Στο Υπουργικό η αναθεωρημένη Στρατηγική για Τουρισμό έως το 2030

Οι αγορές και οι κατηγορίες στις οποίες θα στοχεύσουμε για προσέλκυση έως και έξι χιλιάδων τουριστών μέχρι το 2030

Ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου αναμένεται να βρεθεί σήμερα η αναθεωρημένη Στρατηγική για τον Τουρισμό μέχρι και το 2030, η οποία ετοιμάστηκε από τον Υφυπουργό Τουρισμού, Σάββα Περδίο, στην βάση και των βασικών επιχειρηματικών αξόνων που είχαν τεθεί από την Κυβέρνηση στις 20 Φεβρουαρίου.

Μέσω της Στρατηγικής θα καθορίζονται επ’ ακριβώς οι στόχοι και οι επιδιώξεις της Κύπρου για προσέλκυση κι άλλων τουριστών, ούτως ώστε οι αφίξεις να φθάσουν μέχρι το 2030 στα 5 με 6 εκατομμύρια ετησίως. Μάλιστα, αυτός ο στόχος θεωρείται πολύ εφικτός, εάν λάβει κάνεις υπόψην του το γεγονός πως πέρσι οι αφίξεις τουριστών στην χώρα μας πλησίασαν πολύ τα 4 εκατομμύρια (3.938.625).

>>> Διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες της αρχικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό <<<

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως ο Υφυπουργός Τουρισμού έχει δώσει αρκετές φορές το στίγμα των επιδιώξεων της Κύπρου σε σχέση με την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό. Μάλιστα, κατά την διάρκεια του 41ου Ξενοδοχειακού Συνεδρίου στις 26 Φεβρουαρίου ο κ. Περδίος είχε αναλύσει εν εκτάσει τους τρόπους επαναπροσδιορισμού (re-branding) του τουριστικού μας προϊόντος, με στόχο την προσέλκυση νέων αγορών και τουριστικών ομάδων, αλλά και προβολής της Κύπρου ως εναλλακτικού προορισμού πέραν του σλόγκαν «ήλιος και θάλασσα». 

Υπενθυμίζεται, όπως είχε γράψει την επομένη του Συνεδρίου η Brief, ο κ. Περδίος είχε τονίσει πως η χώρα μας διαθέτει αρκετά δυνατά σημεία, όπως το ιδανικό κλίμα, η ζεστή φιλοξενία, οι μικρές αποστάσεις σε εσωτερικούς προορισμούς, ενώ βρίσκεται και σε μία ιδανική τοποθεσία στην Μεσόγειο. Αυτά τα δυνατά σημεία, είχε υποδείξει, «πρέπει να συνεχίσουμε να τα αξιοποιούμε, τόσο για διατήρηση των σημαντικών αγορών για τον κυπριακό τουρισμό, αλλά και για την προσέλκυση νέων αγορών, με την δημιουργία και νέων μορφών τουρισμού». 

Παράλληλα, είχε αναφερθεί και στις νέες κατηγορίες τουριστών στις οποίες θα επιδιώξει να κάνει άνοιγμα η Κύπρος, με στόχο την αύξηση των αφίξεων τόσο κατά την θερινή όσο και την χειμερινή περίοδο. Οι κατηγορίες αυτές είναι:

  • Millennial parents: Οι τουρίστες δηλαδή που ανήκουν στην μεγαλύτερη γενιά εργαζομένων.
  • Golden 50s: Η κατηγορία τουριστών που ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα για διακοπές.
  • Aging populations: Ευρωπαίοι, κυρίως, τουρίστες των οποίων η ηλικία τπλησιάζει τα 60 έτη.
  • Authenticity: Οι τουρίστες προτιμούν τις εξατομικευμένες εμπειρίες/διακοπές.
  • Shorter stays: Οι τουρίστες που προτιμούν να κάνουν περισσότερα ταξίδια μικρών αποστάσεων.

Με δεδομένο τα πιο πάνω, είχε σημειώσει ο Υφυπουργός Τουρισμού, η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό θα εστιάσει σημαντικά στην προσέλκυση:

  • Οικογενειών με παιδιά, κυρίως από Βρετανία και Ρωσία.
  • Τουριστών ηλικίας άνω των 50 ετών, από Γαλλία, Ολλανδία, Ελβετία, Γερμανία και Βέλγιο.
  • Τουριστών οι οποίοι κάνουν διακοπές μεγάλης διάρκειας.
  • Τουριστών που ανήκουν στην κατηγορία destination hoppers από ΗΠΑ, Καναδά, Κορέα, Ιαπωνία και Κίνα.
  • Τουριστών που αρέσκονται σε μικρές αποδράσεις, δηλαδή τουριστών που κάνουν διακοπές στην Ελλάδα ή στο Ισραήλ και οι οποίοι στο πλαίσιο του ταξιδιού τους θα μπορούσαν να κάνουν και ολιγοήμερες διακοπές στην χώρα μας.

>>> Διαβάστε εδώ τις «πληγές» του ξενοδοχειακού τομέα και τις προκλήσεις για τον τουρισμό ευρύτερα <<<

Πέραν των πιο πάνω, είχε πει ο κ. Περδίος, η Στρατηγική για τον Τουρισμό θα εστιάσει και στην προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού εσωτερικών τουριστών, οι οποίοι θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για εξάλειψη της εποχικότητας του κυπριακού τουρισμού.

Καταληκτικά ο Υφυπουργός Τουρισμού είχε τονίσει την ανάγκη «να φέρουμε νέες μορφές τουρισμού, να στοχεύσουμε σε νέες αγορές και νέα δημογραφικά, ώστε η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μας να βασιστεί πάνω σε τομείς, οι οποίοι να πετύχουν την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, χτυπώντας το διαχρονικό πρόβλημα της εποχικότητας».

Μάριος Αδάμου