Καμία προσφορά για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας 

Η προκήρυξη του διαγωνισμού έληξε σήμερα (29/1) το μεσημέρι, ωστόσο, δεν υποβλήθηκαν προσφορές (ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ)

Ούτε και μία εταιρεία δεν υπέβαλε προσφορά για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας. Διαγωνισμός ο οποίος προκηρύχθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2020 από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας με στόχο την επιλογή του ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. 

Όπως αναφερόταν στην προκήρυξη, οι προσφορές από τους ενδιαφερόμενους θα έπρεπε να υποβληθούν το αργότερο μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2021, ώρα 12:00 μ.μ, δηλαδή σήμερα το μεσημέρι, ωστόσο, καμία προσφορά δεν έγινε. 

To Υφυπουργείο Ναυτιλίας, αναφέρει σε ανακοίνωση του σχολιάζοντας το γεγονός πως  «Παρά το ενδιαφέρον που επέδειξαν εν δυνάμει προσφοροδότες για εξασφάλιση των εγγράφων του Ανοικτού Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για τη Θαλάσσια Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας που θα λάμβανε κρατική επιδότηση ύψους μέχρι 5 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανόνες για τις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), δυστυχώς δεν έχουν υποβληθεί οποιεσδήποτε προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς.
 
H καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν σήμερα 29.01.2021, ώρα 12:00. Τα έγγραφα διαγωνισμού συντάχθηκαν στην βάση της προσφοράς ΥΓΟΣ με την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η επίδειξη ενδιαφέροντος εκ μέρους της αγοράς, η οποία είχε ως έναυσμα την δημοσιογραφική διάσκεψη της 11ης Δεκεμβρίου 2020 οδήγησε στην εξασφάλιση των εγγράφων διαγωνισμού από 24 διακριτούς οικονομικούς φορείς.
 
Η μη υποβολή προσφορών με την λήξη της προθεσμίας υποβολής ενδεχομένως να οφείλεται στις οικονομικά αβέβαιες επικρατούσες συνθήκες ως απόρροια της πανδημίας COVID-19 οι οποίες αναμφίβολα επηρεάζουν και τον τομέα της ναυτιλίας, ιδιαίτερα τους κλάδους των επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων
 
Το όλο εγχείρημα της Θαλάσσιας Σύνδεσης Κύπρου–Ελλάδας θα επαναξιολογηθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και αφού μεσολαβήσουν επαφές με την ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά πάντα με γνώμονα τη διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην εξυπηρέτηση της Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και της αναγκαίας και ορθολογιστικής διάθεσης του δημόσιου χρήματος».

Να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με τα έγγραφα η αξία του Διαγωνισμού ανερχόταν στα 15 εκατομμύρια για 36 μήνες, με μέγιστο ύψος της Κρατικής Επιδότησης τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με στόχο του Υφυπουργείου να ήταν η λειτουργία της Θαλάσσιας Σύνδεσης  Κύπρου – Ελλάδας το καλοκαίρι του 2021.