PwC: Αναδιαμορφώνεται o κλάδος ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης

Ισχυρό σοκ προκάλεσε η πανδημία στον κλάδο της ψυχαγωγίας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

Ισχυρό σοκ προκάλεσε η πανδημία που πλήττει ολόκληρο τον πλανήτη, στον κλάδο της ψυχαγωγίας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Σύμφωνα με την παγκόσμια ανασκόπηση “Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024” της PwC, η πανδημία του COVID-19 έχει επιταχύνει και ενισχύσει τις συνεχείς αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, εντείνοντας έτσι τον ψηφιακό μετασχηματισμό και οδηγώντας τον κλάδο σε κρίσιμο σημείο καμπής.

Σημαντική συρρίκνωση

Εν μέσω της παγκόσμιας ύφεσης, το 2020 θα καταγραφεί η πιο απότομη πτώση στα παγκόσμια έσοδα του κλάδου στα 21 χρόνια που διεξάγεται αυτή η έρευνα, με μια μείωση της τάξης του 5,6% συγκριτικά με το 2019, ποσοστό που αντιστοιχεί σε πέραν των US$120 δις σε απόλυτους αριθμούς.

>>> Διαβάστε επίσης: Κυπριακό ξενοδοχείο επιλέχθηκε ως το καλύτερο στον κόσμο <<<

Το 2009, η προηγούμενη χρονιά κατά την οποία συρρικνώθηκε η παγκόσμια οικονομία, οι συνολικές δαπάνες του κλάδου μειώθηκαν κατά 3.0%. Η βασική πορεία ανάπτυξης του κλάδου πάντως παραμένει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ισχυρή, αφού μετά τις προκλήσεις του 2020, η απόδοση του αναμένεται ότι θα επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα. Με βάση τις προβλέψεις, το 2021 οι δαπάνες του κλάδου θα καταγράψουν αύξηση 6,4%. Σε ορίζοντα πέντε ετών, την περίοδο 2019-2024, αναμένουμε ότι ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) των συνολικών εσόδων θα ανέλθει στο 2,8%.

Τα κρίσιμα σημεία καμπής

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος ψυχαγωγίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης δεν επηρεάζουν στον ίδιο βαθμό όλα τα επιμέρους τμήματά του. Οι επιπτώσεις είναι πιο έντονες στα τμήματα εκείνα που έχουν στην κυριολεξία κατεβάσει ρολά λόγω του COVID-19, όπως για παράδειγμα οι διάφορες εκδηλώσεις, η ζωντανή μουσική, ο κινηματογράφος και οι εμπορικές εκθέσεις. Οι νέες συνθήκες οδηγούν μεταξύ άλλων σε αναδιαμόρφωση διαφόρων τμημάτων του κλάδου ψυχαγωγίας και Μέσων Μαζικής  Eνημέρωσης πολύ νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν αρχικά.

Για παράδειγμα μέχρι και το 2015, τα έσοδα των κινηματογραφικών εισπράξεων ήταν τριπλάσια από τα έσοδα του συνδρομητικού βίντεο κατά παραγγελία (SVOD). Το 2020, τα έσοδα του SVOD θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα έσοδα των κινηματογραφικών εισπράξεων, ενώ αναμένεται να διπλασιαστούν μέχρι το 2024.

>>> Διαβάστε επίσης: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τα Ειδικά Σχέδια / Βρείτε τις εδώ <<<

Nικητές και ηττημένοι

Καθώς μένουμε περισσότερο στο σπίτι, η υπηρεσία βίντεο ΟΤΤ καταγράφει το 2020 τεράστια αύξηση εσόδων φθάνοντας στο 26.0% παγκοσμίως. Αυτή η σταθερή ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με το μέγεθος του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς να διπλασιάζεται σχεδόν από US$46,4 δις το 2019 σε US$86,8 δις το 2024. Στον αντίποδα, με βάση τις εκτιμήσεις, το 2024 τα κινηματογραφικά έσοδα θα είναι χαμηλότερα απ’ ότι το 2019. Ακόμη, η συνεχιζόμενη πτώση των εφημερίδων και των καταναλωτικών περιοδικών ανά το παγκόσμιο επιταχύνεται ραγδαία το 2020, με τα συνολικά έσοδα να μειώνονται πέραν του 14%. Τεράστιες δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν και άλλοι σημαντικοί τομείς στην προσπάθεια τους να ανακτήσουν τη χαμένη ανάπτυξη του 2019. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο παγκόσμιος κλάδος της διαφήμισης, ο οποίος μετά από μια πτώση της τάξης του 13,4% το 2020 και μείωση της αξίας του στα US$559,5 δις, δεν αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2022.

Αναδιαμόρφωση

Αντίθετα απ’ ό,τι θα ανέμενε ίσως κανείς, ορισμένα «παραδοσιακά» μέσα έχουν αντισταθεί στις επιπτώσεις του COVID-19 και της ψηφιακής επιτάχυνσης. Με τις πωλήσεις βιβλίων να σημειώνουν κατακόρυφη αύξηση κατά τη διάρκεια των lockdowns, τα παγκόσμια συνολικά έσοδα του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 1,4% μεταξύ 2019 και 2024. Η αξία του κλάδου θα ανέλθει στα US$64,7 δις. 
 
Οι εκδηλώσεις με φυσική παρουσία είναι ένα ακόμη τμήμα του κλάδου που καλείται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Καθώς οι αίθουσες συναυλιών, οι εκθεσιακοί χώροι και τα στάδια παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, ορισμένες live εκδηλώσεις χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες για να συνδεθούν με το κοινό τους.

Παρά το ότι το 2020 υπήρξε για τους πλείστους κλάδους – περιλαμβανομένων και πολλών τμημάτων του κλάδου ψυχαγωγίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης – μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις και τεράστιες αλλαγές, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου στο σύνολό του παραμένουν θετικές.

(ΚΥΠΕ)
 

Tags