Rihanna: Ο δρόμος προς την επιτυχία με περιουσία $1,7 δισ.

Πώς η διάσημη μουσικός, από τις φτωχογειτονιές των Μπαρμπέιντος, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας του «Forbes»

Η εξωτική σταρ με τα μελιά μάτια από τα Μπαρμπέιντος δεν έχει κανέναν λόγο να αγχώνεται για το επόμενο single: το «Forbes» την ανέδειξε και πάλι πιο πλούσια γυναίκα στον κόσμο μετά την Οπρα Γουίνφρεϊ με περιουσία που αγγίζει τα 1,7 δισ. δολάρια.

Μόνο που τα χρήματα, όπως δείχνουν και τα εντελώς βιωματικά της τραγούδια, δεν τα έβγαλε εύκολα, καθώς μέχρι στιγμής χρειάστηκε να τα βάλει με τις δύο λογίστριές της που αποπειράθηκαν να υποκλέψουν την περιουσία της -εξ ου και το τραγούδι «Bitch better have my money»-, με κάθε λογής προικοθήρες, με διάφορους υστερόβουλους οικείους, αλλά και με συμβούλους της που σκέφτηκαν λάθος τρόπους για να επενδύσει τα χρήματά της.

Αλλά, όπως αποδείχθηκε, η Ρόμπιν Ριάνα Φέντι -ή απλά Ριάνα– μόνο αφελής δεν είναι, αφού κατάφερε να αυξήσει τόσο εντυπωσιακά τα εισοδήματά της ώστε να αφήσει πίσω της κορυφαία ονόματα όπως η Μαντόνα, η Σελίν Ντιόν και η Μπιγιονσέ και να αναδειχθεί στη βασίλισσα των πλούσιων καλλιτεχνών, και δη των αυτοδημιούργητων.

Σύμφωνα, μάλιστα, με ανάλυση των «Times», η Ριάνα άλλαξε εντελώς τη λογική της λίστας του «Forbes» αφού μέχρι τώρα, αν εξαιρέσει κανείς τη Μαντόνα, στην κορυφή δέσποζαν μόνο ονόματα κληρονομημένου και παλιού πλούτου. Επιπλέον, η Ρίνι, όπως την αποκαλούν οι δικοί της και οι φίλοι της, κατάφερε μέσα σε δύο χρόνια να διπλασιάσει την περιουσία της, καθώς το 2019 καταλάμβανε απλώς την κορυφή της πιο πλούσιας μουσικού με 529 εκατ. δολάρια, ενώ τώρα θεωρείται η πιο πλούσια καλλιτέχνις με περιουσία που ξεπερνά τα 1,7 δισ. δολάρια.

Παρότι, σύμφωνα με το «Forbes», το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας της το έχει δημιουργήσει από τις περιοδείες και τις πωλήσεις δίσκων, αυτό που τη βοήθησε κυριολεκτικά να απογειωθεί είναι οι επιχειρήσεις που φέρουν το όνομά της – από καλλυντικά έως εσώρουχα και είδη πολυτελείας. Από την πρώτη μέρα που λάνσαρε τη Fenty Beauty, δηλαδή το brand που φέρει το όνομά της και έχει αγοράσει κατά το ήμισυ ο πανίσχυρος όμιλος LVMH, η Ριάνα έχει καταφέρει να επεκτείνει με γοργούς ρυθμούς το δίκτυο δραστηριοτήτων της.

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι αυτό δεν έγινε τυχαία αφού διέκρινε τις ιδιαίτερες ανάγκες του γυναικείου φύλου, κάτι δεν είχαν καταφέρει οι υπόλοιπες μάρκες μετατρέποντας τα υποτιθέμενα μειονεκτήματα συγκεκριμένων γυναικών, όπως η ίδια, σε πηγές κέρδους: για παράδειγμα, με τη Fenty Beauty λάνσαρε 40 αποχρώσεις μέικ απ για μελαψές κοπέλες που δεν ικανοποιούνταν με τις αποχρώσεις των υφιστάμενων οίκων, ενώ έφτιαξε ειδική σειρά εσωρούχων για γυναίκες με έξτρα περιφέρεια όπως η δική της, τα Savage X Fenty. Οσο για αρώματα που λάνσαρε με πολύ πιο επιθετικό τρόπο από το συνηθισμένο, ξεπερνούν τα δέκα στον αριθμό, όλα πετυχημένα και όλα με την υπογραφή της.
rihanna-2-899x1536

Τα εσώρουχα που φροντίζει να λανσάρει φορώντας τα η ίδια και ανεβάζοντας τις φωτογραφίες στο Instagram είναι για όλες τις ηλικίες, απόδειξη ότι το τελευταίο μοντέλο της καμπάνιας της ήταν η 58χρονη Ντέμι Μουρ. Τα κορίτσια από τα λαϊκά προάστια με τις σκουρόχρωμες επιδερμίδες και τον σωματότυπο που τα χαρακτηρίζει, όπως αυτή, μπορούν πια να φοράνε τα πιο σέξι εσώρουχα που φέρουν την υπογραφή της. Είναι οι ίδιες που στο πρόσωπο της Ριάνα αναγνωρίζουν τη δική τους ηρωίδα που δείχνει, είτε με τους αγριεμένους, τσαμπουκαλεμένους στίχους, είτε με τα προϊόντα που φτιάχνει ειδικά γι’ αυτές, ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι πέρα από την περιθωριοποίηση. Για την ακρίβεια, η Ριάνα απέδειξε στην πράξη ότι η ομορφιά δεν καταλαβαίνει από προκαταλήψεις.

Πλέον με αυτά τα εγχειρήματά της, τα οποία στέφθηκαν από απόλυτη επιτυχία, μπορεί να θεωρεί τον εαυτό της εξίσου πετυχημένη επιχειρηματία όσο και άκρως αναγνωρισμένη μουσικό και καλλιτέχνιδα. Μάλιστα, δεδομένου ότι έχει να βγάλει δίσκο από το 2016 -αν και κανείς δεν έχει καταφέρει να την εκτοπίσει από την πρώτη θέση-, όλοι καταλαβαίνουν ότι οι εκτός μουσικής δραστηριότητές της είναι που συντηρούν το άκρως πετυχημένο της όνομα. Ξέροντας, επίσης, ότι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρείται στην πρώτη γραμμή και να συντηρεί την επιδραστικότητά της είναι τα social media, δημιούργησε τον πιο πετυχημένο λογαριασμό στο Ιντερνετ απ’ όπου διαμορφώνει το δικό της lifestyle -ζόρικο, σέξι και με τσαμπουκά-, φροντίζοντας παράλληλα να προωθεί τα προϊόντα της και να πολλαπλασιάζει τις δημόσιες εμφανίσεις της.

Το αποτέλεσμα; 82,5 εκατομμύρια ακόλουθοι δίνουν τα εύσημα στη βασίλισσα του streetstyle, η οποία ξέρει να συνδυάζει τον αυθορμητισμό του κοριτσιού της διπλανής πόρτας με το διάσημο όνομα της r&b.

Το διαδικτυακό show

Απόδειξη πως καθετί που δημιουργεί η Ριάνα γίνεται ανάρπαστο, κάθε της εμφάνιση καταλήγει αντικείμενο συζήτησης για καιρό: από το εξώφυλλο της ιταλικής «Vogue», που κυκλοφόρησε πριν από έναν μήνα, όπου η Ριάνα λανσάρει το δικό της styling με τον προτρεπτικό τίτλο «DIY» έως την εμφάνισή της στο Met Gala με το φόρεμα με τα πανάκριβα, ραμμένα στο χέρι, διαμάντια. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, τόσο στην υπερβολικά πολυτελή εκδοχή της όσο και σε εκείνη που θυμίζει κορίτσι της διπλανής πόρτας, η Ριάνα ξεχωρίζει.

Εκτός από τα εξώφυλλα με τις δικές της προτάσεις, βρήκε τρόπο να σπάσει όλα τα ρεκόρ επισκεψιμότητας διαδικτυακής εκδήλωσης, και μάλιστα εν μέσω καραντίνας, λανσάροντας το show με τη Savage x Fenty ζωντανά στο Amazon Prime, όπου το sexiness συναγωνιζόταν, για μία ακόμα φορά, την επιχειρηματική διορατικότητα. Δεν επρόκειτο για ένα ακόμα fashion show, αλλά για ένα πολύπτυχο project με εντυπωσιακά σκηνικά, performances από καλλιτέχνες όπως οι Τράβις Σκοτ, Ροζαλία και Μπαντ Μπάνι, μουσική, τραγούδι και χορό, κάτι που έχει τολμήσει, σε μικρότερο βαθμό, μόνο η Victoria’s Secret μέχρι τώρα. Η Ριάνα, ωστόσο, κατάφερε να το κάνει διαφορετικά λέγοντας πως τη γοητεύει αυτή η νέα επαφή με την τεχνολογία και τον πολύ ιδιαίτερο, λόγω καραντίνας, τρόπο προώθησης.

Η καραντίνα λέει ότι την έφερε πολύ πίσω, κάτι όμως που δεν το μετανιώνει. Στράφηκε στον εαυτό της, ξεκουράστηκε και το χάρηκε επικεντρώνοντας τις δυνάμεις της σε νέα σχέδια, όπως η συλλογή παπουτσιών που φέρει το όνομά της, το πιο πρόσφατο επιχειρηματικό της εγχείρημα. Επίσης, εμπνεύστηκε από τις μέρες της στο σπίτι αποφασίζοντας να λανσάρει τις δικές της ρόμπες! «Είναι η αγαπημένη μου στολή. Είναι άνετες, ευέλικτες και βολικές και δίνουν ελευθερία κινήσεων στις γυναίκες», έλεγε χαρακτηριστικά. Αν και είναι δύσκολο κανείς να φανταστεί τη Ριάνα με ρόμπα, ωστόσο και εδώ ξέρει ότι απευθύνεται στα άπειρα κορίτσια που ακολουθούν φανατικά το στυλ της, αλλά και στις γυναίκες που βρίσκουν πολλούς λόγους να θέλουν να ταυτιστούν με τη σέξι και ανεπιτήδευτη Ριάνα. Και εκείνη τις αναγνωρίζει φροντίζοντας με τα διάφορα βίντεο να απευθύνεται σε αυτές προσωπικά και να αυξάνει ακόμα περισσότερο τα κέρδη στους άπειρους λογαριασμούς της.

Στα σαλόνια των αστέρων

Ωστόσο, η Ριάνα, όταν απευθύνεται στα εκατομμύρια φαν της, δεν υποκρίνεται. Πρόκειται για μια αυθόρμητη και άκρως αληθινή συμπεριφορά, απόρροια ενός δύσκολου βίου που ξεκίνησε από τις πιο λαϊκές και φτωχές γειτονιές των Μπαρμπέιντος για να καταλήξει στα αστραφτερά σαλόνια των επίσημων δεξιώσεων και των βραβείων. Παρ’ όλα αυτά, το έγχρωμο κορίτσι από τα Μπαρμπέιντος με τον ναρκομανή πατέρα, που έδερνε τη μητέρα της και ανάγκαζε τη μικρή Ριάνα να πουλάει μικροαντικείμενα στον δρόμο, δεν ξέχασε ποτέ την καταγωγή της.

Πηγή: Protothema.gr