Πάφος: Ποντάρουν στους Γερμανούς για αύξηση τουρισμού - Στοχευμένη digital καμπάνια

«Αν συνεχιστεί το πρόβλημα εξεύρεσης προσωπικού, θα μειώσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες στα ξενοδοχεία»

Του Σωτήρη Νικηφόρου

Στοχευμένη μεγάλη ψηφιακή καμπάνια για τρίτη χρονιά τρέχουν οι τουριστικοί φορείς της Επαρχίας Πάφου, με στόχο την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών. Η καμπάνια αφορά την προβολή της πόλης και Επαρχίας Πάφου γενικότερα. 

Ειδικότερα, όπως ανέφερε μιλώντας στην Brief, ο Πρόεδρος ΠΑΣΥΞΕ Πάφου Θάνος Μιχαηλίδης, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η σημαντική αύξηση της γερμανικής αγοράς, η οποία είναι μια μεγάλη αγορά, εύρωστη και λειτουργεί ολόχρονα. Η καμπάνια αφορά και άλλες χώρες όπως Αγγλία και Γαλλία. Ο κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε και στην σημαντική αύξηση τουριστών από το Ισραήλ που παρατηρείται στην Πάφο.

Εκτιμά ότι οι κρατήσεις φέτος θα ξεπεράσουν την περσινή χρονιά αλλά όχι το 2019, πριν την πανδημία. 

Μιλώντας για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι με την εξεύρεση προσωπικοί, ανέφερε ότι οι διαδικασίες πρέπει να γίνουν πιο γρήγορες για προσωπικό από τρίτες χώρες. Τόνισε ότι εάν το πρόβλημα συνεχίσει να υφίσταται, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να βρουν τρόπους για να διαχειριστούν το μειωμένο προσωπικό και ένας από αυτούς τους τρόπους θα είναι η μείωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. 

Τουριστική κίνηση: Καλύτερα από πέρσι - Όχι καλύτερα από 2019

Για την τουριστική κίνηση στην Επαρχία Πάφου ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι πάει καλά. 

«Η Επαρχία της Πάφου πάει καλά. Η αγγλική αγορά ήταν και είναι η κύρια αγορά για την επαρχία μας. Αυτό τον μήνα παρατηρείται σχετική επιβράδυνση στη ροή των κρατήσεων αλλά πιστεύω σε γενικες γραμμές η χρονιά θα είναι καλή. Νομίζω δεν θα φτάσουμε στα επίπεδα του 2019 σε αριθμό τουριστών. Θα είμαστε λίγο καλύτερα από πέρσι. Το εισόδημα κατ’ αναλογία που θα αφήνουν οι τουρίστες θα είναι ψηλότερο από το 2019, αλλά η Πάφος τουλάχιστον δεν θα φτάσει τα εισοδήματα του 2019 από τον τουρισμό». 

Στόχος η αύξηση τουριστών από μεγάλες αγορές όπως η γερμανική 

Ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι η συνδεσιμότητα του αεροδρομίου Πάφου κάθε χρόνο γίνεται και καλύτερη. «Η συνδεσιμότητα είναι είναι το άλφα και το ωμέγα. Υπάρχουν πτήσεις από αρκετές αγορές».
 
Μιλώντας για τον στόχο και τις προσπάθειες της αύξησης τουριστών σημείωσε: «Για να δουμε ουσιαστική αλλαγή και σημαντική αύξηση τουριστών, πρέπει να καταφέρουμε να αυξήσουμε τη ροή τουριστών από μια ουσιαστική και μεγάλη αγορά όπως είναι η γερμανική, η οποία είναι αγορά που μπορεί να κινηθεί και ολόχρονα.  Όλες οι άλλες αγορές κινούνται αρκετά καλά. Για παράδειγμα το Ισραήλ, αν και είναι μια μικρή αγορά, για την Πάφο είναι αρκετά σημαντική. Για το μέγεθος του Ισραήλ είναι αρκετά καλός ο τουρισμός που έρχεται στην Πάφο. Για να δούμε όμως σημαντικές αλλαγές, πρέπει να γίνει προσπάθεια με μια μεγάλη αγορά σαν την Γερμανία, που είναι μεγάλη αγορά, εύρωστη και λειτουργεί ολόχρονα. Για να το πετύχουμε αυτό χρειάζεται πολύ μεγάλη επένδυση στο marketing διοτι η αναγνωρισιμότητα της Κύπρου γενικά, είναι σχετικά χαμηλή στη Γερμανία. Στην Αγγλία για παράδειγμα πάμε καλά γιατί η Κύπρος είναι πολύ γνωστή στην Αγγλία». 

Καμπάνια για τρίτη χρονιά

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου, αναφέρθηκε στην μεγάλη digital στοχευμένη καμπάνια που γίνεται για τρίτη χρονιά από τους τουριστικούς φορείς της πόλης: «Γίνονται διάφορες ενέργειες. Ο ΠΑΣΥΞΕ Πάφου, σε συνεργασία με το ΕΤΑΠ Πάφου και με χορηγία της ΕΛληνικής Τράπεζας και της Hermes, για 3η χρονιά κάνουν ψηφιακή καμπάνια σε συγκεκριμένες αγορές, χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία του Digital Marketing. Η καμπάνια αφορά χώρς όπως Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία κ.α. Πρέπει να μπουν σημαντικά λεφτά στο marketing για να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα. Επειδή για παράδειγμα η γερμανική είναι πολύ μεγάλη αγορά εχει ψηλό κόστος το marketing. Η καμπάνια είναι στοχευμένη, σε πολεις που είναι κοντά στα αεροδρόμια. Προωθούμε την πόλη και Επαρχία Πάφου με στόχο να γνωρίσει ο κόσμος την πόλη μας, να δημιουργηθεί το ενδιαφέρον για την Πάφο». 

Μείωση υπηρεσιών στα ξενοδοχεία εάν συνεχιστεί το πρόβλημα με την εξεύρεση προσωπικού

Ο κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε και στο πρόβλημα εξεύρεσης προσωπικού στον ξενοδοχειακό τομέα: «Εάν το πρόβλημα γίνει διαχρονικό, αν δηλαδή δεν βρίσκουμε κόσμο για να εργάζεται στα ξενοδοχεία και εάν η εξεύρεση προσωπικού από τρίτες χώρες είναι τόσο χρονοβορα όσο σήμερα, θα προσπαθήσουν οι ξενοδοχοι να βρουν μια λύση για να μπορούν να λειτουργούν. Θα είναι αναγκασμένοι να προσαρμώσουν το τι προσφέρουν, στο προσωπικό που μπορούν να βρουν. Είναι μια βιομηχανία που στηρίζεται εξ ολοκλήρου στο ανθρώπινο δυναμικό. Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, οι ξενοδοχοι θα πρέπει να κάνουν λύσεις που να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες με βάση το προσωπικό. 

Αν για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο έχει πέντε εστιατόρια και δεν έχει προσωπικό για να λειτουργεί πέντε μέρες την εβδομάδα, θα το λειτουργήσει μόνο 2-3 μέρες ή δεν θα λειτουργήσει καθόλου κάποια εστιατόρια. Αυτό αλλάζει τις υπηρεσίες που προσφέρεις και προσαρμόζεσαι στο προσωπικό». 

Ο κ. Μιχαηλίδης αναφερόμενος στο θέμα του προσωπικού από τρίτες χώρες, σημείωσε ότι το σύστημα έγκρισης των ανθρώπων που θέλουν να έρθουν στην Κύπρο για δουλειά, είναι πολύ: «Καθυστερούν οι διαδικασίες. Η εφαρμογή του προγράμματος είναι πολύ σημαντική. Δεν βοηθούν καθόλου οι αργές διαδικασίες. Το προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί. Χρειάζεται χρόνος για να εκπαιδευτούν και να είναι παραγωγικοι». 
 

Tags