Who is Who: Μαρία Σολωμού–Ανώτερη Δ/τρια PwC’s Experience Center

Ποια είναι η Ανώτερη Διευθύντρια, PwC’s Experience Center, Μαρία Σολωμού

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Εξερεύνηση, πρόκληση και αδρεναλίνη είναι τα χαρακτηριστικά που εμπεριέχονται στις επιλογές της κας. Μαρίας Σολωμού τόσο στην επαγγελματική της πορεία όσο και στα ενδιαφέροντα της.

Από μικρή, ανέφερε στην Brief, είχε ενδιαφέροντα πέρα από τα συνηθισμένα για τα παιδιά της ηλικίας της, κάτι που όπως σημειώνει επιβεβαιώνεται και από τις τωρινές ασχολίες της.

Αγαπά, ανάμεσα σε άλλα, τα ψηφιακά παιχνίδια, τη δημιουργικότητα, αλλά και τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Στα 15 περίπου χρόνια επαγγελματικής πορείας η κα Σολωμού είχε την ευκαιρία να δουλέψει, στην Αμερική, σε έργα  εξέχοντων οργανισμών, όπως οι Bill & Melinda Gates, National Science Foundation, MacArthur, κ.α., και να δημιουργήσει, μαζί με την ομάδα της παιχνίδια, που βρήκαν, και συνεχίζουν να έχουν, απήχηση σε όλες τις Η.Π.Α, αλλά και σε χώρες όπως η Κίνα, η Ιταλία, η Αυστραλία, η Ιρλανδία, ο Καναδάς κ.α.

Σήμερα είναι η Ανώτερη Διευθύντρια, PwC’s Experience Center και δηλώνει πως, «Ο στόχος και τα πλάνα μου για το Experience Center και Experience Consulting είναι ευθυγραμμισμένα με το όραμα της PwC για πρωτοπορία στον ψηφιακό μετασχηματισμό και φυσικά με το να μπορέσουμε να ενισχύσουμε στις εταιρίες τη λογική του να εξελίξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και μέσα από την ψηφιακή αναβάθμιση να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών τους».

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Ph.D. in Learning Sciences and Instructional Systems Technologies – Indiana University, Bloomington (2014)

  • Masters of Business Administration (MBA) – University of Cyprus (2019)

  • MS in Education – Indiana University, Bloomington (2011)

  • MSc Education Technology & Society (2006)

  • BA in Education (2005)

  • Certificate Innovation of products and services - MIT, USA (MIT Management Executive Education) (2022)

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • Ανώτερη Διευθύντρια, PwC’s Experience Center

  • Project Manager & General Projects Coordinator, CARDET

  • Καθηγήτρια, Computer games & communication, Cyprus University of Technology

  • Επικεφαλής σχεδιάστρια ψηφιακών παιχνιδιών (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games – MMORPGs), Arizona State University

  • Ψηφιακή σύμβουλος, Αξιολόγηση ψηφιακών δεξιοτήτων 21ου αιώνα, MacArthur Foundation

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ

  • Co-chair/organizer of the Junior Researchers of EARLY (JURE2015)

  • Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

  • Solomou, M. (2020). It’s All about the Experience: Technology Enhanced Designs to Generate Value. In Transformative Teaching Around the World: Stories of Cultural Impact, Technology Integration, and Innovative Pedagogy. Routledge/Taylor and Francis

  • Gartmeier, M., Jonasson, C., & Solomou, M. (2017). Negative knowledge in virtual and game-based environments. Augmented Reality, 217.

  • Barab, S. A., Pettyjohn, P., Gresalfi, M., & Solomou, M. (2012). Game-Based Curricula and the Modern Prometheus Design Project. In C. Steinkuehler, K. Squire, and S. A. Barab (eds.) Games, Learning, and Society. Cambridge, MA: Cambridge University Press.

  • Peppler, K., A. & Solomou, M. (2011). Building Creativity: Collaborative Learning and Creativity in Social Media Environments. On The Horizon, Vol. 19(1), pp.13-23.

-Τι σας ξεκουράζει μετά από μια πιεστική ημέρα;

Με ξεκουράζει ό,τι μου δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα – δείπνο με την οικογένεια, ποτό με φίλους, μια καλή ταινία ή ακόμα και μια δημιουργική δραστηριότητα, οι μικρές, αλλά μεγάλες χαρές της ζωής. Οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι που προσπαθώ να δημιουργώ με τα αγαπημένα μου άτομα όσες περισσότερες όμορφες αναμνήσεις μπορώ.


-Ποια είναι τα ενδιαφέροντα σας;

Ανέκαθεν είχα όχι ιδιαίτερα “παραδοσιακά” ενδιαφέροντα, και ασχολήθηκα με διάφορα κατά καιρούς, όπως diving, rock climbing, ταξίδια και φυσικά, βιντεοπαιχνίδια. Η ιδέα της εξερεύνησης και της πρόκλησης που εμπεριέχουν τέτοιου είδους δραστηριότητες μού δίνουν μια ισχυρή δόση αδρεναλίνης, αλλά επιφέρουν και ένα αίσθημα ηρεμίας. Το μεγάλο πάθος μου όμως είναι οι αγώνες Formula 1, που παρακολουθώ από τα 6 μου! Νομίζω τα ενδιαφέροντα μου από μικρή έχουν διαμορφώσει σημαντικά το πώς εξελίχθηκα και επαγγελματικά, αφού μέσα από αυτά έμαθα να βάζω στόχους και να εργάζομαι για να τους πετύχω με αποτελεσματικό τρόπο.

Σε σχέση με τα επαγγελματικά μου ενδιαφέροντα, αυτά αφορούν νέες τεχνολογίες, σχεδιασμό εμπειριών και επιχειρηματικότητα και πρέπει να πω ότι ακολουθώ μια πορεία μέχρι τώρα, μέσα από την οποία μπορώ να τα συνδυάζω, δηλαδή να ασχολούμαι με νέες τεχνολογίες και τη δημιουργία νέων, θετικών εμπειριών για τους χρήστες. Αυτό έκανα και στα πλαίσια του διδακτορικού μου, όπου συγκεκριμένα ασχολήθηκα με το σχεδιασμό ψηφιακών παιχνιδιών σε τρισδιάστατους, εικονικούς κόσμους, αναπτύσσοντας παράλληλα ένα πλαίσιο μετασχηματισμού για την υποστήριξη οργανισμών ως προς τη δυναμική τους ανάπτυξη, αυτό που στην ουσία αποκαλούμε agile and learning organizations.

-Ποια/ες θεωρείτε ότι ήταν από τις πιο σημαντικές σας ενέργειες στη μέχρι τώρα επαγγελματική πορεία σας;

Στα 15 περίπου χρόνια επαγγελματικής πορείας είναι πολλά αυτά που θεωρώ σημαντικά, αλλά θα αναφέρω δύο ενδεικτικά παραδείγματα. Η αγάπη μου για τα ψηφιακά παιχνίδια, τη δημιουργικότητα, αλλά και τις ψηφιακές τεχνολογίες και η δίψα μου να μαθαίνω και να έχω συνεχώς νέες προκλήσεις για να μπορώ να αναπτύσσομαι ως επαγγελματίας, με έκαναν να ασχοληθώ με ένα ευρύ φάσμα έργων και θεματικών. Προς αυτή την κατεύθυνση λοιπόν, θεωρώ ότι το διδακτορικό μου μου έδωσε σημαντικές βάσεις για την μετέπειτα πορεία μου. Είχα την ευκαιρία να δουλέψω, στην Αμερική, σε έργα  εξέχοντων οργανισμών, όπως οι Bill & Melinda Gates, National Science Foundation, MacArthur, κ.α., και να δημιουργήσουμε, μαζί με την ομάδα μου, παιχνίδια, που βρήκαν, και συνεχίζουν να έχουν, απήχηση σε όλες τις Η.Π.Α, αλλά και σε χώρες όπως η Κίνα, η Ιταλία, η Αυστραλία, η Ιρλανδία, ο Καναδάς κ.α.

Ιδιαίτερο “σταθμό” θεωρώ επίσης και την ένταξή μου στο δυναμικό της PwC, και συγκεκριμένα στο Experience Center το οποίο ταιριάζει απόλυτα με αυτά που μόλις περιέγραψα, αφού είναι κάτι μοναδικό στην Κύπρο. Έχουμε εργαστεί ακούραστα για να στήσουμε το Experience Center, υιοθετώντας πρακτικές από το παγκόσμιο μας δίκτυο και φέρνοντας ένα νέο τρόπο κατανόησης στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, που βασίζεται σε ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις. Έχουμε εισάγει την έννοια της σχεδιαστικής σκέψης, της αναλυτικής σκέψης, και προωθούμε τη συστημική σκέψη σε όλες τις αλληλεπιδράσεις μας εσωτερικά με συναδέλφους και με πελάτες, δείχνοντας πώς είναι να μιλάμε για Return on Experience, ακριβώς γιατί εκεί πρέπει να στοχεύει η επένδυση που κάνει μια εταιρία. Η ποιότητα της δουλειάς μας αντικατοπτρίζεται στα έργα που έχουμε κερδίσει και στις δραστηριότητες που τρέχουμε ως Κέντρο.

-Ποιος ο στόχος / τα πλάνα σας από την τωρινή σας θέση;

Το Experience Center είχε ξεκινήσει τη λειτουργία του σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για τον κόσμο, εν μέσω της πανδημίας, κάτι που σίγουρα λειτούργησε ως πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα και ως ευκαιρία. Έχουμε μπει στην 4η τεχνολογική επανάσταση και ως ομάδα έχουμε σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουμε. Ο στόχος και τα πλάνα μου για το Experience Center και Experience Consulting είναι ευθυγραμμισμένα με το όραμα της PwC για πρωτοπορία στον ψηφιακό μετασχηματισμό και φυσικά με το να μπορέσουμε να ενισχύσουμε στις εταιρίες τη λογική του να εξελίξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και μέσα από την ψηφιακή αναβάθμιση να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών τους. Συνεπώς, μέσα από λύσεις σε blockchain, virtual reality, augmented reality, και με δραστηριότητες στο Metaverse, προετοιμάζουμε το έδαφος για το μέλλον. 

Στόχος επίσης αποτελεί η βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, του πολίτη, του καταναλωτή σε όλους τους τομείς, και ως προς αυτή την κατεύθυνση συνδυάζουμε μια προσέγγιση που εμπερικλύει Επιχειρηματικότητα - Εμπειρία - Τεχνολογία. Στόχος μου λοιπόν είναι, μαζί με την ομάδα και μέσα από τις καινοτόμες προσεγγίσεις και λύσεις μας, να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις και άλλους φορείς και οργανισμούς να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, προσφέροντας βελτιωμένες εμπειρίες στους πελάτες τους, και στους χρήστες γενικότερα.