ΑΚΕΛ: Οι δαπάνες του Υπ.Μεταφορών είναι επαναλαμβανόμενα κονδύλια

«Είναι ένας προϋπολογισμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της δεξιάς κυβέρνησης», αναφέρει ο Γιαννάκης Γαβριήλ

Μετά το τέλος της συζήτησης της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού τον Κρατικό Προϋπολογισμό για το έτος 2023 και συγκεκριμένα για το Υπ. Μεταφορών, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιαννάκης Γαβριήλ αναφέρει ότι ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός δεν τους εκπλήσσει.

«Είναι ένας προϋπολογισμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της δεξιάς κυβέρνησης», αναφέρει μέσω της γραπτής του ανακοίνωσης και ότι το κατεξοχήν αναπτυξιακό υπουργείο, που θα ανάμενε κάποιος να παράγει έργα, έργα υποδομής και ανάπτυξης για την κοινωνία, δυστυχώς για ακόμα μια χρονιά είναι λειψός, όπως χαρακτήρισε. 

>>Διαβάστε επίσης: Μέσα σε 8 χρόνια αυξήθηκε κατά 82% ο π/υ του Υπουργείου Μεταφορών<<

Ο κ. Γαβριήλ, δήλωσε ότι οι δαπάνες που έχουν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είναι επαναλαμβανόμενα κονδύλια, χαρακτηρίζοντας το ως ένα ξαναζεσταμένο φαγητό, σε διαφορετικό περιτύλιγμα, αφού όπως αναφέρει εδώ και χρόνια προκηρύσσονται έργα που μένουν στα χαρτιά και μεταφέρονται από χρόνο σε χρόνο. 

Διαβάστε αυτούσια την γραπτή δήλωση του κ. Γαβριήλ:

«Συζητήσαμε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού τον Κρατικό Προϋπολογισμό για το έτος 2023 και συγκεκριμένα τον προϋπολογισμό που αφορά στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Εξετάζουμε για τελευταία φορά προϋπολογισμό τον οποίο καταθέτει η συντηρητική κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη – Δημοκρατικού Συναγερμού. 

>>Διαβάστε επίσης: Τι συζητά σήμερα (28/11) η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών<<

Ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων δεν μας εκπλήσσει και δεν έχει τίποτα νέο επί της ουσίας να παρουσιάσει. Είναι ένας προϋπολογισμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της δεξιάς κυβέρνησης. Το κατεξοχήν αναπτυξιακό υπουργείο, που θα ανάμενε κάποιος να παράγει έργα, έργα υποδομής και ανάπτυξης για την κοινωνία, δυστυχώς για ακόμα μια χρονιά είναι λειψός. Σήμερα μας έχουν παρουσιάσει ένα προϋπολογισμό που επί της ουσίας δεν έχει υλοποιηθεί, αλλά επαναλαμβάνουν κονδύλια. Σημασία, κύριοι της κυβέρνησης έχει η υλοποίηση και όχι οι εξαγγελίες και τα κούφια λόγια. 

Θα το επαναλάβω για πολλοστή φορά, ότι οι δαπάνες που έχουν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είναι επαναλαμβανόμενα κονδύλια. Είναι ένα ξαναζεσταμένο φαγητό, σε διαφορετικό περιτύλιγμα.  Γνωρίζουμε ότι εδώ και χρόνια προκηρύσσονται έργα που μένουν στα χαρτιά και μεταφέρονται από χρόνο σε χρόνο. 

Στα σχεδόν 10 χρόνια διακυβέρνησης του Ν. Αναστασιάδη και του ΔΗΣΥ είμαστε μάρτυρες της ασυνέπειας και της αποτυχίας των κυβερνώντων να υλοποιήσουν σημαντικά έργα ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα, ο δρόμος Λεμεσού- Σαϊτά, ο Δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, η δημιουργία νέου βιομηχανικού λιμανιού στην περιοχή του Βασιλικού. 

Επίσης είμαστε μάρτυρες της απραξίας και της αδυναμίας να δώσουν ουσιαστικές λύσεις σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνία, όπως για παράδειγμα η επίλυση του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί στις πόλεις με τη δημιουργία σύγχρονων και ευέλικτων δημόσιων επιβατικών μεταφορών, με στάσεις και συνδεδεμένες γραμμές. Επιπλέον, η αδράνεια των κυβερνόντων να επιλύσουν τα ζητήματα στον τομέα της αεροναυτιλίας κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες στου πολίτες αυτού του κράτους. 

Ζητήματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια μένουν άλυτα, αφού όπως έχει αποδειχθεί ούτε το σύστημα φωτοεπισύμνασης, αλλά ούτε και τα αυξημένα πρόστιμα έχουν μειώσει τα θανατηφόρα ατυχήματα. Ως ΑΚΕΛ, επιμέναμε και το τονίζουμε και τώρα, χρειάζεται επένδυση στην παιδεία και στην κουλτούρα του λαού για να πετύχουμε αυτό που όλοι επιζητούμε, την μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. 

Τέλος ως ΑΚΕΛ έχουμε εισηγηθεί στον Υπουργό όπως στο σχέδιο για αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, να λάβει υπόψη τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το όχημα το οποίο αποσύρεται από τον αιτητή, αφού στόχος του σχεδίου είναι η μείωση των ρύπων και όχι η πριμοδότηση κάποιον για αγορά οχήματος. Επιπλέον θα πρέπει να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα στους πολίτες για απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος και αγορά νέου ηλεκτροκίνητου οχήματος. 

Εν κατακλείδι, ως ΑΚΕΛ θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε όχι μόνο αύξηση των αναπτυξιακών δαπανών, αλλά και υλοποίηση τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό για πραγματική ανάπτυξη της οικονομίας και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για δημιουργία ενός πραγματικά σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου. 

Ως ΑΚΕΛ θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε προτάσεις για καλλιέργεια οδικής συνείδησης και για μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων».