Οι 23 αεροπορικές εταιρείες που έκλεισαν το 2019

Ανάμεσα σε αυτές και μια Ελληνικη Αεροπορική Εταιρεία

Πολύ σημαντικές αεροπορικές εταιρείες έβαλαν λουκέτο το 2019, επηρεάζοντας αρκετούς επιβάτες καθώς και τον τουρισμό των χώρων τις οποίες «συνέδεαν» μεταξύ τους.

Συγκεκριμένα 23 αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο, για οικονομικούς κυρίως λόγους ή  λόγω χαμηλής ζήτησης, σταμάτησαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους επηρεάζοντας αρκετές χώρες, κάποιες και την Κύπρο.

Ας δούμε ποιες αεροπορικές εταιρείες αποχαιρετάμε με το 2019 που φεύγει σήμερα.

1/ THOMAS COOK
Ο ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook, μετά από 178 χρόνια επιχειρηματικής παρουσίας, ανακοίνωσε τα ξημερώματα της Δευτέρας (23/09) την πτώχευσή του, αφήνοντας εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες εγκλωβισμένους σε όλο τον κόσμο.
 
>>>Οι επιπτώσεις από την Thomas Cook δεν έχουν φανεί ακόμη<<< 

H Thomas Cook είχε 22.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο και από αυτούς οι 9.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο. H Κύπρος επηρεάστηκε αφού μέσω της Εταιρείας  ανέμενε  250 χιλιάδες επισκέπτες καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους με έσοδα 188 εκ. ευρώ, ενώ οι ξενοδόχοι για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, χάνουν τα εισοδήματα τους που ανέρχονται στα 50 εκ. Ευρώ.

2/Germania
O αερομεταφορέας χαμηλού κόστους Germania κήρυξε πτώχευση, παρά τα 4 εκατ. επιβάτες που εξυπηρετούσε ετησίως.
Μετά από 41 χρόνια σταμάτησε τη λειτουργία της η γερμανική εταιρεία με έδρα το Βερολίνο η οποία είχε την Κύπρο ανάμεσα στους 42 προορισμούς της με σύνδεση διάφορων γερμανικών Αεροδρομίων. Η Εταιρεία ανέστειλε τις δραστηριότητές της στις 05  Φεβρουαρίου 2019.

3/  California Pacific Airlines
 Η αμερικανική περιφερειακή αεροπορική εταιρεία California Pacific Airlines με έδρα το αεροδρόμιο McClellan-Palomar στο Carlsbad της Καλιφόρνια, στις 28 Δεκεμβρίου 2018, ανακοίνωσε την  αναστολή των επιχειρήσεων αρχικά στην Καλιφόρνια. Τον Ιανουάριο του 2019, η αεροπορική εταιρεία έπαψε να λειτουργεί και βρίσκεται υπό αναδιάρθρωση, αν και η εταιρεία και οι επιχειρηματικοί της συνεργάτες δεν έχουν δώσει κάποιο χρονοδιάγραμμα.

4/Flybmi
Η Βρετανική Flybmi πρόσφερε για 31 χρόνια και 6 μήνες τακτικές υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Η έδρα της αεροπορικής εταιρείας ήταν στο αεροδρόμιο East Midlands στο βορειοδυτικό Leicestershire. Η αεροπορική εταιρεία ήταν μια πρώην θυγατρική της British Midland International (BMI), η οποία αγοράστηκε από τη Lufthansa από την International Airlines Group (IAG) το 2012. Στις 16 του Φλεβάρη του 2019 ανέστειλε τη λειτουργία της.

>>>Διάβασε εδώ: Τι γίνεται με τα εισιτήρια όταν κλείνει μια αεροπορική εταιρεία<<<

5/ Insel Air
Η Insel Air αν και Ολλανδικός φορέας της Καραϊβικής, χρησίμευσε ως εθνική αεροπορική εταιρεία του Κουρασάο από το 2006. Η έδρα της ήταν στην Maduro Plaza, Willemstad. Το Insel Air εξυπηρετούσε προορισμούς σε όλη την Καραϊβική και τη Νότια Αμερική.Την πτωτική της πορεία σκιαγράφησε η αδυναμία μετατροπής των μπολιβάρ σε δολάρια ΗΠΑ. Επίσημα τίτλους τέλους δόθηκαν στις 16.2.2019

6/ Asian Express
Η Asian Express Airline, αεροπορική εταιρεία του Τατζικιστάν με έδρα το Dushanbe, έκλεισε μετά από 8 χρόνια λειτουργίας. Το 2011 λειτουργούσε τόσο εσωτερικές όσο και διεθνείς υπηρεσίες από το Διεθνές Αεροδρόμιο Dushanbe. Από τον Αύγουστο του 2015 όλες οι διεθνείς διαδρομές της ήταν πτήσεις μόνο προς και από αεροδρόμια της Ρωσίας.

7/ WOW
Ο αερομεταφορέας WOW -ισλανδικής καταγωγής- ιδρύθηκε το 2011 και εκμεταλλευόταν υπηρεσίες μεταξύ της Ισλανδίας, της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. Η αεροπορική εταιρεία είχε την έδρα της στο Ρέικιαβικ με έδρα το διεθνές αεροδρόμιο Keflavík. Η WOW Air εργάστηκε σκληρά για πολλούς μήνες για να σταθεροποιηθεί οικονομικά, ωστόσο οι συνομιλίες με επενδυτικούς εταίρους κατέρρευσαν. Μετά την αποτυχία να ανακάμψει οικονομικά, η WOW Air ανακοίνωσε την παύση των εργασιών της.

>>>Πότε να απαιτήσετε αποζημίωση από καθυστέρηση ή ακύρωση πτήσης<<<

8/ Aerolínea de Antioquia
Η Aerolínea de Antioquia ήταν περιφερειακή αεροπορική εταιρεία με έδρα το αεροδρόμιο Olaya Herrera της Medellín της Κολομβίας. Στα «καλύτερα της», η αεροπορική εταιρεία προσέφερε προγραμματισμένες εγχώριες υπηρεσίες από τη Μεντεγίν σε περισσότερους από 20 προορισμούς. Λειτούργησε το 1987 και έκλεισε 29 Μαρτίου του 2019.

9/. Fly Jamaica
Ο χρόνος «ζωής» για την Fly Jamaica ήταν 6 χρόνια, ένας μήνας και 17 ημέρες. Η αεροπορική εταιρεία της Τζαμάικας με έδρα το Kingston της Τζαμάικα, προσέφερε κυρίως δρομολόγια προς τη Βόρεια Αμερική. Η αεροπορική εταιρεία είχε προσπαθήσει να ανακάμψει μετά από τη συντριβή ενός αεροσκάφους της, στο Διεθνές Αεροδρόμιο Cheddi Jagan της Γουιάνας το Νοέμβριο του 2018, λλά δεν τα κατάφερε.

10/Air Philip
Η Air Philip, αεροπορική εταιρεία της Νότιας Κορέας, δεν πρόλαβε καλά καλά να λειτουργήσει, μιας και «κατέβασε ρολά« μετά από 8 μήνες και 13 ημέρες λειτουργίας. «Έπαιξε» σε εσωτερικές και διεθνείς διαδρομές στο Βλαδιβοστόκ, τη Ρωσία και την Οκινάουα της Ιαπωνίας. Το κεντρικό γραφείο της ήταν στην κομητεία Muan ενώ ο διοικητής της εταιρείας ήταν στη Σεούλ.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

11/ Jet Airways
25 χρόνια λειτουργίας και 57 προορισμοί ήταν συνηφασμένοι με την αεροπορική εταιρεία «Jet Airways». Η Jet Airways είναι μια iνδική διεθνής αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Βομβάη της Ινδίας. Από το τρίτο τρίμηνο του 2010, η Jet Airways ήταν η μεγαλύτερη εμπορική αεροπορική εταιρεία επιβατών στην Ινδία, με μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 22,6%. Με τους ανταγωνιστές της, κυρίως τις εταιρείες SpiceJet και IndiGo,και τις μειώσεις των ναύλων των εισιτηρίων, τα επόμενα χρόνια αναγκάστηκε να ακολουθήσει την ίδια κατεύθυνση με αποτέλεσμα, να πλήξει τις συνολικές επιδόσεις και να οδηγήσει σε απότομες οικονομικές απώλειες. Το 2017 το μερίδιο αγοράς επιβατών έπεσε στο 17,8%. Η καθοδική πορεία συνεχίστηκε αμείωτη και, από τον Ιούλιο του 2019, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του Κώδικα Αφερεγγυότητας και Πτώχευσης.

12/ Avianca Brasil
Η Avianca Brasil ήταν μια αεροπορική εταιρεία της Βραζιλίας με έδρα το αεροδρόμιο Congonhas στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας της Βραζιλίας (ANAC), η Avianca Brasil, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή κυκλοφορία στη Βραζιλία. Στις 24 Ιουνίου, μετά από 20 χρόνια λειτουργίας, έβαλε λουκέτο.

13/ Avianca Argentina
Η «νεαρή» αεροπορική εταιρεία της Αργεντινής,ηλικίας σχεδόν δύο χρόνων, με έδρα το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, λειτούργησε στο εμπόριο με το σήμα Avianca μέσω μιας άδειας εκμετάλλευσης, ωστόσο ήταν ανεξάρτητη από τον όμιλο εταιρειών της Λατινικής Αμερικής της Avianca Holdings.

14/ Al Naser Wings Airlines
Η Al Naser Wings Airlines ήταν μια μικρή ιρακινή αεροπορική εταιρεία με έδρα το Karrada, Βαγδάτη, Ιράκ. Η αεροπορική εταιρεία πραγματοποίησε προγραμματισμένες εσωτερικές πτήσεις σε μέρη της Μέσης Ανατολής, κυρίως στη Δαμασκό της Συρίας. Στις 24 Φεβρουαρίου, το Al Naser Wings κατέθεσε πτώχευση και από τις 16 Απριλίου 2019 η αεροπορική εταιρεία διέκοψε όλες τις πτήσεις, έπειτα από 10 χρόνια λειτουργίας.

>>> ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΠΡΟΣ - ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF <<<

15/ Aigle Azur
Η Γαλλική αεροπορική εταιρεία Aigle Azur με έδρα το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού, μετά από 73 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας, πραγματοποιώντας τακτικές πτήσεις από τη Γαλλία σε 21 προορισμούς σε όλη την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, με στόλο Airbus A320 και αεροσκάφος A330,  καταχώρησε πτώχευση και τέθηκε σε αναγκαστική διαχείριση στις 2 Σεπτεμβρίου 2019. Πραγματοποιήθηκαν προσφορές εξαγοράς, αλλά καμία δεν αποδείχθηκε βιώσιμη.

16/ XL Airways
Η επίσης γαλλική αεροπορική εταιρεία, η XL Airways, με έδρα στο αεροδρόμιο Paris-Charles de Gaulle έκλεισε μετά από σχεδόν 24 έτη προσφοράς. Πραγματοποίησε τακτικές πτήσεις κυρίως προς μακρινούς προορισμούς όπως στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Καραϊβική. καθώς και πτήσεις «τσάρτερ» σε προορισμούς μεσαίων αποστάσεων στη Μεσόγειο, κυρίως από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle. Στις 19 Σεπτεμβρίου 2019 η XL Airways ανακοίνωσε την αναστολή όλων των πτήσεων από τις 23 Σεπτεμβρίου. Οι πωλήσεις των εισιτηρίων έπαυσαν αμέσως και η εταιρεία τέθηκε υπό αναγκαστική διαχείριση και στη συνέχεια εκκαθαρίστηκε.

17/ Adria Airways
Η Adria Airways ήταν η σημαία της Σλοβενίας για 57 χρόνια και 9 μήνες, παρέχοντας τακτικές και ναυλωμένες πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η έδρα της εταιρείας ήταν στο αεροδρόμιο Ljubljana Jože Pučnik στο Zgornji Brnik, Cerklje na Gorenjskem, κοντά στη Λιουμπλιάνα. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 η αεροπορική εταιρεία κήρυξε πτώχευση και διέκοψε όλες τις πράξεις.

18/ Peruvian Airlines
Η Peruvian Airlines ήταν μια περουβιανή αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Λίμα. Η αεροπορική εταιρεία προσέφερε κυρίως εσωτερικές πτήσεις εκτός της βασικής της βάσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Jorge Chávez για περίπου 10 χρόνια. Στις 2 Οκτωβρίου 2019 η αεροπορική εταιρεία έπαυσε να λειτουργεί λόγω ζητημάτων ρευστότητας.

19/ New Gen Airways
Η New Gen Airways ήταν διεθνής αεροπορική εταιρεία της Ταϊλάνδης που επικεντρώθηκε σε πτήσεις από την Ταϊλάνδη στην Κίνα. Λειτουργούσε τόσο προγραμματισμένες όσο και charter από 6 κεντρικούς κόμβους της Ταϊλάνδης σε συνολικά 30 προορισμούς στην Κίνα. Τον Οκτώβριο η αεροπορική εταιρεία «έχασε» το σύνολο του στόλου της, διακόπτοντας έτσι όλες τις επιχειρήσεις, μετά από 5 χρόνια λειτουργίας.

20/ Via Airlines
4 έτη 10 μήνες
Η Via Airlines ήταν μια εγχώρια περιφερειακή αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ που προσφέρει προγραμματισμένες υπηρεσίες στις Ηνωμένες Πολιτείες.Τον Οκτώβριο του 2019, η αεροπορική εταιρεία κήρυξε πτώχευση και διέκοψε όλες τις πράξεις. Η διάρκεια λειτουργίας της ήταν 4 έτη και 10 μήνες.

21/ TAM – Transporte Aéreo Militar
TAM - Η Transporte Aéreo Militar ήταν μια αεροπορική εταιρεία που εδρεύει στη Λα Παζ της Βολιβίας. Ήταν ιδιοκτησία της Πολεμικής Αεροπορίας της Βολιβίας και ιδρύθηκε για να προσφέρει πτήσεις σε αγροτικές κοινότητες, όπου οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν κερδοφόρα. Λειτουργούσε επίσης σε ανταγωνισμό με τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες σε πολλά από τα εσωτερικά δρομολόγια του κορμού της Βολιβίας, για 74 έτη 3 μήνες 8 ημέρες.

22/ Taron-Avia
Ο Taron-Avia ήταν μια αρμενική αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ερεβάν και λειτούργησε για 2 χρόνια. Η αεροπορική εταιρεία είχε επικεντρώσει τις προσπάθειές της στη μεταφορά γεωργιανών πολιτών προς και από τη Ρωσία μέσω της Αρμενίας.
Τον Νοέμβριο του 2019, οι Αρμενικές Αρχές Αεροπορίας ανέτρεψαν την άδεια λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών, αναγκάζοντάς τους να αναστείλουν όλες τις εργασίες, αφού οι επιθεωρήσεις κατέληξαν σε ανεπαρκή αποτελέσματα.

23/ Astra Airlines
Τέλος η Ελληνική Astra Airlines μετά από 11 έτη 4 μήνες 9 ημέρες, που ίδρυσε ο Ιωάννης Ζλατάνης, ιδρυτής της Interaviator Ltd, και ο Αναστάσιος Ζιρίνης, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας έβαλε «λουκέτο». Ξεκίνησε στις 5 Ιουλίου 2008 πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Ρόδο. Στις 9 Νοεμβρίου 2019 αναφέρθηκε ότι οι Astra Airlines αντιμετώπιζαν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες και αναζητούσαν έναν επενδυτή για να διατηρήσει τις τρέχουσες δραστηριότητές της. Τον Νοέμβριο του 2019 η 14η ΙΑΤΑ ανακοίνωσε την αναστολή της αεροπορικής εταιρείας.

***Charter είναι μια πτήση από κανονικό αεροπλάνο που πετάει κανονικά στις ίδιες χώρες, με τους ίδιους πιλότους και αεροσυνοδούς, που περνάει κανονικά τους ίδιους ελέγχους και όλα, και απλώς τη συγκεκριμένη μέρα κάποιος το έχει νοικιάσει ολόκληρο για να κάνει μια πτήση.

Ξένια Προδρόμου