Πετρέλαιο:Άλμα 11% στην εβδομάδα-Θέμα χρόνου η επαναφορά στα $100

Η Goldman Sachs έσπευσε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις για τις τιμές του πετρελαίου

Συνέχεια στο ανοδικό κρεσέντο δίνει η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων, καθώς η απόφαση των χωρών – μελών του OPEC+ να περικόψει σκόπιμα την παραγωγή κατά 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως κλιμακώνει τις πιέσεις στα επίπεδα της προσφοράς. 

Αποτέλεσμα είναι τα συμβόλαια WTI στις ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 1,10% και να διαμορφώνονται στα 89,42 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ τα συμβόλαια Brent στην Ευρώπη να ενισχύονται κατά +1,11% και τα 95,47 δολάρια ανά βαρέλι. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από τις 14 Σεπτεμβρίου.  

>>Διαβάστε επίσης: Goldman Sachs - UBS: Οι εκτιμήσεις για την τιμή του πετρελαίου<<

Η απόφαση των κρατών του OPEC και των συμμάχων τους, δηλαδή της Ρωσίας (μαζί απαρτίζουν τον OPEC+), αναμφίβολα, διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην ανοδική κίνηση των τιμών του «μαύρου χρυσού», καθώς η μείωση κατά 2 εκατ. βαρέλια είναι η μεγαλύτερη από το 2020. 

>>Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Ανεβαίνει η τιμή μετά την απόφαση του OPEC+<<

Ας σημειωθεί ότι η κίνηση του OPEC+, η οποία αποσκοπεί στη σκόπιμη αύξηση των τιμών και κατ’ επέκταση των εσόδων από τις πωλήσεις πετρελαίου, έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των ΗΠΑ, η οποία φοβάται ένα νέο κύμα ανατιμήσεων σε μια σειρά προϊόντων.  

Η Goldman Sachs, κατόπιν όλων των παραπάνω, έσπευσε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις για τις τιμές του πετρελαίου, «βλέποντας» αύξηση του Brent στα 104 δολάρια ανά βαρέλι το 2022 και στα 110 δολάρια ανά βαρέλι το 2023.  

>>Πετρέλαιο: Υποχωρούν οι τιμές πριν την συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+<<

Σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας οι τιμές του πετρελαίου έχουν καταγράψει σωρευτική άνοδο της τάξης του 11% -η υψηλότερη εβδομαδιαία μεταβολή από την άνοιξη.  

>>Διαβάστε επίσης: Ρωσική πρόταση στον ΟΠΕΚ+ για μείωση παραγωγής πετρελαίου<<

Κι όλα αυτά, μάλιστα, παρά το γεγονός ότι οι traders φοβούνται τον κίνδυνο μείωσης της ζήτησης, ως απόρροια της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας και ιδίως της κινεζικής, η οποία αποτελεί τον Νο.1 εισαγωγέα πετρελαίου διεθνώς. 

newmoney.gr