Στα σκαριά συγκρότημα τριών Πύργων στην Λεμεσό (ΦΩΤΟΣ)

Δείτε τι θα περιλαμβάνει το νέο συγκρότημα Πύργων στην Λεμεσό

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Περιβαλλοντική Αρχή αίτημα για ανέγερση συγκροτήματος τριών Πύργων στην Λεμεσό.

Την αίτηση για το έργο υπέβαλε η εταιρεία «Melkor Holdings Ltd», κινεζικών συμφερόντων, η οποία συγκεκριμένα σχεδιάζει να κατασκευάσει και να λειτουργήσει την οικιστική ανάπτυξη «LOEL HIGH RISE RESIDENTIAL» στην επαρχία Λεμεσού.

Όπως αναφέρεται στην Μελέτης Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΜΕΕΠ), η περιοχή που θα ανεγερθεί το έργο χαρακτηρίζεται από τη μελλοντική παρουσία σοβαρών και μεγάλων έργων ανάπτυξης. 

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Αυτή η αναπτυξιακή τάση που παρατηρείται στην ευρύτερη περιοχή μελέτης, προστίθεται, δημιουργεί μεταξύ άλλων την προσέλκυση ατόμων που θα επιθυμούσαν να αποκτήσουν μόνιμη κατοικία στην περιοχή και ταυτόχρονα δημιουργείται η ανάγκη στέγασης των ατόμων που θα εργάζονται στις μελλοντικές αναπτύξεις. 

Σκοπός του έργου είναι να καλύψει τις ανάγκες στέγασης ατόμων ψηλής εισοδηματικής στάθμης αλλά επίσης, και να ενδυναμώσει την περιοχή με νέους χώρους ψυχαγωγίας που θα συνοδεύονται από οργανωμένους χώρους δημόσιου και ιδιωτικού πρασίνου.

Περιγραφή Προτεινόμενου Έργου
Το προτεινόμενο έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία τριών (3) οικιστικών κτηρίων (29, 30 και 40 ορόφων αντίστοιχα) που αποτελούνται από 609 διαμερίσματα, 747 χώρους στάθμευσης (43 χώρους για ΑμΕΑ), κολυμβητικές δεξαμενές και γυμναστήριο σε κάθε κτήριο, εκθεσιακούς χώρους, χώρους εκδηλώσεων και κυλικεία. Επιπρόσθετα, θα κατασκευαστεί εξαώροφος δημόσιος χώρος στάθμευσης που θα αποτελείται από 875 χώρους στάθμευσης (48 χώρους για ΑμΕΑ).

>>>Διαβάστε ακόμη: Με άλλο ένα ξενοδοχείο 4* θα ενισχυθεί ο Πρωταράς (Λεπτομέρειες)<<<

Το συνολικό εμβαδόν των υπό μελέτη τεμαχίων είναι 32,271 τ.μ. Το εμβαδόν του έργου θα καλύπτει έκταση περίπου 8,150 τ.μ. και ο δημόσιος χώρος στάθμευσης θα καλύπτει έκταση περίπου 4,300 τ.μ.. 

Οι υπόλοιπες εκτάσεις που θα καλύπτουν τις ανάγκες του ΠΕ παρουσιάζονται πιο κάτω:

  • Ρυμοτομία: 1,468 τμ
  • Δημόσιο χώρο πρασίνου (5*15%): 2,411 τμ
  • Χώρο Κοινοτικού εξοπλισμού (5*2%): 321 τμ

Σύμφωνα πάντα με την ΜΕΕΠ κάθε κτήριο θα αποτελείται:
Το κτήριο «Tower A» αποτελείται από 40 ορόφους (συνολικό ύψος 184.40 μ.) και θα περιλαμβάνει 245 διαμερίσματα (51 διαμερίσματα ενός υπνοδωματίου, 109 διαμερίσματα δυο υπνοδωματίων, 78 διαμερίσματα τριών υπνοδωματίων, 6 διαμερίσματα τεσσάρων υπνοδωματίων και 1 διαμέρισμα ρετιρέ), κολυμβητικές δεξαμενές (συνολικού εμβαδού 450 τ.μ.), γυμναστήριο, κοινόχρηστους χώρους, κυλικείο, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανοστάσιο.

Το κτήριο «Tower Β» αποτελείται από 30 ορόφους (συνολικό ύψος 145.90 μ.) και θα περιλαμβάνει 178 διαμερίσματα (48 διαμερίσματα ενός υπνοδωματίου, 71 διαμερίσματα δυο υπνοδωματίων, 52 διαμερίσματα τριών υπνοδωματίων, 6 διαμερίσματα τεσσάρων υπνοδωματίων και ένα διαμέρισμα ρετιρέ), κολυμβητική δεξαμενή κοινή με το «Tower C» (εμβαδού 300 τ.μ.), γυμναστήριο, κοινόχρηστους χώρους, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανοστάσιο.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Το κτήριο «Tower C» αποτελείται από 29 ορόφους (συνολικό ύψος 145.90 μ.) και θα περιλαμβάνει 186 διαμερίσματα (52 διαμερίσματα ενός υπνοδωματίου, 73 διαμερίσματα δυο υπνοδωματίων, 54 διαμερίσματα τριών υπνοδωματίων, 6 διαμερίσματα τεσσάρων υπνοδωματίων και ένα διαμέρισμα ρετιρέ), γυμναστήριο, κοινόχρηστους χώρους, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανοστάσιο.

Ο υπόγειος χώρος είναι ενιαίος και για τα τρία κτήρια και περιλαμβάνει 353 χώρους στάθμευσης, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανοστάσιο. Οι προτεινόμενοι χώροι στάθμευσης της ανάπτυξης είναι συνολικά 747, εκ των οποίων οι 43 είναι για ΑμΕΑ.

Ο δημόσιος χώρος στάθμευσης αποτελείται από 6 ορόφους και 1 υπόγειο (ύψος κατασκευής 30.80 μ.) και θα συμπεριλαμβάνει συνολικά 875 χώρους στάθμευσης συμπεριλαμβανομένους και 48 χώρους για ΑμΕΑ, γραφείο, χώρους υγιεινής και μηχανοστάσιο.

Που θα κατασκευαστεί
Το έργο θα κατασκευαστεί στο χώρο που στεγάζεται το εργοστάσιο της Εταιρείας ΛΟΕΛ ΛΤΔ στη Λεμεσό. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι εντός των υπό μελέτη τεμαχίων 270 και 142 υφίστανται κτηριακές εγκαταστάσεις (γραφεία, αποθήκες, χώρος εμφιάλωσης, κτλ), μεγάλα ντεπόζιτα (από ανοξείδωτο ατσάλι και ξύλινα), ντεπόζιτα πετρελαίου, υποστατικό/αποθήκη με μεταλλικά πανέλα (τσίγκοι), απόβλητα (συσκευασίες, ξύλινα παλέτα, ηλεκτρονικές συσκευές, αδρανή υλικά

Επίσης, τα τεμάχια που θα φιλοξενήσουν το ΠΕ εμπίπτουν ως επί το πλείστον σε πολεοδομική ζώνη Κα3-Οικιστική, ενώ τμήμα του τεμαχίου 270 (13%) εμπίπτει σε πολεοδομική ζώνη Εβ2- Εμπορική και τμήμα του 138 (2%) εμπίπτει σε ζώνη Δα2- Ζώνη Προστασίας. Εξάλλου, το νότιο σύνορο του ΠΕ έχει απόσταση περίπου 100 m από τη θάλασσα.

Βάσει της ΜΕΕΠ, η πρόσβαση στην περιοχή μελέτης γίνεται μέσω της Λεωφόρου Φραγκλίνου Ρούσβελτ και της οδού Ακροπόλεως.

Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου
Ο χρόνος ολοκλήρωσης του προτεινόμενου έργου εκτιμάται στους 24 μήνες, νοουμένου ότι δε θα υπάρξουν οποιεσδήποτε καθυστερήσεις, λόγω διαφόρων εσωτερικών ή εξωτερικών παραγόντων. 

Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, όπου περιγράφονται τα στάδια εκτέλεσης, καθώς και ο χρόνος έναρξης και ολοκλήρωσης τους, θα ετοιμαστεί από τον εργολάβο του έργου.

>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<

Σημειώνεται πως, όπως αναφέρεται στην Μελέτη, το προσωπικό του εργοταξίου θα είναι διαφόρων ειδικοτήτων και υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 150 άτομα.

Επιπτώσεις στο Περιβάλλον
Σύμφωνα, εξάλλου, με τα αποτελέσματα ανάλυσης και αξιολόγησης των περιβαλλοντικών πτυχών του προτεινόμενου έργου, οι επιπτώσεις που δύνανται να προκύψουν κατά το στάδιο κατασκευής στο περιβάλλον, εκτιμάται ότι θα είναι μέτριες έως ασήμαντες. Επίσης, λόγω των προληπτικών μέτρων που προγραμματίζονται να εφαρμοστούν, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι αναστρέψιμες και βραχυπρόθεσμες. 

Τονίζεται επίσης ότι οι επιπτώσεις κατά το στάδιο κατασκευής δεν είναι της ίδιας έντασης και σοβαρότητας σε όλα τα στάδια της κατασκευής. Οι σημαντικότερες επιπτώσεις αφορούν την αύξηση των επιπέδων της σκόνης και του θορύβου κυρίως κατά τις εργασίες κατεδάφισης. Οι επιπτώσεις αυτές μπορούν εύκολα να μετριαστούν με την εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων.

Όσον αφορά το στάδιο λειτουργίας του έργου, οι περιβαλλοντικές πτυχές που μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά αφορούν κυρίως την κατανάλωση ενέργειας, την κατανάλωση νερού, τη δημιουργία στερεών και υγρών αποβλήτων και τη μικρή αύξηση των επιπέδων θορύβου. Οι πιθανές αρνητικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του μπορούν να ελαχιστοποιηθούν και να περιοριστούν σημαντικά με την εφαρμογή των κατάλληλων και αναγκαίων προληπτικών μέτρων. Εκτιμάται, δε, ότι οι επιπτώσεις με την εφαρμογή των μέτρων θα κυμαίνονται από χαμηλές έως ασήμαντες.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Επίσης, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η συστηματική εφαρμογή περιβαλλοντικού προγράμματος παρακολούθησης των μέτρων αυτών. Η εκτίμηση ασήμαντων επιπτώσεων δε σημαίνει χαλάρωση των μέτρων αλλά συνεχής εφαρμογή τους και παρακολούθηση τους. Η αποτελεσματικότητα των μέτρων πρέπει πάντα να παρακολουθείται μέσα από δείκτες περιβαλλοντικής επίδοσης, οι οποίοι καθορίζονται μέσα από προκαθορισμένο πρόγραμμα παρακολούθησης των περιβαλλοντικών πτυχών του Έργου.

Με τα δεδομένα αυτά και για το λόγο ότι το έργο εμπίπτει σε αναπτυγμένη εμπορική και οικιστική ζώνη, ο βαθμός των επιπτώσεων αξιολογείται από χαμηλός έως ασήμαντος. Συνοψίζοντας, το ΠΕ θα αναβαθμίσει μια υποβαθμισμένη περιοχή από την παρουσία του εγκαταλελειμμένου εργοστασίου, σε μια περιοχή υψηλής αισθητικής και θα αναζωογονήσει το ευρύτερο δυτικό παραλιακό μέτωπο του Δήμου Λεμεσού.

Σημειώνεται πως, η ΜΕΕΠ ετοιμάστηκε από την εταιρεία Π. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Π.Ε.

Άννη Χαραλάμπους