Η λύση για τη λεωφόρο Ν Παττίχη - Παρασκευή ανακοινώνεται

 Πως θα διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια, ο έλεγχος της κίνησης και ταυτόχρονα να μην χαθεί η εμπορικότητα του δρόμου;

ΓΡΑΦΕΙ Η 
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Μετά την χθεσινή (19/8) κρίσιμη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών, Γιάννη Καρούσου στο Δημοτικό Μέγαρο Λεμεσού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εκπροσώπους των διαμαρτυρόμενων καταστηματαρχών για το κατά πόσο θα προχωρήσει το έργο για κτιστή νησίδα επί της οδού Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, η απόφαση φαίνεται να προσανατολίζεται προς ένα συνδυασμό κτιστής νησίδας και σειρά από πασσαλάκια.

Κτιστή νισήδα και πασσαλάκια;
Συγκεκριμένα, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται στη Λεωφόρο Δέσποινας και Νίκου Παττίχη, με τις τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, φαίνεται πως προκρίνεται το πλάνο για χτιστή νησίδα για μια ορισμένη απόσταση και ειδικότερα μέχρι το αρτοποιείο Σίγμα. Έπειτα ίσως τοποθετηθεί σειρά από πασσαλάκια. 

Οι αντιδρώντες
Υπενθυμίζεται ότι, τα έργα για δημιουργία διαχωριστικής νησίδας θα ξεκικούσαν τη Δευτέρα (17/8),  ενώ την ίδια ώρα οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της περιοχής που εναντιώνονται στην κατασκευή της, θα πραγματοποιούσαν διαμαρτυρία στην περίπτωση αυτή. 

Εν τέλει να έργα αναστάλθηκαν, όπως και η εκδήλωση διαμαρτυρίας και προγραμματιστηκε η χθεσινή σύσκεψη με στόχο να εισακουστούν τα επιχειρήματα από όλες τις πλευρές.

Το σημείο στο οποίο υπάρχουν διαφωνίες είναι για το πως θα διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια, ο έλεγχος της κίνησης και ταυτόχρονα να μην χαθεί η εμπορικότητα του δρόμου.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Τι υποστήριξαν οι εμπλεκόμενοι
Στη σύσκεψη συμμετείχαν καταστηματάρχες και εκπρόσωποι  της ΠΟΒΕΚ που αντιδρούν στην δημιουργία της νησίδας, ενώ το παρόν του έδωσαν κάτοικοι και εμπλεκόμενοι φορείς, καθώς και βουλευτές της Λεμεσού.

Ο Δήμος Λεμεσού τάχθηκε υπέρ της ολοκλήρωσης του Τοπικού Σχεδίου ώστε να γίνει μετέπειτα ολοκληρωμένα και οργανωμένα, όπως είπε στην Brief o Δήμαρχος της Λεμεσού Νίκος Νικολαΐδης σε προηγούμενο ρεπορτάζ

Συγκεκριμένα είχε αναφέρει πως, επειδή το έργο δεν μπορεί να κατασκευαστεί ολοκληρωμένα τώρα, γιατί δεν μπορούν να εξασφαλιστούν άμεσα παρόδοι χώροι στάθμευσης,  συμφωνήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών να προωθηθεί ως πολεοδομικό έργο. «Μέχρι τότε όμως θα πρέπει να βρεθεί μια εναλλακτική μέθοδος η οποία θα διασφαλίζει τα πρώτα δύο και κάποια ίσως εναλλακτική νησίδα που θα εξυπηρετούσε την οδική ασφάλεια», σημείωσε ο Δήμαρχος.

Εξ Όσων πληροφορήθηκε η Brief, οι μαγαζάτορες φαίνεται να ήταν υπέρ για πασαλάκια αντί για νησίδα, ενώ οι οδηγοί λεωφορείων αψηφώντας ότι θα πρέπει να κάνουν ολόκληρη διαδρομή δήλωσαν υπέρ της δημιουργίας της διαχωριστικής νησίδας.

Η έκκληση του πατέρα
Εν τω μεταξύ ανάμεσα στο κοινό βρισκόταν και ο πατέρας του 36χρονου Αντώνη Δημητρίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 11 Ιανουαρίου 2019, όταν η πορεία της μοτοσικλέτας του ανακόπηκε από όχημα που οδηγούσε 60χρονος, που παράνομα επιχειρούσε δεξιά στροφή.

Απευθυνόμενος προς τον Υπουργό και τους παρευρισκόμενους, ο πατέρας του άτυχου νέου ζήτησε όπως το έργο γίνει το συντομότερο, ώστε να μην χαθούν άλλες ζωές

Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους
Ο Υπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Καρούσος
 ενώ εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη της σύσκεψης σημείωσε ότι « είναι ξεκάθαρο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων και τα οργανωμένα σύνολα της περιοχής απαιτούν να κατασκευαστεί η κτιστή νησίδα» και πως «από την άλλη, οι καταστηματάρχες έχουν ανησυχίες για το θέμα της εμπορικότητας του δρόμου».

«Σε δρόμους τεσσάρων λωρίδων, οι τροχαίες συγκρούσεις είναι έξι φορές περισσότερες εάν δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα και διπλάσιες σε δρόμους δυο λωρίδων», εμεσήμανε στη σύσκεψη αναφερόμενος σε στατιστικά στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί.

Όπως σημείωσε μάλιστα, στην οδό Νίκου και Δέσποινας Παττίχη,  έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια 700 οδικές συγκρούσεις με 300 ελαφρά τραυματίες, 40 σοβαρά τραυματίες και δυο νεκρούς.



Σύμφωνα και με μελέτη, όπως είπε ο κ. Καρούσος, καταγράφει στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο «206 σημεία σύγκρουσης ταυτόχρονα» και υπογράμμισε πως «είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό στατιστικό που δεν πρέπει να αγνοηθεί».

Αναλυτικά και με τεκμηριωμένα επιχειρήματα θα ανακοινωθεί την Παρασκευή (21/8) το κατά πόσο θα προχωρήσει το έργο για κτιστή νησίδα επί της οδού Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, σημείωσε ο Υπουργός.

​​​​​​​ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ