Κλείσιμο Cobalt-Germania: Χάθηκαν 40.000 θέσεις μόνο από Γερμανία

Το κενό αυτό δεν μπορεί να αναπληρωθεί φέτος

Δυσαναπλήρωτο φαίνεται πως είναι το κενό που άφησε πίσω του το κλείσιμο τόσο της Cobalt Aero όσο και της Germania, ειδικά για την Γερμανική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει συνεχή αύξηση στις αφίξεις τουριστών. Μάλιστα, όπως πληροφορείται η Brief, από το κλείσιμο των δύο αυτών αεροπορικών εταιριών χάθηκαν περί τις 40 χιλιάδες θέσεις και, τουλάχιστον, για φέτος δεν υπάρχει τρόπος αναπλήρωσής τους.

>>> Τουρισμός: Σε ποιες αγορές και κατηγορίες τουριστών στοχεύουμε <<<

Το γεγονός πως το κενό των Germania και Cobalt δύσκολα θα αναπληρωθεί φέτος τόνισε σε χθεσινές (12/3) του δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας, Γιάννης Καρούσος, ο οποίος την προηγούμενη βδομάδα βρέθηκε στη Γερμανική πρωτεύουσα και στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB, κατά την διάρκεια της οποίας ξεκαθάρισε εν πολλοίς η εικόνα για την γερμανική αγορά. Όπως είχε δηλώσει ο κ. Καρούσος, «διαφάνηκε ότι υπάρχει μια ανησυχία γενικότερα για το γεγονός ότι λόγω κλεισίματος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germania αλλά και των πτήσεων που πραγματοποιούσε η εταιρεία Cobalt, έχουν χαθεί δεκάδες χιλιάδες θέσεις, οι οποίες δεν μπορούν να αναπληρωθούν εντός του 2019».

Ερωτηθείς τι θα γίνει με τη γερμανική αγορά, ο κ. Καρούσος είπε πως «θα ληφθούν πρωτοβουλίες για να πληρωθεί το κενό που άφησε η Germania και θα γίνει η ανάλογη προώθηση, ωστόσο τα αποτελέσματα θα είναι εμφανή το 2020». Τη δήλωση αυτή επανέλαβε και στην Brief τονίζοντας πως, «ό,τι μπορούσαμε να κάνουμε για φέτος το κάναμε. Όταν κλείνει μία αεροπορική εταιρία ξαφνικά είναι δύσκολο να αναπληρώσεις άμεσα το κενό της. Έγιναν προσπάθειες αλλά, όπως φάνηκε και από τις επαφές μας, έχουμε χάσει χιλιάδες θέσεις από Γερμανία οι οποίες δεν είναι εφικτό να αναπληρωθούν φέτος».

Ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας, παρά την αρνητική αυτή εξέλιξη επέμεινε πως ο κυπριακός τουρισμός μπορεί να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρσι, σημειώνοντας πως αναμένεται αύξηση αφίξεων τουριστών από άλλες χώρες, όπως η Πολωνία, ο Λίβανος και το Ισραήλ, τρεις χώρες από τις οποίες παρατηρείται συνεχής αύξηση τα τελευταία χρόνια.

>>> Στρατηγική για Τουρισμό: Στόχος 6 εκατ. τουρίστες ως το 2030 <<<

Σε σχέση με τον προγραμματισμό για τα επόμενα έτη, ο κ. Καρούσος τόνισε πως ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Δεν γίνεται, υπέδειξε, από ένα κρατικό προϋπολογισμό των 8 δις ευρώ, να δίδονται μόλις 55 εκατομμύρια ευρώ για ένα τόσο σημαντικό Υφυπουργείο το οποίο διαχειρίζεται την πιο σημαντική πηγή εσόδων του κράτους τα οποία ανέρχονται σε 3 δις ευρώ ετησίως.

«Πήραμε την πολιτική απόφαση, δημιουργήσαμε το Υφυπουργείο Τουρισμού, αλλά το αφήσαμε χωρίς καύσιμα. Κατά την άποψή μας επιβάλλεται η αύξηση του προϋπολογισμού του για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους του, αλλά και το σημαντικό έργο του που δεν είναι άλλο από την διατήρηση του τουρισμού σε πολύ υψηλά επίπεδα», κατέληξε.

Μάριος Αδάμου
 
3461
Thumbnail

Την  προκήρυξη των προσφορών για την κατασκευή του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς (Τμήμα 1, Φάση Α΄) που προχώρησε σήμερα το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων χαιρέτησαν οι Δήμαρχοι Πάφου και Πόλης Χρυσοχούς Φαίδωνας Φαίδωνος και Γιώτης Παπαχριστοφή αντίστοιχα. 

ad1mobile

Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Πάφου Φαίδωνας Φαίδωνος ανέφερε πως το γεγονός ότι σήμερα  προκηρύσσεται ο διαγωνισμός και ουσιαστικά σηματοδοτείται η κατασκευή του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί για την Επαρχία Πάφου αναμφίβολα πολύ ευχάριστη εξέλιξη. Επιτέλους συνέχισε, οι υποσχέσεις δεκαετιών υλοποιούνται και  αυτό που διαφάνηκε είναι ότι οι υποσχέσεις της κυβέρνησης  μετατρέπονται σε έργα. Είναι, είπε ο κ. Φαίδωνος, ένα έργο υπερτοπικής σημασίας, σημειώνοντας ότι πέρα από τη σημαντική  βοήθεια που θα δοθεί  προς την Π. Χρυσοχούς θα δοθεί η δυνατότητα για ραγδαία ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Π. Χρυσοχούς αλλά και της Επαρχίας. 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Πρόκειται, συνέχισε ο Δήμαρχος Πάφου, για ένα από τα σημαντικότερα αν όχι το σημαντικότερο έργο των τελευταίων δεκαετιών που θα αλλάξει και την ανθρωπογεωγραφία αλλά και την οικονομική γεωγραφία ολόκληρης της Επαρχίας .  

Ακολούθως ο κ. Φαίδωνος συνεχάρη όλους όσους έχουν συμβάλει σ’ αυτή την προσπάθεια που έγινε .

Εξάλλου σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή  χαιρέτησε την  εξέλιξη αυτή και ευχήθηκε όπως τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το έργο είναι είπε,  σημαντικό για την Πάφο αλλά ιδιαίτερα για το διαμέρισμα Πόλης Χρυσοχούς. Επεσήμανε ωστόσο πως το νέο οδικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς. Δεν είμαστε, σημείωσε, «ικανοποιημένοι να  μείνει ως εκεί αλλά να προχωρήσει και η 2η φάση με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής που είναι απομακρυσμένη». Ακολούθως ευχαρίστησε την κυβέρνηση, την Υπουργό Μεταφορών , τον Υπουργό Οικονομικών, τον πρώην Υπουργό Μεταφορών αλλά και όλα τα κόμματα, όπως είπε, που αντίκρισαν θετικά το αίτημα του διαμερίσματος Π. Χρυσοχούς. 

Σημειώνεται πως το προτεινόμενο έργο αφορά την μελέτη και κατασκευή (Design & Build) δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, ενώ το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε €70 εκ.+ΦΠΑ, περίπου και ο χρόνος μελέτης-κατασκευής θα είναι 3,5 χρόνια.

Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα, ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας, και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί.

«Η κατασκευή του δρόμου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, θα προσδώσει αξία στην ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας με τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Αναμένεται επίσης ότι θα επιλύσει προβλήματα οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του οδικού δικτύου», σημειώνεται στην ανακοίνωση, που αναμεταδίδει το ΓΤΠ.

Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Εργων, ο δρόμος αναμένεται μελλοντικά να συνεχίσει μέχρι την Πόλη, κάτι που θα αποτελέσει το Δεύτερο Τμήμα του Ολοκληρωμένου Προτεινόμενου Έργου. Από το έργο αναμένεται να επωφεληθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς, των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από τον δρόμο Πάφου-Πόλης (Τσάδα, Στρουμπί, Πολέμι, Κάθηκας, Γιόλου, Μηλιού, Γουδί κ.α.) καθώς και των κοινοτήτων βόρεια της Πόλης Χρυσοχούς (Αργάκα, Πωμός, Κάτω Πύργος κ.α.).

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

 

Σημειώνεται ότι πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο στη σύνδεση του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και δύο προσωρινούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, ένα στη Τσάδα και ένα στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί. Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας (ΠΛΚ) σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Το πλάτος των λωρίδων αυτών θα αξιοποιηθεί στο μέλλον ως έρεισμα στα πλαίσια της αναβάθμισης του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες.

ad2mobile

Παράλληλα έχει εκπονηθεί επικαιροποιημένη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και Δέουσα Μελέτη για την επιλεγείσα όδευση και έχουν τεθεί Όροι από την Περιβαλλοντική Αρχή, οι οποίοι συμπεριλήφθηκαν στο Συμβόλαιο.

ΚΥΠΕ

article 1