ΚΕΒΕ: Κρούει τον κώδωνα για τερματισμό εξαγωγικών δραστηριοτήτων

Τι αναφέρεται στην επιστολή του ΚΕΒΕ

Το ΚΕΒΕ «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε ότι αφορά το πολύ ορατό ενδεχόμενο άμεσου τερματισμού εξαγωγικών δραστηριοτήτων και κλείσιμο βιομηχανιών οι οποίες εξάγουν χαμηλής αξίας εμπορεύματα κοινοποίησε», σύμφωνα με ανακοίνωση του, ενώ την ίδια ώρα δημοσιοποίησε την επιστολή η οποία έχει αποσταλεί στους υπουργούς Μεταφορών, Εμπορίου και Οικονομικών με την ένδειξη κατεπείγον. 
Επιπλέον αναφέρει ότι την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020 θα συναντηθεί με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
 
Αναλυτικά:
Επισυνάπτεται επιστολή του ΚΕΒΕ με θέμα το Ύψος των Χρεώσεων στα εμπορευματοκιβώτια με χαμηλής αξίας εμπορεύματα, από το λιμάνι της Λεμεσού η οποία στάλθηκε στους υπουργούς Μεταφορών, Εμπορίου και Οικονομικών.

Η επιστολή στόχο έχει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε ότι αφορά το πολύ ορατό ενδεχόμενο άμεσου τερματισμού εξαγωγικών δραστηριοτήτων και κλείσιμο βιομηχανιών οι οποίες εξάγουν χαμηλής αξίας εμπορεύματα όπως π.χ. ορυκτά (πεντονίτης, ούμπρα, γύψος κλπ) καθώς επίσης και ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί, πλαστικά κλπ).

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<

Το ΚΕΒΕ θα συναντηθεί με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων την ερχόμενη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020 για επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος.
 
 Αυτούσια η Επιστολή προς τους Υπουργούς:
 
Είναι με ιδιαίτερη ανησυχία και έντονο προβληματισμό που σας απευθύνουμε την επιστολή αυτή η οποία στόχο έχει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε ότι αφορά το πολύ ορατό ενδεχόμενο άμεσου τερματισμού εξαγωγικών δραστηριοτήτων και κλείσιμο βιομηχανιών οι οποίες εξάγουν χαμηλής αξίας εμπορεύματα όπως π.χ. ορυκτά (πεντονίτης, ούμπρα, γύψος κλπ) καθώς επίσης και ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί, πλαστικά κλπ).
 
Η άκρως ανησυχητική και αρνητικότατη επερχόμενη εξέλιξη οφείλεται δυστυχώς στην κατακόρυφη και ξαφνική αύξηση της λιμενικής ταρίφας την οποία επέβαλε η εταιρεία Eurogate (διαχειριστής του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λεμεσού) στην εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων με χαμηλής αξίας εξαγόμενα εμπορεύματα, ορισμένα των οποίων αναφέρουμε πιο πάνω. 
 
Στο σημείο αυτό, σας ενημερώνουμε ότι το ΚΕΒΕ ενεργώντας προληπτικά, κατέληξε σε συμφωνία με την Eurogate, κατόπιν έγκαιρων διαπραγματεύσεων, πριν την ανάληψη των εργασιών της εταιρείας στο λιμάνι της Λεμεσού το 2017, με βάση την οποία η ταρίφα για τα υπό αναφορά εμπορεύματα (εξαγωγές) καθορίστηκε αισθητά πιο κάτω συγκριτικά με την ταρίφα χρέωσης για τα υπόλοιπα εμπορεύματα.
  Ακόμη,η συμφωνία ΚΕΒΕ – Eurogate προνοούσε για μόνιμη διαχρονικότητα (όχι ημερομηνία λήξης) και σταθερότητα (όχι αυξήσεις) της ταρίφας για εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων αυτών.
 
Όπως γίνεται αντιληπτό, η πιο πάνω συμφωνία μεταξύ ΚΕΒΕ – Eurogate κατέστει αναγκαία ως η μόνη επιλογή για συνέχιση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων και ως εκ τούτου επιβίωσης των επηρεαζόμενων βιομηχανιών.
 
Για το ΚΕΒΕ είναι δεδομένο ότι σε περίπτωση τερματισμού από μέρους της Eurogate της υπό αναφορά συμφωνίας θα προκύψει κατακόρυφη αύξηση στο κόστος εξαγωγής των υπό αναφορά εμπορευμάτων με αποτέλεσμα την απώλεια των εξαγωγικών αγορών λόγω μη ανταγωνιστικών τιμών πώλησης.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει καταστροφικές συνέπειες γιατί: 

  • η οικονομία του τόπου θα απωλέσει εισροές ξένου συναλλάγματος,

  • το κράτος θα αναγκαστεί να πληρώνει ανεργιακά επιδόματα λόγω απώλειας θέσεων εργασίας,

  • το κράτος θα εισπράττει λιγότερα σε εταιρικό φόρο και ΦΠΑ λόγω μειωμένων εταιρικών εσόδων,

  • κεφαλαιουχικές εταιρικές επενδύσεις (π.χ. μηχανήματα και άλλος κεφαλαιουχικός εξοπλισμός) θα υποαπασχολούνται, καθιστώντας τις επενδύσεις αυτές μη παραγωγικές και ως εκ τούτου ζημιογόνες,

  • η Κύπρος θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο σκουπιδότοπο λόγω τερματισμού στις εξαγωγές ανακυκλώσιμων προϊόντων, χαρτιού και πλαστικών και της αδυναμίας για εγχώρια επεξεργασία τους, με αποτέλεσμα το κράτος να αδυνατεί να υλοποιήσει τους ποσοτικούς στόχους που έχει δεσμευτεί έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ότι αφορά τα ποσοστά ανακύκλωσης.Αυτό θα έχει ως συνεπακόλουθο την επιβολή προστίμου από την ΕΕ, το οποίο στο τέλος της ημέρας θα κληθεί να πληρώσει η οικονομία του τόπου.

Το μέγεθος της οικονομικής πτυχής του προβλήματος σε καμία περίπτωση δικαιολογεί το αδιέξοδο που υφίσταται.  Συγκεκριμένα, με στοιχεία του 2019, το πρόσθετο κόστος στις εξαγωγές όλων των χαμηλής αξίας εμπορευμάτων, ανέρχεται σε περίπου  €480,000 ετησίως (περίπου €300,000 ετησίως πρόσθετα έσοδα για το κράτος και περίπου €180,000 ετησίως πρόσθετα έσοδα για την Eurogate).
 
Δεδομένου ότι στις υπό αναφορά βιομηχανικές εξαγωγικές δραστηριότητες είναι απαγορευτική η μετακύληση επιπρόσθετου κόστους στους πελάτες τους λόγω οξύτατου διεθνούς ανταγωνισμού, η στήριξη από το κράτος, δεδομένης της επιμονής της Eurogate  στην απόφαση της για επιβολή της αυξημένης ταρίφας είναι επιβεβλημένη, για την επιβίωση των επηρεαζόμενων βιομηχανιών.
 
Ενόψει των πιο πάνω, είναι αναγκαίο όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι  (Κυβέρνηση, Βουλή, ΚΕΒΕ, Eurogate) ενεργήσουμε άμεσα και συντονισμένα προς πάσα κατεύθυνση με στόχο τη διευθέτηση του όλου προβλήματος προς όφελος πάντοτε των καλώς νοούμενων συμφερόντων της οικονομίας του τόπου.
 
Εν’ όψει των πιο πάνω παρακαλούμε όπως μας ορίσετε συνάντηση μαζί σας για παρουσίαση και επεξήγηση των θέσεων μας.
 
 
 

Tags