Πάνε πολύ καλά τα Mall μετά το unlock (Στοιχεία)

Τα δεδομένα με τα Mall στην Κύπρο μετά το unlock - Επηρεάζει η αναζωπύρωση των τελευταίων ημερών ειδικά το MyMall

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΑΝΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

Μετά από περίπου 85 μέρες κλεισίματος, τα εμπορικά κέντρα της Κύπρου άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους στο κοινό, στις 9 Ιουνίου, αφού ανήκαν στην 3η Φάση χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων που πάρθηκαν με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Σε λίγες μέρες θα συμπληρωθεί περίπου ένα δίμηνο από την μέρα που επαναλειτούργησαν τα mall. Πώς πάνε τα πράγματα; Επηρέασε ο κορωνοϊός την επισκεψιμότητα στα εμπορικά κέντρα; Έχουν ορθοποδήσει μετά το lockdown; Τους έχει επηρεάσει η αναζωπύρωση των κρουσμάτων;

Με αφορμή το πρόσφατο δελτίο Τύπου του Mall of Nicosia στο οποίο καταγράφεται η πορεία του από την ημέρα του unlock μέχρι σήμερα, επικοινωνήσαμε με τους αρμόδιους και από τα άλλα μεγάλα Mall της Κύπρου, του Mall of Cyprus και το My Mall Limassol, οι οποίοι μας μίλησαν για την κατάσταση που επικρατεί μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων ως προς την επισκεψιμότητα καθώς και για το επίπεδο των πωλήσεων. Η Brief προσπάθησε να επικοινωνήσει και με το King’s Avenue Mall στην Πάφο, χωρίς όμως να μας δώσουν τελικά κάποια στοιχεία.

>>>Διαβάστε ακόμη: Οι 10 ακριβότερες επαύλεις που πωλούν οι τράπεζες – ΦΩΤΟΣ/Τιμές <<<

Nicosia Mall
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το Nicosia Mall από τον πρώτο κιόλας μήνα επαναλειτουργίας του προβάλλει πιο Incredible από ποτέ, αφού η θετική ανταπόκριση του κόσμου είναι άκρως εντυπωσιακή. 

Μετά από τρεις μήνες που ήταν κλειστό, συνεπεία των περιοριστικών μέτρων, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας από τις πρώτες κιόλας βδομάδες της επαναλειτουργίας του, κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, τηρώντας ευλαβικά όλα τα μέτρα ασφάλειας και υγείας. 

Ανατρέποντας τα δεδομένα το Nicosia Mall σύμφωνα με τα συγκριτικά στατιστικά στοιχεία παρουσίασε αύξηση επισκεψιμότητας κατά 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα εύσημα για τον σωστό χειρισμό της όλης κατάστασης, αποδίδουν στην ομάδα του εμπορικού κέντρου και οι καταστηματάρχες/ ένοικοι του. «Το NICOSIA MALL δίνοντας μεγάλη σημασία και προτεραιότητα στην ασφάλεια των επισκεπτών που το εμπιστεύονται καθημερινά, αλλά και μεριμνώντας μέσα από την άμεση και έγκαιρη συνεργασία με τους συνεργάτες του κατάφερε να προσεγγίσει και πάλι τους επισκέπτες του» σημειώνει ο κ. Γιώργος Μπετχαβάς Managing Director των καταστημάτων Tommy Hilfiger & Calvin Klein.

Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία που αφορούν τις συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων του Nicosia Mall, οι οποίες ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημειώνεται μάλιστα ότι συγκεκριμένες κατηγορίες καταστημάτων είχαν αύξηση μέχρι και 72%.

>>>Διαβάστε ακόμη: Με αργά βήματα κινείται ο τουρισμός <<<

«Με τα πιο αισιόδοξα μηνύματα άρχισε η επανεκκίνηση της λειτουργίας μας στο Nicosia Mall» επισημαίνει από την πλευρά της η κ. Σοφία Αποστολίδου Retail Area Manager της Worldmonger (Napapijri, The North Face, Vans, Lee Wrangler, Reef). «Οι τρεις εβδομάδες λειτουργίας του Ιουνίου υπερκάλυψαν τις πωλήσεις της αντίστοιχης περσινής περιόδου και η επισκεψιμότητα σε όλα μας τα καταστήματα ήταν σαφώς αυξημένη». 

Οι ένοικοι του Nicosia Mall δεν παρέλειψαν να εκφράσουν την ιδιαίτερη ικανοποίηση τους για τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα. «Σε συνεργασία με τους ανθρώπους του εμπορικού κέντρου, καταφέραμε μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μετά την επανεκκίνηση της αγοράς και της λειτουργίας του πολυκαταστήματος, να έχουμε για το κατάστημα TOMMY HILFIGER θετικά αποτελέσματα τόσο στις πωλήσεις +70%, όσο και στην επισκεψιμότητα του καταστήματος μας +17%», υπογραμμίζει με ενθουσιασμό ο κ. Μπετχαβάς. 

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι ο κόσμος νιώθει πλέον ασφαλής για να κάνει τα ψώνια του, επιστρέφοντας στην κανονικότητα και τον αγαπημένο του προορισμό που τόσο πολύ του έλειψε, στις δύσκολες μέρες που προηγήθηκαν, καταλήγει η ανακοίνωση.

>>>Διαβάστε ακόμη: ΚΟΑΓ: Φθηνά διαμερίσματα για αγορά ή χαμηλό ενοίκιο & σε Λευκωσία <<<

The Mall of Cyprus
Η Brief επικοινώνησε με τον Γενικό Διευθυντή του The Mall of Cyprus και The Mall of Engomi, κ. Τζούλιαν Σμίθ, ο οποίος μίλησε για την ενθαρρυντική εικόνα που υπάρχει από πλευράς των πωλήσεων και μας εξήγησε τους πιθανούς λόγους που υπάρχουν χαμηλά επίπεδα επισκεψιμότητας.

Δυστυχώς είναι δύσκολο να συγκρίνουμε τα επίπεδα επισκεψιμότητας σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019, λόγω του ότι πέρσι τέτοιο καιρό είχαμε εγκαινιάσει το καινούργιο τμήμα του εμπορικού κέντρου, εξήγησε ο κ. Σμίθ. 

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι, πέρυσι αρκετός κόσμος είχε έρθει για τα εγκαίνια γι αυτό τον λόγο μας είναι δύσκολο να κάνουμε μια σύγκριση και να πούμε με σιγουριά ότι τα επίπεδα επισκεψιμότητας ήταν τα ίδια, περισσότερα ή λιγότερα. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά όμως, συνέχισε, είναι ότι η επισκεψιμότητα που βλέπουμε να υπάρχει στο εμπορικό κέντρο από την άρση του lockdown και μετά είναι ενθαρρυντική. 

 «Υπάρχει κάποια μείωση στην επισκεψιμότητα, η οποία μπορεί, πιστεύουμε, να οφείλεται ίσως και στο γεγονός ότι το σινεμά δεν έχει ακόμη ανοίξει», εξήγησε ο κ. Σμίθ.

Εξίσου σημαντικό, συνέχισε, είναι να αναφερθεί ότι από τότε που έχουμε ανοίξει ξανά τις πύλες μας στο κοινό, βλέπουμε το επίπεδο των λιανικών πωλήσεων να είναι σε πολύ ψηλά επίπεδα. «Κατά την δική μου γνώμη, οι πωλήσεις που έχουμε αυτή την στιγμή, μπορώ να πω πως ήταν καλύτερες και από την αντίστοιχη περίοδο το 2019, που είχαμε περισσότερη επισκεψιμότητα απ’ ότι έχουμε τώρα», τόνισε ο κ. Σμίθ.

Ερωτηθείς αν η αναζωπύρωση των κρουσμάτων του κορωνοϊού μπορεί να έχουν επηρεάσει τα επίπεδα επισκεψιμότητας στο εμπορικό κέντρο, ο κ. Σμίθ απάντησε πως, «Δεν μπορώ να πω ότι έχουμε παρατηρήσει κάτι τέτοιο. Δεν πιστεύω ότι η αναζωπύρωση των κρουσμάτων έχει επηρεάσει την επισκεψιμότητά μας, προς το παρών τουλάχιστον. Ίσως όμως, αν αρχίσουν να αυξάνονται πάλι τα κρούσματα σε ανησυχητικά επίπεδα και με ραγδαίους ρυθμούς, ίσως τότε ναι να υπάρξει αντίκτυπος στην επισκεψιμότητά μας. Όμως, όπως έχω εξηγήσει και πριν, τα χαμηλά επίπεδα επισκεψιμότητας πιστεύουμε ότι οφείλονται στο ότι δεν έχει ανοίξει ακόμη το σινεμά, λόγω του ότι τα χαμηλά επίπεδα επισκεψιμότητας είναι κυρίως κατά τις απογευματινές ώρες, που συνήθως ο κόσμος ερχόταν για το σινεμά». 

«Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι, σαν Mall of Cyprus, νιώθουμε πολύ θετικοί βλέποντας τα στοιχεία που έχουμε μπροστά μας. Οι πωλήσεις μας είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα αλλάξει η εικόνα που έχουμε τώρα λόγο της αναζωπύρωσης των κρουσμάτων, όμως ευελπιστούμε ότι τα πράγματα θα συνεχίσουν την θετική τους πορεία», κατέληξε ο κ. Σμιθ.

>>>Διαβάστε ακόμη: Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται στον Φόρο - Που στοχεύουν <<<

My Mall Limassol
Η Brief επικοινώνησε με τον CEO του My Mall Limassol και Αντιπρόεδρο της ΠΑΣΥΛΕ, κ. Ανδρέα Χατζημιτσή, ο οποίος μας μίλησε για την κατάσταση που επικρατεί μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων ως προς την επισκεψιμότητα καθώς και για το επίπεδο των πωλήσεων.

Όπως μας ανέφερε ο κ. Χατζημιτσή, μετά το lockdown ουσιαστικά και με το άνοιγμα υπήρξαν κάποια προβλήματα όμως με την πάροδο του χρόνου και με τα ενθαρρυντικά επιδημιολογικά αποτελέσματα, δηλαδή τα 0 κρούσματα, είχαν ωθηθεί πάρα πολύ και η επισκεψιμότητα καθώς και οι πωλήσεις που γίνονταν.

Αυτή η θετική εικόνα είχε συνεχιστεί για κάποια περίοδο, παρά την απουσία των τουριστών, είπε ο κ. Χατζημιτσής. Η επισκεψιμότητα ήταν αρκετά καλή, με μια μείωση της τάξης του περίπου 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο, το οποίο δεν ήταν άσχημο ποσοστό. Οι πωλήσεις δε, ήταν αρκετά ενθαρρυντικές. 

>>>Διαβάστε ακόμη: Φορολογικές απάτες εκατομμυρίων σε ένα χρόνο <<<

Αυτό το οποίο συμβαίνει τώρα όμως, συνέχισε ο κ. Χατζημιτσής, με τα κρούσματα κορωνοϊού που εντοπίστηκαν στην Λεμεσό τις τελευταίες μέρες, αντιστρέφει την καλή αυτή εικόνα που βλέπαμε μέχρι σήμερα. 

«Κάτι το οποίο τονίζω εγώ προσωπικά, είναι ότι δεν πρέπει να σπείρουμε τον πανικό. Με την ανακοίνωση των 3 ή 4 κρουσμάτων, με το να κάνουμε συζητήσεις για ένα δεύτερο lockdown ή ένα τοπικό lockdown, προκαλούμε μόνο πανικό και τίποτα περισσότερο στον κόσμο. Συζητήσεις τέτοιου είδους εκτός από πανικό, προκαλούν και άλλου είδους αρνητικό αντίκτυπο. Καταστρέφουμε την οικονομία, ιδίως στο κομμάτι του δικού μας κλάδου, του λιανικού εμπορίου», τόνισε ο κ. Χατζημιτσής. 

Μετά τις ανακοινώσεις των τελευταίων ημερών για μεμονωμένα κρούσματα στην Λεμεσό, συνέχισε, «φαίνεται ότι ο κόσμος έχει αγχωθεί, έχει ανησυχήσει και το βλέπουμε ως αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα των πελατών μας στο εμπορικό κέντρο.  Ο αρνητικός αντίκτυπος που έχει προκληθεί, είναι της τάξεως του 15 με 20%». 

Είχαμε κάποιες ελπίδες και αναμέναμε ότι θα συνεχιζόταν η καλή εικόνα που παρατηρούσαμε αρχικά μετά την λήξη των περιοριστικών μέτρων, αλλά δυστυχώς με τον τρόπο διαχείρισης που γίνεται για το όλο θέμα περί μεμονωμένων κρουσμάτων κορωνοϊού στην Λεμεσό, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αυτή την στιγμή, πρόσθεσε.

>>>Διαβάστε ακόμη: Σημαντική αύξηση στα δάνεια των τραπεζών <<<

Η Λεμεσός έχει στοχοποιηθεί μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις των κρουσμάτων, τόνισε ο κ. Χατζημιτσή  ενώ παράλληλα πρόσθεσε πως, το θέμα θα έπρεπε να είχε διαχειριστεί καλύτερα  από την Κυβέρνηση. «Οι κυβερνώντες πρέπει να αντιληφθούν ότι υπάρχουν μικρό-μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες είτε προσπαθούν να ορθοποδήσουν, είτε είναι στα πρόθυρα πτώχευσης  μετά την κρίση αυτή. Και συν των άλλων αναμένουμε να δούμε και τι θα γίνει τον Οκτώβρη με το δεύτερο κύμα της πανδημίας», είπε. 

«Θα ήθελα να τονίσω ότι ο αχρείαστος πανικός δεν συμφέρει κανένα. Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβάλλουν τον κόσμο λόγο μερικών μεμονωμένων κρουσμάτων. Να συστήνουμε την πρόληψη, και την προστασία αλλά όχι να πανικοβάλλουμε αχρείαστα τον κόσμο», τόνισε.

>>>Διαβάστε ακόμη: Ranking: Οι 25 παλαιότερες πόλεις στην Ευρώπη  <<<

«Κάποιοι συζητούν για δεύτερο lockdown, καταλαβαίνουν τι εστί ένα δεύτερο lockdown; Σημαίνει ολική καταστροφή της οικονομίας. Εμείς σαν λιανικό εμπόριο, συνεισφέρουμε γύρω στο 12 με 15% του ΑΕΠ, το οποίο είναι πολύ σημαντικό ποσοστό για την οικονομία του τόπου μας. Είναι κάτι που με λυπεί αφάνταστα, γιατί θα υποφέρει πολλής κόσμος με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Ευελπιστώ ότι τα ενθαρρυντικά επίπεδα που επικρατούσαν πριν θα επιστρέψουν», κατέληξε ο κ. Χατζημιτσής.

Μείωση των ενοικίων κατά 50% για το lockdown

Κατά την διάρκεια του lockdown, συνέχισε, με σκοπό να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τους καταστηματάρχες/ενοικιαστές του εμπορικού για να μπορούν να ορθοποδήσουν, είχαμε αφαιρέσει το 50% των ενοικίων. «Δεν ήταν υποχρέωση μας να το κάνουμε αυτό, όμως το θεωρήσαμε πρέπων, αφού η Κυβέρνηση δεν είχε προβεί σε αυτή την κίνηση. Επίσης, σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι το υπόλοιπο 50% των ενοικίων, το έχουμε τακτοποιήσει σε δώσεις μέχρι το τέλους του χρόνου για να μπορέσουμε να ευκολύνουμε ακόμη περισσότερο τους καταστηματάρχες μας.  Εάν δεν είχαμε προβεί σε αυτή την ενέργεια, τότε οι καταστηματάρχες/ ενοικιαστές μας θα είχαν πολύ σοβαρό οικονομικό πρόβλημα», ανέφερε. 

Άννη Χαραλάμπους