Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοινώνει ότι ανάμεσα στα έργα που προωθεί το Τμήμα Δημοσίων Έργων περιλαμβάνεται και ο Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας, ο οποίος αναμένεται να υλοποιηθεί σε πέντε φάσεις. Σκοπός του έργου αυτού είναι η απάμβλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην είσοδο της Λευκωσίας, παρέχοντας εναλλακτική όδευση και συνδέοντας τα νοτιοανατολικά και τα νοτιοδυτικά προάστια της Λευκωσίας, χωρίς να απαιτείται η διέλευση των οχημάτων διαμέσου των Λεωφόρων Σπύρου Κυπριανού και Καλαμών.
>>> Διαβάστε επίσης: Τσουχτερά πρόστιμα: Ψηφίζονται αύριο-Πόσα θα πληρώνουμε/από πότε <<<
Στις 16 Ιουλίου 2020 τα Κράτη Μέλη σε συνεδρία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν ψηφίσει και εγκρίνει τον κατάλογο έργων που έτυχαν θετικής αξιολόγησης μετά την υποβολή τους στην τελευταία πρόσκληση τον Φεβρουάριο 2020. Σε αυτά περιλαμβάνεται και τμήμα της Φάσης Β του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας που αφορά το τμήμα από την σύνδεση του με τον δρόμο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου μέχρι τη σύνδεση του με τη Λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμεια. Πρόκειται για νέα χάραξη αυτοκινητόδρομου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας μήκους 2,15χλμ. περίπου, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, καθώς επίσης συνδετήριους δρόμους για αποκατάσταση συνδέσεων με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την κατασκευή νέων υπόγειων και υπέργειων διαβάσεων. Περιλαμβάνει επίσης έναν ανισόπεδο κόμβο για σύνδεση με τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας–Παλαιχωρίου, μια γέφυρα μήκους 35 μ. και μια 170 μ. πάνω από τον νέο αυτοκινητόδρομο, 350 μ. τμήμα σε βύθιση και ένα ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμεια. Έχει συνολικό προϋπολογισμό €23.636.862 (συν ΦΠΑ) και το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» συνολικού ποσού €20.091.332. Ο προγραμματισμένος χρόνος αποπεράτωσης του έργου είναι μέχρι το τέλος του 2023.
Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)
>>> Διαβάστε επίσης: Οι 10 ακριβότερες επαύλεις που πωλούν οι τράπεζες – ΦΩΤΟΣ/Τιμές <<<
Σημειώνεται ότι έχει ήδη υπογραφεί συμβόλαιο για την κατασκευή της Φάσης Α του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου. Η Φάση Α, αφορά το τμήμα από την συμβολή του με τον Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας–Λεμεσού, παρά την Βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου μέχρι την συμβολή του με την Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου, παρά τη Βιοτεχνική Ζώνη Λακατάμειας. Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου είναι 36 μήνες με ημερομηνία έναρξης 23 Μαρτίου 2020 και ημερομηνία λήξης 23 Μαρτίου 2023.
Όλες οι φάσεις του Περιμετρικού
Πάντως πριν από λίγο καιρό η Brief αποκάλυψε τους χάρτες για όλες τις φάσεις του Περιμετρικού λευκωσίας.
Δείτε πιο κάτω τον χάρτη με όλες τις φάσεις που εξασφάλισε η Brief:
(ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ)
32 χιλιόμετρα συνολικά
Με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους Λευκωσίας – Λεμεσού( Α1), Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον προτεινόμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου. Αποτελείται από οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 32 χλμ. περίπου, στο οποίο περιλαμβάνεται και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου μήκους 7 χλμ., καθώς και πέραν των 25 χλμ. οδικού δικτύου δρόμων πρωταρχικής σημασίας και δρόμων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που συνδέονται με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Θα λειτουργεί ως ένας δακτύλιος, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων της πρωτεύουσας.
Προχωρούν οι μελέτες για όλες τις φάσεις
Επιπλέον όπως πληροφορούμαστε, ο Κλάδος Μελετών των Δημοσίων Έργων προωθεί και ετοιμάζει όλες τις απαραίτητες μελέτες και γίνονται οι αναγκαίες διαβουλεύσεις και τις επόμενες φάσεις του έργου. Δεν έχει καθοριστεί χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση και ολοκλήρωση των επόμενων φάσεων. Αυτό θα εξαρτηθεί και από την διάθεση των πιστώσεων, το πότε θα εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση κτλ. Πάντως το έργο θεωρείται ενιαίο έτσι δεν περιμένουν τα Δημόσια Έργα να ολοκληρωθεί η Α’ φάση και μετά να προχωρήσουν με τις υπόλοιπες. Προχωρούν τις διαδικασίες για όλα τα έργα και όποτε προκύπτουν εξελίξεις προς ανακοίνωση, όπως π.χ. προκήρυξη προσφορών, θα δημοσιεύονται.
Όπως σημειώνει ο Υπουργός Μεταφορών, για δύο από τις επόμενες Φάσεις, τη Φάση Γ που αποτελεί την αρχή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου (τμήμα Ανθούπολης-Ανάγυια) και τη Φάση Β3 που συνδέει τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς με τη Φάση Γ, έχει ήδη υποβληθεί πρόταση για εξασφάλιση συγχρηματοδότησης από το πιο πάνω ταμείο, με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος του 2023. Η υλοποίηση των Φάσεων αυτών θα εξαρτηθεί από την έκβαση της πρότασης, από την οποία υπάρχουν θετικές προοπτικές για εξασφάλιση σημαντικού ποσοστού συγχρηματοδότησης (σε ποσοστό της τάξης του 70%).
Η υλοποίηση των Φάσεων του Έργου προωθείται με γνώμονα την παροχή συνέχειας και συνδεσιμότητας μεταξύ των Φάσεων και του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Με βάση τα πιο πάνω, η υλοποίηση των Φάσεων Γ και Β3 αναμένεται να θέσει τις βάσεις για προώθηση των μελλοντικών Φάσεων, περιλαμβανομένης και της Φάσης Ε που είναι η δυτικότερη Φάση του Έργου και πλησιέστερη στην Κοινότητα Παλιομετόχου και Αγίων Τριμιθιάς.
Όπως σημειώνει ο κ. Καρούσος η Φάση Ε, αποτελεί και τη σύνδεση του Περιμετρικού με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Τροόδους και τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου και διέρχεται σε αποστάσεις 5 και 6 χλμ. περίπου από τους πυρήνες της Κοινότητας Αγίων Τριμιθιάς και Παλιομετόχου αντίστοιχα, και 1,5 χλμ. από την περιοχή της Ανθούπολης στη Λακατάμια. Μεταξύ των δύο αυτών κόμβων σύνδεσης των τριών αυτοκινητόδρομων, στη Μελέτη έχει ενταχθεί και ένας ενδιάμεσος ανισόπεδος κόμβος, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα για σύνδεση του υφιστάμενου και μελλοντικού δευτερεύοντος οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής των πιο πάνω Κοινοτήτων, με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητόδρομων.
Που θα γίνουν οι δρόμοι/5 φάσεις
Η φάση Α΄ αφορά το τμήμα που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, είναι μήκους 8χλμ. και διαλαμβάνει 4 ανισόπεδους κόμβους από τους οποίους ο ένας είναι κόμβος μεταξύ αυτοκινητόδρομων. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται να είναι της τάξεως των €62 εκ..(Δείτε χάρτη πιο πάνω)
Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου.
Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)
Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. (Δείτε χάρτη πιο κάτω μαζί με Ε' φάση)
Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκατ.
Δείτε χάρτη της Δ' Φάσης (Η μαύρη γραμμή δεξιά από τον αυτοκινητόδρομο)
Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκατ.
Δείτε χάρτη με την Γ' φάση (πράσινη γραμμή) και την Ε' φάση (μαύρη γραμμή)