραση και η έμπνευσή μου τόσο για τη ζωή μου γενικότερα, όσο και για τη δουλειά μου. Δειλά-δειλά και αυτά επανακινούνται! 

-Ποια/ες θεωρείτε ότι ήταν από τις πιο σημαντικές σας ενέργειες στην μέχρι τώρα επαγγελματική σας πορεία;

Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιες ενέργειες στη μέχρι τώρα πορεία μου, θα ήταν η επιλογή μου να ζήσω σε 5 διαφορετικές χώρες και να έρθω σε επαφή με προηγμένα οικοσυστήματα τεχνολογίας, καινοτομίας και εργασιακής και πολιτισμικής κουλτούρας. Επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ανάμεσα στις 5 χώρες την εμπειρία μου στη Σουηδία και μετέπειτα στην Γερμανία.

Στη Σουηδία, μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με επιχειρηματικές ιδέες, ουσιαστικά καινοτόμες αντιλήψεις, και να ανακαλύψω, προς μεγάλη μου έκπληξη, πως οι πολίτες ενός κράτους μεγάλωσαν με το «εμείς» να είναι πιο δυνατό από το «εγώ». Να δημιουργείς καινοτόμες ιδέες με διαφορετικούς τρόπους από αυτούς που διδάχθηκες, να τις υλοποιείς προσφέροντας λύσεις για όλες τις κοινωνικές ομάδες, να αποκτάς και να αγαπάς την αίσθηση της λεπτομέρειας, να αναπτύσσεις την επιμονή για την αλήθεια, να δίνεις και να δέχεσαι άμεσο και ειλικρινές feedback, να βιώνεις τους όρους «συνεργασία» και «ομαδικότητα» προς όφελος όλης της ομάδας και να διδάσκεσαι αλλά και να εφαρμόζεις την πολυπόθητη ισορροπία του επαγγελματικού και του προσωπικού σου χρόνου.

Στη Γερμανία από την άλλη, έμαθα για το πως είναι να δουλεύεις με εργασιακούς στόχους που χωρίς να το απαιτήσουν υπηρετούν συγχρόνως και κοινωνικές αξίες. Η χώρα αυτή σε κατευθύνει προς το να είσαι αυστηρός κριτής του εαυτού σου, να μαθαίνεις να ακούς πριν αποφασίσεις να μιλήσεις ώστε να συν-διαφυλάσσεις την προσωπική ανάπτυξη όλων στην ομάδα αλλά και την κοινωνική αντίληψη, να μαθαίνεις να αναγνωρίζεις ανθρώπους «διαμάντια» όχι επειδή έτσι υποστηρίζει το βιογραφικό τους ή τα πτυχία τους, αλλά από τον τρόπο σκέψης και αντίληψης τους. Στη Γερμανία θέλεις να καινοτομείς διαρκώς γιατί
το σύστημα και η γενικότερη φιλοσοφία σε κάνουν να νιώθεις ότι η καινοτομία είναι υπόθεση
ενός  λαού ανοιχτού προς το καινούριο. 
Επενδύοντας λοιπόν σε αυτά τα «μαθήματα» κατάφερα να δημιουργήσω και να “τρέξω” με επιτυχία ή να καταλάβω τι πήγαινε λάθος στις εταιρείες που συν-ίδρυσα, και να εκτιμήσω βαθύτερα τα βραβεία τεχνολογίας, καινοτομίας και επικοινωνίας που κερδίσαμε μαζί με τις εκάστοτε, κατά καιρούς, ομάδες μου.


-Ποιος ο στόχος τα πλάνα σας από τη θέση που βρίσκεστε σήμερα;

Οι στόχοι και τα πλάνα μου ως Director στο Experience Center της PwC και Experience Consulting στην Κύπρο είναι πολύπλευρα και συνδυάζουν τις μέχρι στιγμής εμπειρίες της επαγγελματικής μου πορείας μαζί με το όραμα της PwC για την Κύπρο, που βασίζεται στο «Vision 2035» καθώς και την ανάγκη της αγοράς να στραφεί προς μια πιο νέα, ανθρωποκεντρική, ψηφιακή και εξαιρετικά ανταγωνιστική εποχή, προσφέροντας καινοτόμες, και πρακτικές λύσεις στους πελάτες της.

O πελατοκεντρικός ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η πραγματική ανάγκη στη μετά-covid εποχή και η αναπόφευκτη επιλογή των εταιρειών που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Η στροφή από product-centric οργανισμούς σε customer-centric μοντέλα είναι αναπόφευκτη. Οι νεότερες γενιές καταναλωτών δεν αρκούνται απλά στο να αγοράσουν αυτό που τους ενδιαφέρει. Αναζητούν πλέον εμπειρίες ακριβώς γιατί ψωνίζουν διαφορετικά, κινούνται διαφορετικά, έχουν δική τους γλώσσα επικοινωνίας, αναζητούν το διαφορετικό και το καινοτόμο, έχουν πρόσβαση σε πληροφορία, καταλαβαίνουν και χρησιμοποιούν τη συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία και έχουν ως μέτρο σύγκρισης για το ποιο προϊόν ή υπηρεσία θα επιλέξουν τα ερεθίσματα που αποκομίζουν από το παγκόσμιο στερέωμα. Συνεπώς, οι εταιρείες/οργανισμοί/brands που θα καταφέρουν να εξυψώσουν την ανθρώπινη εμπειρία, θα μπορούν να δημιουργήσουν μια διαρκή συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες τους.
Καθώς λοιπόν ο πελατοκεντρικός και ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται αναπόσπαστο μέρος της νέας κανονικότητας, η PwC Kύπρου ενισχύεται με το Experience Consulting που επικεντρώνεται στην πελατοκεντρικότητα, στις νέες εμπειρίες που πρέπει να προσφέρουν οι εταιρείες στους πελάτες τους, στα επανασχεδιασμένα customer journeys, στους πυλώνες επικοινωνίας και στις εμπειρίες που αυτά δημιουργούν είτε είναι μέσα από την χρήση της τεχνολογίας είτε απλά μια πιο δημιουργική ιδέα που ο πελάτης την βιώνει, την θυμάται και θα την εξιστορεί.
Έχοντας ως γνώμονα τον επαναπροσδιορισμό της τελικής εμπειρίας και τη δημιουργία πιο βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων, δημιουργήθηκε το PwC Experience Center, που με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους ενοποιεί τους τομείς των συμβούλων Επιχειρηματικότητας-Εμπειρίας-Τεχνολογίας, κατανοεί γρηγορότερα και πιο σωστά τις ανάγκες των πελατών, τις προσεγγίζει ολιστικά με τον πλέον αποτελεσματικότερο τρόπο και παρέχει βέλτιστες υπηρεσίες και λύσεις σε ένα πιο ευρύ φάσμα, έχοντας μια ολοκληρωτική εικόνα της αγοράς και των μελλοντικών αναγκών.
Ο στόχος μου λοιπόν είναι να προσφέρω την υποστήριξή μου στο να επαναπροσδιορίσουμε την τελική εμπειρία ώστε οι πελάτες μας να καταφέρουν να υλοποιήσουν επιτυχώς την ατζέντα τους στη νέα ψηφιακή και πελατο-κεντρική εποχή, προσφέροντας καινοτόμες, ψηφιακές, πρακτικές, και βιώσιμες για τις επιχειρήσεις λύσεις.