Δεν παίρνει μπρος η αγορά υβριδικών & ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το κράτος ετοιμάζει σχέδιο αλλά οι αριθμοί άλλα δείχνουν- Οι Κύπριοι δεν προτιμούν τα ηλεκτρικά και υβριδικά αμάξια

Χαμηλά έως και μηδαμινά είναι τα ποσοστά αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται στους κυπριακούς δρόμους την ώρα που το κράτος ετοιμάζεται να προσφέρει κίνητρα για την απόσυρση των συμβατικών και παλαιών αμαξιών των κυπρίων πολιτών και την αλλαγή τους με ηλεκτρικά αμάξια.

Συγκεκριμένα το κράτος επεξεργάζεται σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα αποσύρονται τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα και θα αντικαθιστούνται είτε με καινούργια συμβατικά φιλικότερα προς το περιβάλλον είτε με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Για το λόγο αυτό αναμένεται να δοθούν οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων  αλλά και επιχορήγηση δημιουργίας σταθμών φόρτισης τους σε δημόσιους χώρους.  Επ’ αυτού, θα τοποθετήσουν δέκα σταθμοί  φόρτισης για να εξυπηρετήσουν περαιτέρω αυτούς που θα αποφασίσουν να αντικαταστήσουν το αμάξι τους με ηλεκτροκίνητο.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Τι λένε, όμως, οι αριθμοί αναφορικά με τη χρήση και την προτίμηση των ηλεκτρικών αμαξιών; Πόσο προσιτά τα θεωρούν οι Κύπριοι πολίτες και πόσοι από εμάς τα επιλέγουν; Η Brief συνέλεξε τα στοιχεία αναφορικά με την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών στη χώρα μας και σας παρουσιάζει αναλυτικά τους αριθμούς από το 2014 μέχρι και το 2019.

Τι λένε οι αριθμοί

Το 2014 ενεγράφησαν 16,959 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων μόνο τα 8 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 7 ήταν μεταχειρισμένα και το 1 ήταν καινούριο. Παράλληλα, την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 301 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 194 ήταν μεταχειρισμένα και τα 107 καινούρια. 

Το 2015 ενεγράφησαν 19,899 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων μόνο τα 9 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 5 ήταν μεταχειρισμένα και τα 4 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 382 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 184 ήταν μεταχειρισμένα και τα 198 καινούρια. 

Το 2016 ενεγράφησαν 24,931 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 22 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 15 ήταν μεταχειρισμένα και τα 7 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 728 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 353 ήταν μεταχειρισμένα και τα 375 καινούρια. 

Το 2017 ενεγράφησαν 31,803  χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 44 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 26 ήταν μεταχειρισμένα και τα 18 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 1,307 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 567 ήταν μεταχειρισμένα και τα 740 καινούρια. 

Το 2018 ενεγράφησαν 35,758  χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 26 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 21 ήταν μεταχειρισμένα και τα 5 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 1,596 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 627 ήταν μεταχειρισμένα και τα 969 καινούρια. 

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2019 ενεγράφησαν 25,063  χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα  38 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 22 ήταν μεταχειρισμένα και τα 16  ήταν καινούρια. Την ίδια περίοδο ενεγράφησαν  1,319 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 541 ήταν μεταχειρισμένα και τα 778  καινούρια. 

Συγκεκριμένα από το 2014 μέχρι και το 2019 ενεγράφησαν μόλις 147 ηλεκτροκίνητα αμάξια καθώς και 5,633 χιλιάδες υβριδικά αυτοκίνητα από το σύνολο των 154,413 χιλιάδων εγγεγραμμένων αμαξιών. Με άλλα λόγια μόλις το 0,09% ήταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους κυπριακούς δρόμους μέσα σε 6 χρόνια.

Αντρέας Πολυκάρπου