Who is Who: Μύρια Βασιλείου - Πρόεδρος της ΠΟΕΔ

Ποια είναι η Πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων, Μύρια Βασιλείου

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Η Μύρια Βασιλείου γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου. Κατέχει Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και το 2017 ολοκλήρωσε το Διδακτορικό της στον τομέα της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. 

Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΠΟΕΔ και Πρόεδρος του Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Λευκωσίας την περίοδο 2018-2020.  Υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός σε Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Λεμεσού και της Λευκωσίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στα πεδία της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Διοίκησης, Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Διεθνείς Έρευνες και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση.  

Είναι η Πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) από τον Οκτώβριο του 2020.

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Αποφοίτησε με Άριστα από το Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ Δασούπολης Λευκωσίας

  • Το 2000 απέκτησε το πρώτο της πτυχίο από το Τμήμα Επιστημών Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου 

  • Κατέχει Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στην «Εκπαιδευτική Ηγεσία» από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

  • Το 2017 έχει γίνει η αναγόρευσή της σε διδάκτορα στις «Επιστήμες της Αγωγής» του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • Δίδαξε σε Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Λευκωσίας και της Λεμεσού από το 2000.

  • Την περίοδο 2018-2020 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ και Πρόεδρος της Επαρχιακής Επιτροπής ΠΟΕΔ Λευκωσίας.

  • Είναι στέλεχος της ΠΑΔΕΔ-Πρωτοπορίας ενώ από το 2018 είναι μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας ΠΑΔΕΔ-Πρωτοπορία.

  • Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΚΕΝΘΕΑ

ω

Τι σας ξεκουράζει μετά από μια πιεστική ημέρα;

Μετά από μια κουραστική μέρα με ξεκουράζει η έξοδος με φίλους και οι συζητήσεις γύρω από θέματα της επικαιρότητας. Με ξεκουράζει ακόμη το διάβασμα ενός καλού βιβλίου, η παρακολούθηση μιας ποιοτικής ταινίας ή μιας θεατρικής παράστασης. 
Λατρεύω ακόμη το κολύμπι και το περπάτημα στη φύση γιατί με ξεκουράζουν αφάνταστα ενώ ταυτόχρονα μου προσφέρουν αίσθημα ελευθερίας. 

Ποια είναι τα ενδιαφέροντά σας;

Αγαπώ τα ταξίδια. Ταξίδια σημαίνει γνώση, εικόνες, γεύσεις, ήχοι, εμπειρίες, αναμνήσεις. Μου αρέσει να ταξιδεύω τόσο με την οικογένειά μου όσο και με φίλους. Μου αρέσει ακόμη να διαβάζω βιβλία και άρθρα γύρω από θέματα που άπτονται της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Συνδικαλισμού, της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας. Ταξίδια και διάβασμα, λοιπόν!  

β
 

-Ποια/ες θεωρείτε ότι ήταν από τις πιο σημαντικές σας ενέργειες στη μέχρι τώρα πορεία σας;

Μια από τις πιο σημαντικές ενέργειες στη μέχρι τώρα πορεία μου είναι η ολοκλήρωση της προσπάθειας για την επίλυση του θέματος της αποκατάστασης των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όλων των συναδέλφων του δημοσίου.  Ένα θέμα που έκλεισε με απόλυτη επιτυχία και αποτελούσε αίτημα της ΠΟΕΔ για μια ολόκληρη δεκαετία. Δικαιώματα τα οποία είχαν υποστεί τεράστιες απώλειες από τις αποφάσεις που λήφθηκαν το 2011-2012. Με τη συμφωνία που έχει υπογραφεί στις 20 Μαΐου 2021, αποκαθίστανται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό τα συνταξιοδοτικά αυτά δικαιώματα. Αναμένουμε το συντομότερο δυνατό να κατατεθεί η σχετική νομοθεσία στη Βουλή προς ψήφιση.

Τόσο εγώ προσωπικά, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ηγεσίας της Οργάνωσης χαιρόμαστε γιατί είμαστε στην ευχάριστη θέση να βάλουμε τη σφραγίδα μας σε αυτή τη συμφωνία. 

Επιπλέον, ένα άλλο θέμα το οποίο έτυχε διαχείρισης από τη νέα ηγεσία της ΠΟΕΔ και στέφθηκε με επιτυχία, είναι η έναρξη της επέκτασης του Θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση). Από τη φετινή σχολική χρονιά παραχωρήθηκε η δεύτερη περίοδος σε τέσσερις τάξεις του Δημοτικού, η επέκταση του θεσμού θα ολοκληρωθεί το 2025 ή και νωρίτερα εάν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Παράλληλα, κάτι εξίσου σημαντικό, είναι και η προσπάθεια για μείωση του καθεστώτος της αγοράς εργασίας στην εκπαίδευση. Ειδικότερα στα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται σε πρωινό χρόνο δηλαδή τα προγράμματα ΔΡΑ.Σ.Ε.. Μια προσπάθεια που ήδη άρχισε να αποδίδει, μιας και φέτος δόθηκαν 62 συμβάσεις, ειδικά για το πρόγραμμα αυτό στη Δημοτική Εκπαίδευση. Είναι σημαντικό να αναφέρω ότι το πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. είναι πρόγραμμα που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία και στοχεύει στην ομαλή τους ένταξη. 

Παράλληλα, διαρκώς κάνουμε προσπάθειες να συμβάλουμε στη βελτίωση της καθημερινότητας των σχολικών μας μονάδων. Είμαστε σε διαρκή επαφή με όλους τους αρμόδιους φορείς για να προωθήσουμε εισηγήσεις. Κάποιες εξ αυτών έχουν ήδη υιοθετηθεί, αν και οφείλω να αναφέρω ότι η καθημερινότητα στα σχολεία μας έχει επιβαρυνθεί ιδιαίτερα λόγω και της πανδημίας. Είναι για αυτό που ο ρόλος της Πολιτείας κρίνεται σημαντικός στο να στηρίξει εμπράκτως τα σχολεία μας. 

-Ποιος ο στόχος /τα πλάνα σας από τη θέση σας ως Πρόεδρος της ΠΟΕΔ;

Όπως έχω προαναφέρει, στο διάστημα που βρίσκομαι στη θέση της προέδρου της ΠΟΕΔ, έχουμε καταφέρει να πετύχουμε πολλά. Υπάρχουν όμως και άλλα που μπορούν και πρέπει να γίνουν προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου. Ένας σημαντικός εκπαιδευτικούς αλλά ταυτόχρονα και συνδικαλιστικούς μας στόχους αποτελεί και ο εκσυγχρονισμός του Σχεδίου Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού έργου προς όφελος του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα.

Το υφιστάμενο Σχέδιο Αξιολόγησης χρονολογείται από το 1976. Είναι λοιπόν ξεκάθαρη η ανάγκη εκσυγχρονισμού του έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις και ανάγκες της Σχολικής Διοίκησης, του σύγχρονου ρόλου του σχολείου και γενικότερα στις ανάγκες του προσωπικού, όπως αυτές διαμορφώνονται τον 21ο αιώνα.

Βασικός στόχος όμως παραμένει και η βελτίωση της καθημερινότητας των συναδέλφων έτσι ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας. Για εμένα είναι πολύ σημαντικό να βρίσκομαι δίπλα στους συναδέλφους Ειδικής, Προδημοτικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η επίλυση του όποιου ζητήματος τους απασχολεί και ιδιαίτερα αυτά που έχουν να κάνουν με την αξιοπρέπειά τους και που αποκαθιστούν το αίσθημα δικαιοσύνης, συμβάλλουν και αυτά στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και στην ουσιαστική στήριξη του Δημόσιου Σχολείου. 
 

Tags
Ξένια Προδρόμου