Ξενοδοχεία και Εστιατόρια «κλέβουν» σεφ και γκαρσόνια ο ένας του άλλου

Ανάρπαστο το έμπειρο προσωπικό στις τουριστικές επιχειρήσεις– Δίνουν καλύτερους μισθούς για να προσελκύσουν εργαζομένους

Η έλλειψη προσωπικού που ταλανίζει εδώ και αρκετό καιρό τόσο τα ξενοδοχεία, όσο και τα κέντρα αναψυχής αλλά και γενικότερα την τουριστική βιομηχανία ανάγκασε αρκετούς επιχειρηματίες να «κυνηγήσουν» εργαζόμενους ανταγωνιστών τους

Το φαινόμενο αυτό επιβεβαίωσαν στην Brief, τόσο οι ξενοδόχοι, όσο και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αναψυχής

Για τις τουριστικές επιχειρήσεις το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στην δυσκολία για εξεύρεση προσωπικού, αλλά στο γεγονός ότι εάν και εφόσον βρουν προσωπικό υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο αυτοί οι εργαζόμενοι να μετακινηθούν σε άλλες επιχειρήσεις, εν μέσω τουριστικής περιόδου μάλιστα, και ενώ προηγουμένως αυτές οι μονάδες είχαν επενδύσει στην εκπαίδευση αυτού του προσωπικού. 

Έτσι, ξενοδοχεία και κέντρα αναψυχής όχι μόνο χάνουν προσωπικό το οποίο είχαν εκπαιδεύσει – με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε έξοδα – αλλά ταυτόχρονα μένουν και χωρίς εργαζόμενους σε περιόδους μεγάλης πληρότητας και επισκεψιμότητας. 

Ειδικότερα, ξενοδοχεία και κέντρα αναψυχής, λόγω ακριβώς της έλλειψης προσωπικού, προσφέρουν καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας και έτσι προσελκύουν προσωπικό το οποίο ήδη εργοδοτείται κάπου άλλου. 

Όπως σημείωσαν στην Brief επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας, αυτό το φαινόμενο έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του pay roll των επιχειρήσεων, καθώς με στόχο να προσελκύσουν ή να κρατήσουν εργαζόμενους προχωρούν με προτάσεις και αντιπροτάσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των εξόδων των επιχειρήσεων, κάτι που όπως αναφέρουν ευθύνεται σε κάποιο βαθμό και για την αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες τους.

Αυτό ωστόσο έχει και τα θετικά του, τουλάχιστον για τους εργαζομένους, καθώς οι ίδιοι μπορούν να διαπραγματευτούν με αυτό τον τρόπο καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στην Brief, υπάρχουν περιπτώσεις όπου εργαζόμενοι, λόγω ακριβώς αυτού του φαινομένου, είδαν αυξήσεις κατά 20% ή και 30% στους μισθούς τους, ειδικά, όταν επρόκειτο για έμπειρο προσωπικό. 

Πού θα πρέπει να επικεντρωθούν οι επιχειρήσεις Φιλοξενίας

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί πως έρευνα που διεξήχθη στα πλαίσια του προγράμματος INSTANT, κατέδειξε ακριβώς αυτό. Ότι δηλαδή η έγκαιρη στελέχωση και η διατήρηση προσωπικού αποτελούν προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις του κλάδου. 

Μάλιστα, όπως καταδεικνύεται από την έρευνα οι επιχειρήσεις, καθώς παρατηρείται έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού (π.χ. σεφ, σερβιτόρων) κάτι που προκαλεί προβλήματα στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών θα πρέπει να να επικεντρωθούν σε παράγοντες όπως η καλή αμοιβή μέσω πακέτων χρηματικής και μη-χρηματική αμοιβής, η εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού, καθώς και η παροχή ευκαιριών επαγγελματικής ανέλιξης. (Μπορείτε να διαβάστε περισσότερα εδώ).

Χαράλαμπος Ζάκος

Χαράλαμπος Ζάκος