Τουρισμός: Σε ποιες αγορές και κατηγορίες τουριστών στοχεύουμε

Οι σχεδιασμοί του Υφυπουργείου Τουρισμού για επέκταση της τουριστικής περιόδου

Τους τρόπους επαναπροσδιορισμού (re-branding) του τουριστικού μας προϊόντος, με στόχο την προσέλκυση νέων αγορών και τουριστικών ομάδων, αλλά και προβολής της Κύπρου ως εναλλακτικού προορισμού πέραν του σλόγκαν «ήλιος και θάλασσα» ανάλυσε χθες (26/2), ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, κατά την διάρκεια του 41ου Ξενοδοχειακού Συνεδρίου που διοργάνωσε ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων. 

Ειδικότερα ο κ. Περδίος τόνισε πως η χώρα μας διαθέτει αρκετά δυνατά σημεία, όπως το ιδανικό κλίμα, η ζεστή φιλοξενία, οι μικρές αποστάσεις σε εσωτερικούς προορισμούς, ενώ βρίσκεται και σε μία ιδανική τοποθεσία στην Μεσόγειο. Αυτά τα δυνατά σημεία, τόνισε, πρέπει να συνεχίσουμε να τα αξιοποιούμε, τόσο για διατήρηση των σημαντικών αγορών για τον κυπριακό τουρισμό, αλλά και για την προσέλκυση νέων αγορών, με την δημιουργία και νέων μορφών τουρισμού. 

>>> Στρατηγική για Τουρισμό: Στόχος 6 εκατ. τουρίστες ως το 2030 <<<
 
Την ίδια ώρα, ο Υφυπουργός Τουρισμός απεκάλυψε και τις νέες κατηγορίες τουριστών στις οποίες θα επιδιώξει να κάνει άνοιγμα η Κύπρος, με στόχο την αύξηση των αφίξεων τόσο κατά την θερινή όσο και την χειμερινή περίοδο. Οι κατηγορίες αυτές είναι:

  • Millennial parents: Οι τουρίστες δηλαδή που ανήκουν στην μεγαλύτερη γενιά εργαζομένων.
  • Golden 50s: Η κατηγορία τουριστών που ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα για διακοπές.
  • Aging populations: Ευρωπαίοι, κυρίως, τουρίστες των οποίων η ηλικία τπλησιάζει τα 60 έτη.
  • Authenticity: Οι τουρίστες προτιμούν τις εξατομικευμένες εμπειρίες/διακοπές.
  • Shorter stays: Οι τουρίστες που προτιμούν να κάνουν περισσότερα ταξίδια μικρών αποστάσεων.

Με δεδομένα τα πιο πάνω, η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό, τόνισε, ο κ. Περδίος θα εστιάσει σημαντικά στην προσέλκυση:

  • Οικογενειών με παιδιά, κυρίως από Βρετανία και Ρωσία.
  • Τουριστών ηλικίας άνω των 50 ετών, από Γαλλία, Ολλανδία, Ελβετία, Γερμανία και Βέλγιο.
  • Τουριστών οι οποίοι κάνουν διακοπές μεγάλης διάρκειας.
  • Τουριστών που ανήκουν στην κατηγορία destination hoppers από ΗΠΑ, Καναδά, Κορέα, Ιαπωνία και Κίνα.
  • Τουριστών που αρέσκονται σε μικρές αποδράσεις, δηλαδή τουριστών που κάνουν διακοπές στην Ελλάδα ή στο Ισραήλ και οι οποίοι στο πλαίσιο του ταξιδιού τους θα μπορούσαν να κάνουν και ολιγοήμερες διακοπές στην χώρα μας.

>>> ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο χειμερινός τουρισμός αυξάνεται την ώρα που… μειώνεται <<<

Πέραν των πιο πάνω, σημείωσε ο κ. Περδίος, η Στρατηγική για τον Τουρισμό θα εστιάσει και στην προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού εσωτερικών τουριστών, οι οποίοι θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για εξάλειψη της εποχικότητας του κυπριακού τουρισμού.

Καταληκτικά ο Υφυπουργός Τουρισμού τόνισε πως, «πρέπει να φέρουμε νέες μορφές τουρισμού, να στοχεύσουμε σε νέες αγορές και νέα δημογραφικά, ώστε η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μας να βασιστεί πάνω σε τομείς, οι οποίοι να πετύχουν την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, χτυπώντας το διαχρονικό πρόβλημα της εποχικότητας». «Πιστεύουμε στις δυνατότητες της Κύπρου, η οποία μπορεί να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες», κατέληξε.

Μάριος Αδάμου