Στο σφυρί το Amphicar του 1961 / Πόσο θα πωλείται (Pics)

Στις 13 Αυγούστου αναμένεται να δημοπρατηθεί το αναπαλαιωμένο Amphicar του 1961 στις ΗΠΑ

Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα μπορεί να θεωρούνται εδώ και πολλά χρόνια το μέλλον αλλά με το Amphicar «παντρεύτηκαν» ο δρόμος και η θάλασσα.

Το γερμανικής κατασκευής Amphicar 770 ήταν πνευματικό παιδί του Hans Trippel, ο οποίος είχε κατασκευάσει αμφίβια οχήματα από τη δεκαετία του 1930. Ανάμεσα στις δημιουργίες του ήταν και το Trippel SG6 Schwimmwagen που χρησιμοποιήθηκε από τις γερμανικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Το Amphicar που θεωρήθηκε ιδανικό για πώληση στις ΗΠΑ, κυκλοφόρησε το 1961 και από την αρχή η στόχευση της Αμερικάνικης αγοράς, το έκανε να μοιάζει με μικρή Cadillac.

Κυρίως λόγω των χρωμιωμένων διακοσμητικών που έκανε τόσο το εμπρός, όσο και το πίσω μέρος να «φέρνει» σε αμερικάνικο μοντέλο. Όταν κυκλοφόρησε, ορισμένοι άνθρωποι ενθουσιάστηκαν πάρα πολύ με την προοπτική της απόκτησης ενός αυτοκινήτου που θα έμπαινε και στο νερό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μην χρειάζονται και σκάφος για τις βόλτες μέσα σε λίμνες ή στη θάλασσα.

Η ισχύς του Amphicar προερχόταν από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.147 κ.εκ. της Triumph, που τοποθετήθηκε πίσω και απέδιδε 47 ίππους. Η μετάδοση αφορά τους πίσω τροχούς μέσω ενός τετρατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων για χρήση στο δρόμο, ενώ για τις ανάγκες του αυτοκινήτου στο νερό, υπάρχουν και δύο προπέλες στο πίσω μέρος. Το ότι αυτές είναι σταθερές και δεν περιστρέφονται, μας δίνει να καταλάβουμε πως το τιμόνι με τους εμπρός κατευθυντήριους τροχούς, είχε τον ίδιο ρόλο και στο νερό.

Αυτό σημαίνει πως οι δυνατότητες για ελιγμούς στο νερό, ήταν κάτι πολύ σχετικό ακόμα και όταν το Amphicar παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, με την αλλαγή κατεύθυνσης να είναι αρκετά… χαλαρή για να το πούμε κομψά, μέσα στο νερό. Η πλήρης ονομασία του μοντέλου είναι Amphicar 770, με τον αριθμό να αποτελεί αναφορά στην τελική ταχύτητα που είχε στο νερό (7 μίλια ανά ώρα) και στο δρόμο (70 μίλια ανά ώρα).

Και μόνο από αυτό το στοιχείο, μπορεί να καταλάβει κανείς πως το Amphicar δεν ήταν σπουδαίο, ούτε ως αυτοκίνητο αλλά ούτε και ως σκάφος. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι στην πραγματικότητα κανείς δεν χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο που να συνδυάζει τους «δύο κόσμους», οδήγησαν και τις πωλήσεις σε γρήγορο μαρασμό. Λιγότερα από 4.000 Amphicar πουλήθηκαν από το 1961 έως το 1968 που έμεινε στην παραγωγή, ενώ οι αρχικές προβλέψεις ξεπερνούσαν τις 20.000.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειώσουμε πως ένα από αυτά τα 4.000 που παρήχθησαν, βρέθηκε στην ιδιοκτησία του τότε Προέδρου των ΗΠΑ, Lyndon Johnson στο Τέξας. Το Amphicar σήμερα θεωρείται συλλεκτικό κομμάτι, με πολλούς να θέλουν να το προσθέσουν στη συλλογή τους. Το συγκεκριμένο των φωτογραφιών, αναμένεται να δημοπρατηθεί στις 13 Αυγούστου από την Bonhams στο Carmel της Καλιφόρνια, όπου εκτιμάται πως θα φτάσει σε τιμή ένα ποσό από 35 έως 43 χιλιάδες ευρώ.

Πηγή: Newsauto.gr