Ερωτοκρίτου: Δεν δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις για τα 30 εκατομμύρια

Το ΔΗΚΟ θεωρεί ότι ο έκτακτος προϋπολογισμός, θα έπρεπε να έχει διευρυμένο προσανατολισμό

Εξετάστηκε σήμερα (20/9) ο τέταρτος συμπληρωματικός προϋπολογισμός από την Επιτροπή Οικονομικών, που κατατέθηκε προς έγκριση από την Κυβέρνηση και ανέρχεται στα €91,7 εκ.

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία, η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου σημείωσε ότι δεν δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις για τα 30 εκατομμύρια ευρώ που αφορούν έκτακτες δαπάνες που δυνατόν να προκύψουν μέχρι το τέλος τους έτους.

Ανέφερε ακόμα ότι το ΔΗΚΟ θεωρεί ότι ο έκτακτος προϋπολογισμός, σε μια περίοδο κατά την οποία η κοινωνία και οι επί μέρους πτυχές της οικονομίας συνεχίζουν να δοκιμάζονται από την υγειονομική κρίση και άλλους εξωγενείς παράγοντες, θα έπρεπε να έχει διευρυμένο προσανατολισμό, ώστε να μην στοχεύει μόνο σε δαπάνες που αφορούν την υγεία και τον τουρισμό.

Αυτούσια η ανακοίνωση της κας Ερωτοκρίτου:

Πιο συγκεκριμένα η εκτελεστική εξουσία κατανέμει τα 91 εκατομμύρια  ως εξής: 

•    € 38.000.000 για συνέχιση των έκτακτων μέτρων προστασίας στον τομέα της υγείας μέχρι το τέλος του 2021  και συγκεκριμένα για:

(α) αγορά υπηρεσιών από φοιτητές/ πτυχιούχους για συντονισμό των ιατρείων δημόσιας υγείας, από κινητές μονάδες για διεξαγωγή τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου για Covid-19 και για διενέργεια μοριακών 
      εξετάσεων Covid-1 9.

(β) αγορά υπηρεσιών, αποκατάστασης κρουσμάτων, μεταφοράς κρουσμάτων, φιλοξενίας κρουσμάτων (Eden), στελέχωσης ιατρείων δημόσιας υγείας, και μοριακών ελέγχων κλπ. 

(γ) αγορά φαρμάκων και εμβολίων για την πανδημία, και 

(δ) προμήθεια τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου Covid-19, με βάση τους διαγωνισμούς που έχουν προκηρυχθεί ή/ και κατακυρωθεί.

•    €11.500.000 λόγω αυξημένων δαπανών του Υφυπουργείου Τουρισμού για:

(α) συνέχιση του προγράμματος επιχορήγησης καλοκαιρινών διακοπών και του σχεδίου ενίσχυσης εγχώριου τουρισμού, μέχρι το τέλος του χρόνου,

(β) ξενοδοχεία καραντίνας και περιορισμού ατόμων λόγω πανδημίας, 

(γ) υφιστάμενες υποχρεώσεις του Υφυπουργείου έναντι Οργανωτών Ταξιδιών και αεροπορικών εταιρειών για το έκτακτο σχέδιο στήριξης που εγκρίθηκε από ΕΕ για την καλοκαιρινή περίοδο.

Έχουν επίσης προβλεφθεί,  έκτακτες δαπάνες που ενδέχεται να προκύψουν μέχρι το τέλος του έτους ύψους €30.000.000 για τα οποία δεν δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις για το πως θα κατανεμηθούν. 

 Ως Δημοκρατικό  Κόμμα θεωρούμε ότι ο έκτακτος προϋπολογισμός, σε μια περίοδο κατά την οποία η κοινωνία και οι επιμέρους πτυχές της  οικονομίας, συνεχίζουν να δοκιμάζονται τόσο από τη σοβαρότερη υγειονομική κρίση, όσο και από άλλους εξωγενείς παράγοντες, θα έπρεπε να έχει διευρυμένο προσανατολισμό ώστε να μην στοχεύει μόνο σε δαπάνες που αφορούν την Υγεία και τον Τουρισμό. Έχουμε την  άποψη ότι θα έπρεπε να προβλεφθούν δαπάνες για στήριξη των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες ασφυκτιούν (όπως το Λιανικού Εμπορίου, του Κατασκευαστικού Τομέα, της Εστίασης, της Μεταποίησης κ.α.).

Σημειώνουμε δε, ότι το κονδύλι που αφορά τον αμπελο-οινικό τομέα, δεν είναι επαρκές ώστε να απορροφήσει τις ζημιές που υπέστηκε η αλυσίδα παραγωγής και πώλησης των κυπριακών κρασιών.

Σε σχέση με τις δαπάνες για την Υγεία, ως Δημοκρατικό Κόμμα, επανατονίζουμε ότι θα πρέπει οι διαδικασίες αγοράς των τεστ ανίχνευσης θα πρέπει να γίνονται με πιο διαφανείς διαδικασίες και αυτό ενισχύεται από τις διάφορες διακυμάνσεις που παρατηρούνται στις τιμές αγοράς των εν λόγω σκευασμάτων.

Παράλληλα, σε σχέση με τα μέτρα στήριξης του τουρισμού, αν και έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά ώστε να επιδοτηθούν οι τουριστικές θέσεις, εντούτοις τα πρώτα αποτελέσματα δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά, συγκριτικά πάντα με τις ανταγωνιστικές προς εμάς αγορές, όπως οι  γειτονικές χώρες της Μεσογείου.»