Κύπρος-Ελλάδα με πλοίο: Οκτώβρη ξανά προσφορές και... αισιοδοξία

Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι - Αλλάζει τους όρους και βγαίνει ξανά προσφορές του Υφυπουργείο

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Μπορεί ο πρώτος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας για την ακτοπλοική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, να μην προσέλκυσε ενδιαφερόμενους, εντούτοις οι αρμόδιοι φορείς «σήκωσαν τα μανίκια» εδώ και καιρό και αφού μελέτησαν πρώτα τους λόγους που απέτρεψαν τους ενδιαφερόμενους να ανταποκριθούν στο κάλεσμα αυτό, συντάσσουν τώρα τους νέους όρους του κειμένου που αναμένεται να προκηρυχθεί το Φθινόπωρο του 2021.

Η Brief επικοινώνησε με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Βασίλη Δημητριάδη ο οποίος υπογράμμισε «Εκτιμώ ότι μέσα στον Οκτώβρη θα προκηρύξουμε το νέο διαγωνιστικό έγγραφο και πιστεύω ότι οι προϋποθέσεις μας θα ικανοποιήσουν αυτή την φορά στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις επισημάνσεις των μεταφορέων και ευελπιστούμε ότι θα επιδείξουν ενδιαφέρον».

Που βρισκόμαστε σήμερα

Όπως ανέφερε στην Brief o κ. Δημητριάδης, τη δεδομένη στιγμή οι νέοι όροι του διαγωνισμού τυγχάνουν συνεχής επαναξιολόγησης και βελτίωσης ώστε  και να είναι ελκυστικοί αλλά και ευθυγραμμισμένοι με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα σημείωσε ότι, κάθε τι που αλλάζει στους διαγωνιστικούς όρους, πρέπει να ελεγχθεί αν είναι συμβατό με τις Ενωσιακές Αρχές ή αν μπορούμε να το εφαρμόσουμε μόνοι μας ώστε να απευθυνόμαστε στις αρμόδιες υπηρεσίες αναλόγως με τα ερωτήματα που προκύπτουν. «Δεν θέλουμε να βγούμε με διαγωνισμό στο οποίο θα εντοπίζονται τρωτά σημεία», δήλωσε χαρακτηριστικά. Στόχος του νέου διαγωνισμού, επεσήμανε ο κ. Δημητριάδης, είναι ένα κείμενο πλήρως ευθυγραμμισμένο με τις αρχές της ΕΕ αλλά παράλληλα αν διαφαλίζει την μέγιστη δυνατή ευελιξία και ελκυστικότητα για τον μεταφορέα.

Τι προηγήθηκε

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος προσφορών του αρχικού διαγωνισμού για τη θαλάσσια σύνδεση, ολοκληρώθηκε στις 29 Ιανουαρίου, χωρίς να ληφθούν προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς, παρά την κρατική ετήσια επιδότηση, ύψους €5 εκατομμυρίων. O Υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Δημητριάδης είχε επισημάνει τότε ότι η απαίτηση για υλοποίηση ενός τακτικού (και όχι εποχικού) δρομολογίου αποτέλεσε μία από τις παραμέτρους που λειτούργησαν αποτρεπτικά στην εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Το ζήτημα με την εποχικότητα λύθηκε κατά την επίσκεψή του Υφυπουργού στις Βρυξέλλες τον Μάρτιο του 2021, με τον κ. Δημητριάδη να σημειώνει ότι «αφού πήγαμε στις Βρυξέλλες, εξασφαλίσαμε το θέμα της εποχικότητας και πάνω σε αυτό κτίζουμε άλλες διατάξεις και όρους τα οποία ελέγχονται αν είναι ευθυγραμμισμένα με τις αρχές της ΕΕ».

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, στόχος είναι η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού το Φθινόπωρο και ειδικότερα μέσα Οκτωβρίου, ώστε η κατακύρωση του διαγωνισμού να μπορέσει να γίνει μέχρι το τέλος του 2021 και η έναρξη του δρομολογίου την Άνοιξη του 2022.

Οι τιμές των εισιτηρίων

Σε ό,τι αφορά τα κόμιστρα, αυτά ορίζονται ως εξής σύμφωνα με την παρουσία που έγινε το καλοκαίρι του 2020: 

50 ευρώ
για αεροπορική θέση μονής διαδρομής και 80 μετ’ επιστροφής, καθώς 80 ευρώ για μονή καμπίνα μίας διαδρομής και 120 μετ’ επιστροφής.

Τα παιδιά μέχρι 24 μηνών θα ταξιδεύουν δωρεάν, ενώ από 2 έως 12 ετών θα υπόκεινται σε διαφοροποιημένα ή μειωμένα κόμιστρα.

Τα οχήματα θα κοστίζουν 75 ευρώ για τη μονή διαδρομή και 150 μετ’ επιστροφής, ενώ οι μοτοσικλέτες των επιβατών θα κοστίζουν 50 ευρώ για μονή διαδρομή και 100 μετ’ επιστροφής. 

Οι τιμές αυτές ισχύουν χωρίς τα λιμενικά τέλη.

Ξένια Προδρόμου