Who is Who : Μαίρη Κουτσελίνη, Πρόεδρος Συμβουλίου Φορέα ΔΙΠΑΕ

Ποια είναι η Δρ Μαίρη Κουτσελίνη Πρόεδρος του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας Ανώτερη Εκπαίδευση

Η Δρ Μαίρη Κουτσελίνη είναι πρόεδρος του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση, ο οποίος είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education) . Είναι ομότιμη καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, με εξειδίκευση στην Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Προγραμμάτων και στην Εκπαιδευτική Πολιτική. Είναι Διευθύντρια της Έδρας ΟΥΝΕΣΚΟ για την Ισότητα των Φύλων και την Ενδυνάμωση των Γυναικών του Πανεπιστημίου Κύπρου,έδρα η οποία αποκτήθηκε με δική της πρωτοβουλία και υποστήριξη από την πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κύπρου, μέσα από ανταγωνιστικές διαδικασίες και απονομή της Έδρας από τον Διεθνή Οργανισμό ΟΥΝΕΣΚΟ.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<      

Είναι Συντονίστρια 15 ερευνητικών προγραμμάτων, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ίδρυμα πρόωθησης Έρευνας και υπήρξε συντονίστρια αλλά και πρωτεργάτης για την ανάπτυξη των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Αναλυτικά Προγράμματα και Συγκριτική Εκπαίδευση, και Σπουδές Φύλου. Είναι, επίσης, ενεργό μέλος εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών ακαδημαϊκών συνδέσμων, καθώς και εκδοτικών συμβουλίων διεθνών περιοδικών με το σύστημα κριτών, σε θέματα της εξειδίκευσής της.  Διετέλεσε πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής από το 2008 μέχρι το 2015 και μέλος εξωτερικών επιτροπών αξιολόγησης προγραμμάτων και ακαδημαϊκού προσωπικού στην Κύπρο και στο εξωτερικό. 

Συνέγραψε 15 βιβλία παιδαγωγικού περιεχομένου και περισσότερα από 150 άρθρα και προσκεκλημένα κεφάλαια σε διεθνείς εκδόσεις, με σύστημα κριτών και έχει επιβλέψει την έρευνα και τη διδακτορική διατριβή 15 νέων διδακτόρων στο πρόγραμμα Αναλυτικά προγράμματα και Διδασκαλία. 

Διετέλεσε Αντιπρόεδρος και μέλος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου και μέλος ακαδημαϊκών συνδέσμων και επιτροπών έκδοσης ακαδημαϊκών περιοδικών.Είναι επίτιμη διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σπουδές

  • Ελληνική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με Υποτροφία μετά από εξετάσεις από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας 
  • Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Προγραμμάτων στο  State University of New York, at Albany, U.S.A., με υποτροφία του Cyprus American Scholarship Project,  από όπου απέκτησε τον τίτλο ΜΑ 
  • Ανάπτυξη προγραμμάτων και Εκπαιδευτική πολιτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, διδακτορικός τίτλος

Επαγγελματική ανέλιξη

1985 – Λογοτεχνικό βραβείο Δοκιμίου από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού  
1972- 1980- Καθηγήτρια Φιλολογίας
1980- 1990- Λειτουργός στην Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας 
1990-1994- Βοηθός Διευθύντρια στη Μέση Εκπαίδευση
1994- Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου( ΠΚ) στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
1997 -Επίκουρη Καθηγήτρια στο ΠΚ
1997- 2000- Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο ΠΚ
2000- 2017 Καθηγήτρια στο ΠΚ
2017 Ομότιμη Καθηγήτρια στο ΠΚ

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Επιμόρφωση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Σχολικά Εγχειρίδια, Σπουδές Φύλου, Φύλο και Εκπαίδευση, Πολιτότητα στην Εκπαίδευση.

Βιβλία

Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2013). Αναλυτικά προγράμματα και διδασκαλία. Αθήνα: Πεδίο.
Κουτσελίνη, Μ. (2010). Εποικοδόμηση και διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης. Λευκωσία.
Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: PIRLS - Primary school students’ literacy performance.
Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). Performance of lower secondary school students.
Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: CIVIC: Performance of primary school students.
Κουτσελίνη, Μ. (2006). Διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας. Λευκωσία.
Koutselini, M., Trigo - Santos Fl., & Verkest, H. (2004). Equality in education: Mission impossible? London: CICE.
Κουτσελίνη, Μ., & Θεοφιλίδης, Χρ. (2002). Διερεύνηση και συνεργασία. Για μια αποτελεσματική διδασκαλία. Αθήνα: Γρηγόρης.
Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2001). Ανάπτυξη προγραμμάτων: Θεωρία, έρευνα, πράξη. Λευκωσία.
Μαραθεύτης, Μ. & Κουτσελίνη, Μ. (2000). Η λειτουργία και τα αναλυτικά προγράμματα της Παιδαγωγικής Ακαδημίας της Κύπρου. Ιστορική έρευνα. Λευκωσία.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά (τα τελευταία 7 χρόνια)

Koutselini, M., & Patsalidou, Fr. (2014). Engaging school teachers and school principals in an action research in-service development as a means of pedagogical self-awareness. Educational Action Research.
Vassiliades, Y., & Koutselini, M. (2014). Development of students’ reasoning and critical thinking skills through argument mapping using Rationale™ Software. Computers in the Schools.
Koutselini, M., & Valanidou, F. (2014). Children living with violence against their mothers: The side effects on their behaviour, self-image and school performance. Pedagogy, Culture & Society, 22(2), 213-231
Koutselini, M. (2011). The financial crisis in the light of modern-meta modern discourse: Re-conceptualising the modern knowledge system. Journal of Social Science Education, 9(2), 26-31.
Koutselini, M. (2010). Educational reform and the role of curriculum: A critical approach. Comparative and International Educational Review, 14, 95-112.
Koutselini, M. (2010). Action research as an educational process of teachers’ and students’ development. e-Journal Action Research, 1, 4-9. (in Greek) (http://www.actionresearch.gr)
Koutselini, M. (2009). Teacher misconceptions and understanding of cooperative learning: An intervention study. Journal of Classroom Interaction, 43(2), 34-44.
Koutselini, M. (2008). Listening to students’ voices for teaching in mixed ability classrooms: Presuppositions and considerations for differentiated instruction. Learning and Teaching, 1(1), 17-30.
Neophytou, L., & Koutselini, M. (2008). The Innovation of zones of educational priority in Cyprus: The side effects of reliance on conservative policy. Curriculum and Teaching, 23(1), 41-57.
Papaioannou, M., & Koutselini, M. (2008). Students’ gender stereotypes and beliefs. Comparison with TV stereotypes. Pedagogical Discourse (Pedagogikos Logos). (In Greek), 33-55.
Koutselini, M. (2008). Citizenship education in context: Student teacher perceptions of citizenship in Cyprus. Intercultural Education, 19(2), 163-175.
Koutselini, M. (2008). Participatory teacher development at schools: Processes and issues. Action Research, 6(1), 29-48.
Loizidou, A., & Koutselini, M. (2007). Metacognitive monitoring: An obstacle and a key to effective teaching and learning. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(5), 499-519.
Koutselini, M. (2006). Towards a meta-modern paradigm of curriculum: Transcendence of a mistaken reliance on theory. Educational Practice and Theory, 28(1), 55-68.
Papastephanou, M., & Koutselini, M., (2006). Reason, language and education: Philosophical assumptions for new curricular orientations. Pedagogy, Culture and Society, 14(2), 149-169.

Χρηματοδότηση Έρευνας (ενδεικτικός κατάλογος)

  • Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Το προφίλ της γυναίκας πολιτικού στην τηλεόραση της Κύπρου. Μια έμφυλη ανάλυση» που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2011-2014).
  • Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Οι έμφυλες διακρίσεις στα βιβλία της Γλώσσας της Δημοτικής Εκπαίδευσης της Κύπρου» που χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου(2012-2013).
  • Συντονίστρια του ερευνητικού έργου RELEASE με τίτλο “Towards Achieving Self REgulated LEArning as a Core in Teachers’ In- SErvice Training in Cyprus” που χρηματοδοτήθηκε από EACEA, Lifelong Learning Programme - Key activity 1 (2012-2013).
  • Συντονίστρια του ερευνητικού έργου “Teachers’ in-service training in Cyprus and Romania: Innovations in Curricula and Training” (ΚΥ-ΡΟΥ/0311/02) που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2012-2013).
  • Συντονίστρια του ερευνητικού έργου VICTIMS με τίτλο “An indirect harmful effect of violence: Victimizing the child and Re-victimizing the woman-mother through her child’s exposure to violence against herself. Sensitizing and creating awareness through research-product material, both transnational and differential according to the partner-context” που χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Daphne III (2007-2013 action grants). Οι εταίροι του έργου ήταν: University of Cyprus, Cyprus; University of Rome Tre, Italy; University of Oradea, Romania; University of Presov, Slovakia (2009-2011).
Tags
Ευαγόρας Προκοπίου