Δυτικά προάστια Λευκωσίας - Έργα που θα τα εκτοξεύσουν

Με πυρήνα την κοινότητα Κοκκινοτριμιθιά, συντελούνται στην περιοχή αναπτύξεις εκατομμυρίων

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Σειρά μεγάλων επενδυτικών έργων αρκετών εκατομμυρίων ευρώ
, βρίσκονται στα σκαριά στην περιοχή της Δυτικής Λευκωσίας, με πυρήνα την κοινότητα της Κοκκινοτριμιθιάς.

Ανάμεσα στα έργα περιλαμβάνονται το υπό ανέγερση Εκπτωτικό Χωριό της Κύπρου, Neo Plaza, ενώ εντός του 2021 αναμένεται να αρχίσει και η κατασκευή του νέου ιδιόκτητου γηπέδου του ΑΠΟΕΛ.

Περαιτέρω ώθηση στην για ανάπτυξη της περιοχής αναμένεται πως θα δώσει και ο νέος περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας, μέσω του οποίου εκτιμάται ότι θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μετάβασης από την Λευκωσία στην Κοκκινοτριμιθιά.

>>> Διαβάστε ακόμη: 4ήμερη εργασία και στην Κύπρο; - Τι λένε ΟΕΒ, ΚΕΒΕ, ΣΕΚ και ΠΕΟ <<<

Neo Plaza
Τα κατασκευαστικά έργα για το πρώτο Εκπτωτικό Χωριό της Κύπρου, το οποίο θα διαθέτει και Ψυχαγωγικό Πάρκο, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται ότι θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό τον Μάρτιο του 2021.

Είναι μια εντελώς καινούρια ιδέα που εξυπηρετεί τη Μεσογειακή κουλτούρα και την Κυπριακή κοινωνική εξωστρέφεια. Μια ιδέα που προέκυψε από τη διαπίστωση ότι η πόλη έχει ανάγκη από νέους πόλους διάδρασης, μέσα από προτάσεις αστικής ανάπτυξης με μακρόπνοη δυναμική.

Το NEO PLAZA, το κόστος του οποίου θα ξεπεράσει τα €10 εκατομμύρια, αναπτύσσεται μέσα σε 55.000 τ.μ. για να προσφέρει μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδυάζει τη βόλτα, τη χαλάρωση, τις δραστηριότητες, τη διασκέδαση, τις γευστικές απολαύσεις, τα δρώμενα και τις αγορές σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Αποτελεί ουσιαστικά ένα νέο, εναλλακτικό κέντρο πόλης στις παρυφές της πόλης, με έντονο παλμό και ζωντάνια.

Ο πυρήνας του NEO PLAZA είναι μια μεγάλη πλατεία στο κέντρο της οποίας θα δεσπόζει ένα εντυπωσιακό Dancing Waters σιντριβάνι και θα περιβάλλεται από χώρους εστίασης, με εσωτερική και εξωτερική ταξινόμηση για απόλαυση και χαλάρωση παντός καιρού. Μια γιγαντοοθόνη θα προσφέρει ψυχαγωγία προβάλλοντας αθλητικούς αγώνες και μεγάλα events. Τα παιδιά θα έχουν εκεί το δικό τους «στέκι», με ειδικά σχεδιασμένο παιδότοπο που θα αναπτύσσεται σε 700 τ.μ. εσωτερικών και 3000 τ.μ. εξωτερικών εγκαταστάσεων.

Ειδικά διαμορφωμένος χώρος θα φιλοξενεί τη διεξαγωγή συναυλιών, χρήση θερινού κινηματογράφου, φιλανθρωπικές και παιδικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Από την πλατεία θα ξεκινάει και ο εμπορικός πεζόδρομος. Πλακόστρωτος και δενδροφυτεμένος, θα φιλοξενεί εκατέρωθεν καταστήματα με δημοφιλείς μάρκες σε συνεχείς εκπτώσεις, καθώς επίσης και ένα pop up store, το οποίο θα προσφέρει High Fashion Brands σε δελεαστικές τιμές για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον και ξεχωριστά, θα φιλοξενούνται μεγάλα καταστήματα λιανικής με ηλεκτρονικά, είδη για το σπίτι και ένα city supermarket. 

Τέλος, οι επισκέπτες θα έχουν στη διάθεσή τους 1.100 δωρεάν θέσεις parking, που θα τους παρέχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στο πάρκο.

>>> Διαβάστε επίσης: Ο κορωνοϊός έφερε μείωση στις τιμές των ενοικίων για φοιτητές <<<

Νέο γήπεδο ΑΠΟΕΛ
Στην Κοκκινοτριμιθιά, σε τεμάχια γης αρκετά κοντά στο Εκπτωτικό Χωριό, αναμένεται πως θα ανεγερθεί τα επόμενα χρόνια και το νέο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πρόεδρος του ΑΠΟΕΛ, Πρόδρομος Πετρίδης, κατά την διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας στις 29 Ιουλίου, το νέο γήπεδο της ομάδας αναμένεται να ανεγερθεί σε εκμισθωμένο χώρο 50.000 τ.μ που διαθέτει το Σωματείο στην Κοκκινοτριμιθιά

Στο συγκεκριμένο χώρο, όπως είπε, υπάρχει εφαπτόμενη κρατική γη και έγινε αίτημα εκμίσθωσης μέσω του ΚΟΑ, τον Μάρτιο του 2020, με τη διαδικασία εξασφάλισης της γης να είναι σε εξέλιξη. Κι αυτό, εξήγησε, γιατί αποφασίστηκε η δημιουργία γηπέδου κατηγορίας 4 κάτι που προϋποθέτει ότι έπρεπε να εξασφαλιστεί γη με επιπλέον εμβαδόν που να φθάνει συνολικά τουλάχιστον τις 140.000 τ.μ.
 
Βάσει των όσων ανέφερε ο κ. Πετρίδης, στην παρούσα φάση τα προκαταρκτικά σχέδια αφορούν γήπεδο 13.000 θέσεων με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης σε οποιανδήποτε φάση σε 19.000 έως 20.000 καθίσματα.

Α
Το ένα εκ των δύο πιθανών επιλογών για το γήπεδο του ΑΠΟΕΛ.
 

«Η τελική απόφαση για τη χωρητικότητα στην πρώτη φάση θα καθοριστεί επακριβώς μετά την παρουσίαση των αρχιτεκτονικών οίκων και την ανάλυση των συνθηκών που θα επικρατούν κατά τον τελικό σχεδιασμό του έργου (στους επόμενους έξι μήνες) λαμβάνοντας υπόψη και τα νέα δεδομένα λόγω της πανδημίας», πρόσθεσε σημειώνοντας πως «τον Απρίλιο του 2020 καταλήξαμε στην επιλογή δύο προτάσεων που προέρχονταν από ένα αρχιτεκτονικό οίκο που εδρεύει στην Αγγλία και έναν που εδρεύει στην Γαλλία».

α
Η δεύτερη επιλογή για το νέο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ.
 

Ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας
Όπως έχει αναφερθεί και πιο πάνω, περαιτέρω ώθηση στην ήδη αναπτυσσόμενη περιοχή αναμένεται πως θα δώσει και ο νέος περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023.

Σύμφωνα με τα όσα απεκάλυψε πρόσφατα η Brief, τα έργα για την Α’ φάση του Περιμετρικού Αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας άρχισαν τον Μάρτιο.

Στο σύνολο του, ο Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας προγραμματίζεται να κατασκευαστεί σε πέντε φάσεις, με κόστος που προκαταρκτικά εκτιμάται στα €350 εκατομμύρια.

Η Φάση Α1 διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χλμ, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Α1 (Λεμεσού – Λευκωσίας) παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με την Λεωφόρο Τσερίου, παρά την βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας. 

Περιλαμβάνει επίσης, 10 χλμ συνδετήριων δρόμων, δύο ανισόπεδους κόμβους παρά τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου για σύνδεση με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και την παρακείμενη περιοχή, έναν ανισόπεδο κόμβο παρά τη βιομηχανική περιοχή Τσερίου και το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου.

H εκτίμηση κόστους για την Φάση Α1 ανέρχεται στα €62 εκ. συν ΦΠΑ. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει διασφαλίσει την ένταξη του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως μέρος του Κεντρικού Δικτύου της Κύπρου και του Διαδρόμου Orient / East-Med και έχει εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση ύψους €43,8 εκατομμυρίων, μέσω της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη – Connecting Europe Facility» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

α
Ο Χάρτης με τις 5 φάσεις κατασκευής του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας.
 

Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου.

Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. (Δείτε χάρτη πιο κάτω μαζί με Ε' φάση)

Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκατ.

Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκατ.

Αναλυτικά όλες οι πληροφορίες για το έργο ΕΔΩ.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Ώθηση για περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής
Αξίζει να σημειωθεί πως, τα πιο πάνω έργα, σε συνδυασμό με το γεγονός πως στην περιοχή λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το Nicosia Mall, έχουν προσδώσει σημαντική ώθηση για περαιτέρω οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις στη Δυτική Λευκωσία. 

Μάλιστα, τα εν λόγω έργα κατέστησαν τις περιοχές Κοκκινοτριμιθιάς, Αγίων Τριμιθιάς και Παλαιομετόχου, αρκετά δημοφιλείς και αναμένεται ότι η οικιστική ανάπτυξη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις εν λόγω περιοχές θα αυξηθεί σημαντικά.

Μάριος Αδάμου