Οι 3 λόγοι που οι Κύπριοι τρέχουν για παράπονα στον Σύνδεσμο Καταναλωτών

Αυξήθηκαν κατακόρυφα οι καταγγελίες – Τι αφορούν τα περισσότερα παράπονα

Κατακόρυφη αύξηση σημείωσαν τα παράπονα που υποβάλλονται από πολίτες στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών. 

Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2023 υποβλήθηκαν 763 γραπτά παράπονα, σε σχέση με 709 το 2022 και 1389 τηλεφωνικά παράπονα σε σχέση με 776 το 2022, καταγράφοντας έτσι αύξηση της τάξης του 7,6% και 79%, αντίστοιχα. 

Αύξηση 166% στα παράπονα για επιστροφές – 161% για απάτες – 148% για κόστος 

Σύμφωνα με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών οι κυριότερες κατηγορίες παραπόνων αφορούν οι κατηγορίες «πολιτική επιστροφών» με 166%, «Απάτες μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων» με  161%, τα παράπονα που αφορούσαν την «Ακρίβεια και το κόστος ζωής» με 148% και οι «διαδικτυακές απάτες» με 111%.

Γι’ αυτό αυξήθηκαν τα παράπονα

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην Brief ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, η κατακόρυφη αύξηση των παραπόνων που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία τους οφείλονται κυρίως σε 3 λόγους. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη ο πρώτος λόγος είναι η δουλειά που γίνεται από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, με τους πολίτες πλέον να ενημερώνονται καλύτερα για τα δικαιώματα τους. 

Ο δεύτερος λόγος, αφορά την ακρίβεια και την οικονομική στενότητα των νοικοκυριών, καθώς λόγω αύξησης τιμών και στενών οικονομικών περιθωρίων οι καταναλωτές πλέον μετρούν μέχρι και το τελευταίο σεντς στις αγορές τους. 

Ο τρίτος λόγος σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη, είναι τα χαμηλά πρόστιμα που επιβάλει σε επιχειρήσεις η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, καθώς όπως σημειώνει η μη αυστηρή επιβολή της νομοθεσίας δεν αποτρέπει τις επιχειρήσεις από το να παρανομούν εις βάρος των καταναλωτών. 

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, κατάφερε να συνάψει χωριστές συμφωνίες διαμεσολάβησης και επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με 62 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, βοηθώντας όπως σημειώνει στην επίλυση αρκετών παραπόνων των καταναλωτών. 

Παράπονα και για την γραφειοκρατία

Μεταξύ των παραπόνων που όμως δεν γίνεται ειδική αναφορά στον πίνακα που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, αφορούν την γραφειοκρατία στη δημόσια υπηρεσία, τους αυξημένους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και αύξηση στις τιμές των προϊόντων, αλλά και στις πολιτικές επιστροφών των επιχειρήσεων που αφορούν τη χρονική διάρκεια των εκπτώσεων. 

Χαράλαμπος Ζάκος

Χαράλαμπος Ζάκος